بیوگرافی نعمت الله ستوده نوازنده اصفهانی با علت فوت + ماجرای درگذشت و آثار

0

بیوگرافی نعمت الله ستوده نوازنده اصفهانی با علت مرگ و فوت + ماجرای درگذشت و آثار

نعمت الله ستوده درگذشت : نعمت الله ستوده نوازنده نی و سه تار و هنرمند پیشکسوت اصفهانی متولد سال ۱۳۲۰ یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در سن ۸۱ سالگی درگذشت. در ادامه مروری داریم بر بیوگرافی و زندگینامه نعمت الله ستوده و همسرش و فرزندان با معرفی آثار موسیقی او با عکس های جذاب و دیدنی او و سوابق این نوازنده و پیشکسوت موسیقی کشورمان. با ما همراه باشید

بیوگرافی نعمت الله ستوده نوازنده اصفهانی

نعمت الله ستوده درگذشت کیست

نعمت الله ستوده نوازنده نی و سه تار زاده ۱ فروردین ۱۳۲۰ در اصفهان – درگذشته ۲۴ مهر ۱۴۰۱، علت مرگ کهولت سن،
او فارغ التحصیل رشته فوق ‌لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران، هنرمند پیشکسوت موسیقی و نوازنده نی و سه‌تار ایرانی بود. ستوده هنرمند موسیقی در محضر عبدالحسین خان برازنده ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی را بر روی نی پیاده کرد.

بیوگرافی و زندگینامه نعمت الله ستوده

سوابق

مرحوم ستوده از سال ۱۳۴۶ وارد عرصه موسیقی و نوازندگی شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه و مقطع لیسانس دانشگاهی را در زادگاه خود اصفهان به پایان برد و سپس در سال ۱۳۴۱ برای تحصیل در مقطع فوق ‌لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به تهران آمد و هم‌زمان موسیقی را آغاز کرد او ابتدا به نواختن نی روی آورد و بعداز آن برای فراگیری و نواختن سنتور و فلوت نزد ایرج طاهری رفت و هم‌زمان به مشق سه‌تار نزد احمد عبادی پرداخت.

وی مدتی نیز از حضور نصرالله خان زرین پنجه بهره برد و در سال ۱۳۴۶ با حسن کسائی آشنا شد و از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۵۷ در خدمت حسن کسائی و جلال‌الدین تاج اصفهانی تدریس موسیقی اصیل و سنتی ایران را در مرکز فرهنگی رادیو و تلویزیون اصفهان به عهده داشت.

همسر و فرزندان نعمت الله ستوده

همسر و فرزندان نعمت الله ستوده

از زندگی خصوصی و همسر و فرزندان ایشان خبری منتشر نشده است

از بازنشستگی تا رادیو

مرحوم ستوده از سال ۱۳۷۲ از آموزش و پرورش بازنشسته شد و پس از بازنشستگی وارد رادیو سد. وی از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۶ در رادیو فعالیت داشت و سرپرست گروه رادیو اصفهان بود.

درگذشت نعمت الله ستوده

ماجرای درگذشت و علت فوت

نعمت الله ستوده بامداد روز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ براثر کهولت سن درگذشت. وی وصیت کرده بود که در زمان درگذشتشان هیچگونه مراسمی برای او برپا نشود و حتی خاکسپاری او را نیز اعلام نکنند تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود حتی وصیت کرده بود که در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده نشود و به همین دلیل به وصیت این استاد وارسته عمل شد.

احمدرضا درّی، از دوستان نزدیک این هنرمند گفت: مرحوم استاد نعمت‌الله ستوده، هنرمند پیشکسوت موسیقی و نوازنده نی و سه‌تار بود که روز گذشته ساعت ۲ بامداد به دلیل بیماری و کهولت سن فوت کرد و صبح او صبح یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ به خاک سپرده شد.

نظرات