بالش طبی هوشمند چیست؟

0

خواب راحت یکی از بخش‌های مهم زندگی‌ست. اگر خواب راحتی نداشته‌باشید، انرژی کافی برای کارهای روزانه خود نخواهید داشت. یکی از چیزهایی که به خواب راحت شما کمک شایانی می‌کند، بالش راحت است. خیلی‌ها به خاطر بالش نامناسب، نه‌تنها خواب راحتی نخواهند داشت، بلکه دچار مشکلات عضلانی در ناحیه گردن و ستون فقرات خود می‌شوند. از همین رو، در این مقاله قصد داریم درباره بالش، به‌خصوص بالش طبی سخن بگوییم.

انواع بالش

انتخاب بالش مناسب به کیفیت خواب شما کمک بسیاری می‌کند. با وجود بالش‌های متنوع، نیاز است قبل از خرید، حتما درباره انواع آن بدانید. بالش انواع مختلفی دارد، از جمله بالش مسافرتی، بالش گردنی، بالش طبی، بالش پر قو، بالش هتلی و … . در ادامه توضیح مختصری درباره این بالش‌ها خواهیم داد.

بالش پر قو

زمانی بالش پر قو مخصوص اشراف و ثروتمندان بود. شاید به‌همین‌خاطر می‌گفتند طرف روی پر قو بزرگ شده‌است. به هر حال، بالش پر قو ضد آلرژی است و دوام زیادی دارد. هم‌چنین این نوع بالش وزن کمی دارد. یکی از انتخاب‌های خوب برای خرید بالش، همین بالش پر قو است.

 بالش طبی هوشمند

بالش هتلی

کیفیت و مرغوبیت این بالش‌ها زبان‌زد خاص و عام است. بالش‌های هتلی از بهترین جنس نخ پنبه و ابریشم ساخته می‌شوند. این نوع بالش قابل شست‌وشو است. نرمی و لطافت آن باعث می‌شود تا خوابی راحت داشته‌باشید.

بالش طبی

به جرأت می‌توان گفت بهترین نوع بالش، بالش طبی است. این بالش‌ها متناسب با فرم سر و گردن افراد طراحی شده‌است. به‌همین‌خاطر، از گردن درد و دردهای ستون فقرات جلوگیری می‌نماید. از طرف دیگر، اگر دچار دردهای گردن و ستون فقرات هستید، پزشکان توصیه می‌کنند برای بهبود دردهای خود از بالش طبی استفاده نمایید. در ادامه به طور مفصل درباره بالش طبی، به‌خصوص بالش طبی ترک و خرید بالش طبی توضیح خواهیم داد.

چرا بالش طبی؟

بالش طبی بر اساس ساختار گردن و ستون فقرات افراد طراحی شده‌است. به‌همین‌خاطر، هنگام خرید بالش طبی و صد البته خرید بالش طبی ترک باید به نحوه خواب خود، طاق‌باز خوابیدن یا به پهلو خوابیدن، توجه نمایید. از طرف دیگر، افرادی که به خاطر تصادف یا بیماری باید به مدت طولانی در رختخواب بمانند، استفاده از بالش طبی به آنها کمک می‌کند، فشار زیادی روی ستون فقرات و گردنشان نیاید. به خاطر این‌که بالش‌های طبی وارداتی هستند، قیمت بالش طبی وابستگی زیادی به تغییرات ارز دارد؛ اما در کل باید گفت به خاطر تنوع این محصول، قیمت بالش طبی نیز تنوع زیادی دارد.

مزایای استفاده از بالش طبی

از آن‌جایی که بالش‌های طبی با دقت بسیار و متناسب با فیزیک انسان طراحی شده‌است، استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای شما داشته‌باشد:

  • اولین مزیت استفاده از بالش‌های طبی مربوط به گردن درد می‌شود. اگر بالش شما بیش از حد سفت یا نرم باشد، می‌تواند باعث بروز گردن درد و حتی سردرد شود؛ اما با استفاده از بالش‌های طبی می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.
  • اگر در هنگام شب، سر هم‌سطح با بدن باشد؛ باعث تجمع مایعات در اطراف چشم‌شده و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، چشمان شما پف کرده به نظر می‌رسند؛ اما این مشکل با انتخاب بالـش طبی برطرف می‌شود. چرا که بالش‌های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام خواب مایعات به طور مناسب در بدن پخش گردد و از تجمع آن در سر و دور چشم‌ها جلوگیری می‌کند.
  • مزیت سوم بالش‌های طبی، جلوگیری از خستگی مفرط و درد در قسمت شانه و سر است. استفاده از بالش‌های خیلی سفت یا خیلی نرم باعث می‌شود هنگام بیدار‌‌شدن، به خاطر شرایط نامناسب بدن در هنگام خواب، شما احساس خستگی نمایید. با تهیه بالش‌های طبی این مشکل برای همیشه رفع خواهد شد.

بالش طبی هوشمند

بالش طبی ترک

یکی از کشورهایی که در زمینه تولید محصولات خواب موفق عملکرده‌است کشور ترکیه است و در این میان، یکی از محصولاتی که در نوع خود منحصربه‌فرد است بالـش طبی هوشمند است.

بالش طبی هوشمند

بالـش طبی هوشمند یا مموری فوم یکی از جدیدترین محصولات خواب محسوب می‌شود. فناوری استفاده‌شده در این محصول ابتدا برای فضانوردان در نظر گرفته‌شده‌بود؛ چرا که شرایط بی‌وزنی مشکلاتی اساسی در خواب فضانوردان به وجود آورده‌بود؛ اما با گذشت اندک زمانی، تولیدکنندگان محصولات خواب، از این فناوری برای افراد روی زمین هم استفاده ‌‌کردند. فناوری این محصول به گونه‌ای‌ست که فوم استفاده‌شده از آن، متناسب با حالت خواب شما شکل می‌گیرد و اگر در طول خواب، حالتتان تغییر کند، مثلا به پهلو بخوابید، بالش هوشمند نیز حالتش تغییر می‌کند. هدف این فناوری کاهش فشار به ستون فقرات و گردن است.

خرید بالش طبی ترک اصل

در بازار بالش‌های طبی متنوعی وجود دارد. برندهای مختلف بالش، انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. از همین رو، بد نیست یکی از معروف‌ترین برند تولیدکننده این محصول در کشور ترکیه را بشناسید. یکی از معروف‌ترین برندهای بالـش هوشمند برای خرید بالـش طبی ترک اصل، Othello است. این کارخانه، علاوه بر تولید بالش‌های هوشمند، ۲۱ نوع بالش طبی دیگر نیز تولید می‌کند. Othello برای تولید بالش‌های خود از آلوئه‌ورا، میکروفایبر و صد درصد پنبه‌استفاده می‌کند. از جمله محصولات پرفروش برندOthello، می‌توان به بالـش طبی ویسکوژل ارتوپدیک مدل Bubblegel اشاره کرد. در این محصول از الیاف میکرو اسپاندکس استفاده شده‌است؛ به‌همین‌خاطر، قابل شست‌وشو نیست و فقط می‌توان روکش آن را شست.

بالش طبی هوشمند

محصول دیگری که طرفداران فراوانی دارد؛ بالـش طبی ترک مدل Promed دوطرفه‌است. در این محصول از الیاف میکروفایبر استفاده شده‌است و روکش آن نیز صد درصد پنبه ‌است. به‌همین‌خاطر، قابل شستشو بوده و شکل آن پس از شستشو تغییر نمی‌کند. بالـش طبی ترک مدل Promed دوطرفه مناسب افرادی‌ست که آلرژی و آسم دارند.

نتیجه‌گیری

انتخاب بالش مناسب در کیفیت خواب شما نقشی کلیدی دارد. این روزها با پیشرفت تکنولوژی بالش‌های متنوعی تولید شده‌است. هدف از تولید این بالش‌ها، افزایش کیفیت خواب افراد است. اگر مشکلاتی نظیر گردن درد، خستگی و سردرد دارید، استفاده از بالـش طبی راه‌حل مناسبی برای مشکل شماست. در نهایت باید گفت با آنکه بالش‌های طبی از دیگر بالش‌ها قیمت بالاتری دارند، اما ارزش خوابی راحت را دارد و در واقع شما روی خواب راحت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید.

نظرات