تفاوت پنجره شمالی و جنوبی چیست و کدام بهتر است؟

0

تفاوت پنجره شمالی و جنوبی چیست و کدام بهتر است؟

جهت گیری خوب خانه و پنجره، بهره وری انرژی خانه را افزایش می دهد و زندگی را راحت تر می کند. مهمترین جنبه جهت گیری که باید در نظر بگیرید جهت خانه و پنجره های شما و دسترسی پنجره به نور خورشید است. در کنار جهت گیری مناسب فراموش نکنید که جنس و کیفیت یو پی وی سی نیز اهمیت بسیاری دارد. پنجره یو پی وی سی هافمن با بهترین کیفیت و نوع ساخت در بازار وجود دارد و شما می توانید تهیه کنید.

مهم است که خانه خود را برای کل سال طراحی کنید، جهت گیری خانه ایده آل آن است که در امتداد یک محور شرقی-غربی اجرا شود تا مناطق دیواری که آفتاب گرم صبح و بعد از ظهر را دریافت می کنند به حداقل برسد. همچنین چشم اندازهای درختان و دیوارها و تأثیر آنها بر دسترسی خورشیدی را در نظر بگیرید.

میزان تابش نور خورشید به پنجره بسته به زمان سال، تراکم خانه و جهت گیری متفاوت است. در نیمکره جنوبی، زاویه خورشید در زمستان یک قوس کم در آسمان ایجاد می کند که بالاترین قوس آن در تابستان است.

پنجره های شمالی

پنجره های رو به شمال دو برابر بیشتر از پنجره های رو به شرق و غرب در زمستان آفتاب می گیرند و نور و گرما را وارد خانه می کنند. آنها را می توان به راحتی در مقابل آفتاب شدید تابستان برای کمک به خنک نگه داشتن خانه تحت سایه قرار داد. در حالت ایده آل، اندازه پنجره باید بین ۱۰-۲۵٪ از سطح کف اتاق باشد.

 تفاوت پنجره شمالی و جنوبی

پنجره شرقی و غربی

پنجره های رو به شرق و غرب در زمستان، پاییز و بهار نور خورشید کمی دریافت می کنند، اما در تابستان نور خورشید بیش از حد دریافت می کنند. توصیه می‌شود پنجره‌ها کوچک و دارای سایه مناسب باشند، به‌ویژه آن‌هایی که رو به غرب هستند، اگر تهویه را به خطر نیندازند. در صورتی که قصد خرید پروفیل در و پنجره مناسب دارید به سایت هافمن به آدرس hofmannprofile.com مراجعه کنید.

تفاوت پنجره شمالی و جنوبی

پنجره جنوبی

پنجره های رو به جنوب در زمستان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کنند و فقط در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر در تابستان نور خورشید دریافت می کنند. پنجره ها باید کوچک نگه داشته شوند، اما می توانند برای خنک کردن و به عنوان فضایی برای تهویه فضا بسیار مفید باشند، زیرا نسیم خنک کننده در تابستان معمولاً از جنوب می آید.

در ایران معمولا خانه هایی که پنجره های رو به جنوب دارند از مزیت نور خورشید بالا برخوردار هستند و در خرید خانه قیمت این مدل خانه ها بالا تر محاسبه میشود. همچنین نوع، برند و جنس پروفیل موجود در پنجره نیز در قیمت خرید پنجره دوجداره موثر خواهد بود.

تفاوت پنجره شمالی و جنوبی

بهترین برند پنجره دوجداره

در و پنجره های دوجداره از سبک سنتی گرفته تا درب کشویی یا درب تاشو مجلل که متناسب با  طراحی و پیکربندی هر سبک خانه ای هستند در بازار موجود هستند. در و پنجره های هافمن یکی از بهترین برندهای این حوزه است، از جمله بهترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به راندمان انرژی بالا و طیف گسترده‌ای از طرح‌های مدرن آن‌ها اشاره کرد. اگر قصد تعویض پنجره های قدیمی خود را دارید، پنجره های هافمن را امتحان کنید. در و پنجره های هافمن نه تنها زیبا هستند، بلکه کارآمد و با کیفیت نیز هستند.

سخن نهایی

پنجره های دوجداره UPVC رایج ترین نوع قاب پنجره برای پنجره های دو جداره یو پی وی سی «پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی» است. پروفیل یو پی وی سی نه تنها تا سه برابر ارزانتر از قاب های چوبی سنتی است، بلکه قابل بازیافت، بادوام و کم مصرف ترین نوع قاب است.

در مطلب بالا با بهترین برند موجود در بازار آشنا شدیم و مزایای پنجره های دوجداره را دانستیم. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز خود را بدست نیاوردید وارد بلاگ آکادمی هافمن شوید.

نظرات