منظور از مبلمان باغی چیست؟

0

منظور از مبلمان باغی چیست؟

این روزها بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات فراغت خود به دنبال خرید ویلا و یا باغ هستند. برای این که بتوان ظاهر باغ را زیبا کرد نیاز به استفاده از مبلمان است. به دلیل تمایل مردم برای قرار دادن مبلمان در فضای باز ویلا و یا باغ، سازندگان دست به تولید انواع مختلفی از مبلمان های باغی زدند تا بتوانند به وسیله آن نظر افراد با سلایق مختلف را جلب کنند. یکی از ویژگی های مثبتی که مبلمان های باغی دارند در این است که برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند و در برابر شرایط مختلف همچون باد، باران و… مقاومت لازم و کافی را دارند. اگر به دنبال خرید مبل برای محوطه باغ و ویلا هستید اما در ارتباط با آن هیچ اطلاعاتی را ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چرا که قصد داریم از ۰ تا ۱۰۰ به توضیح این مبلمان ها بپردازیم.

مبلمان باغی

به هر مبلی که امکان استفاده کردن از آن در محوطه های باز فراهم باشد، مبل باغی گفته می شود. امکان قرار دادن مبل باغی درون آلاچیق نیز وجود دارد. اگر در محوطه باغ و یا ویلای خود آلاچیق دارید می توانید از این مبلمان ها برای زیبا کردن ظاهر آلاچیق خود استفاده کنید. بسیاری از افراد میان مبلمان های باغی و مبلمان هایی که مختص منزل طراحی و ساخته شده اند، هیچ تفاوتی قائل نیستند. این مورد یک تصور کاملا غلط و اشتباه است؛ چرا که برای هر مکانی با توجه به موقعیتی که دارد، باید یک مبلمان خاص و منحصر به فرد را خریداری کرد.

مبلمان باغی

انواع مبلمان باغی

مبلمان های باغی برای این که بتوانند توجه بسیار از مردم را به خود جلب کنند در انواع مختلفی تولید شدند تا هر فردی با هر نوع سلیقه و البته بودجه ای امکان خرید آن ها را داشته باشد. مبلمان های باغی در چند نوع

  • مبلمان چوبی
  • مبلمان حصیری
  • مبلمان پلاستیکی
  • مبلمان آلومینیومی

تولید و به بازار برای استفاده عموم مردم عرضه می شوند. در هنگام انتخاب و خرید مبلمان باغی دقت و توجه ویژه ای داشته باشید تا از خرید خود احساس رضایت کنید.

مبلمان چوبی ساده اما دلربا

مبلمان های چوبی از انواع مبلمان های باغی به حساب می آیند که امکان استفاده از آن ها در محوطه و فضای باز ویلا و یا باغ وجود دارد. مبلمان های چوبی به دلیل سادگی که دارند، هیچ گاه از مد نمی افتند و برای سالیانی طولانی می توان از آن ها استفاده کرد. مبلمان های چوبی ظاهر زیبا و جذابی را به محیط می دهند. یک نکته که باید به آن توجه کنید این است که از این مبل ها در مکان هایی که امکان بارش باران و یا برف زیاد است، استفاده نکنید. به دلیل ماهیتی که چوب دارد، در مدت زمانی کوتاه به شدت آسیب می بیند و شما مجبور به تعویض آن هستید.

مبلمان حصیری، انتخاب درستی

این نوع از مبلمان ها نسبت به مبلمان های چوبی طرفداران بیش تری را دارند. شاید علت این موضوع را بتوان سبک بودن آن ها دانست. بر روی مبلمان های حصیری یک تشک وجود دارد. علت وجود داشتن این تشک ها را می توان راحتی مصرف کننده در هنگام نشستن بر روی آن ها دانست. یک ویژگی مثبتی که مبلمان های حصیری دارند در این است که در تعداد مختلف تولید می شوند و هر کسی می تواند مطابق با نیاز خود اقدام به خرید آن ها نماید.

مبلمان باغی

مبل پلاستیکی

دسته دیگری از مبلمان های باغی، مبل های پلاستیکی هستند. این مبل ها از مواد درجه یک پلاستیکی ساخته شده اند و با دوام هستند. اگر نمی خواهید در هنگام خرید مبلمان باغی زیاد هزینه کنید و به دنبال خرید مبل باغی ارزان هستید، پیشنهاد ما به شما خرید مبلمان پلاستیکی است. این مبل ها بسیار سبک هستند و در برابر عوامل محیطی مختلف همچون باد، باران و… آسیب نمی بینند. به دلیل همین جنسی سبکی که دارند به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد.

مبل آلومینیومی، مستحکم

اگر می خواهید تا از مبلمان باغی خود برای مدت زمانی طولانی استفاده کنید، نیاز است تا انتخاب اول شما مبلمان آلومینیومی باشد. این مبل ها به سبب ساختاری که دارند بسیار مقاوم هستند و آسیب نمی بینند. برای بسیاری از افراد زیبایی مبلمان ها اصلا مهم نیست و فقط به دنبال خریدی هستند تا بتوانند برای مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنند. اگر در دسته این افراد هستید، پیشنهاد ما به شما خرید مبلمان های آلومینیومی است.

مبلمان ویلایی و باغی با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند؟

تا به این جای مقاله در مورد این که مبلمان باغـی (مبلمان فضای باز یا outdoor furniture) چیست، توضیحاتی داده شد. شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که چه تفاوتی میان مبل باغ با مبل ویلا وجود دارد. در پاسخ باید گفت تنها یک سری تفاوت جزئی میان این دو نوع مبل وجود دارد. بسیاری از افراد به دلیل زیبایی ترموود به دنبال خرید مبل ویلایی ترموود هستند تا بتوانند در ویلای خود از آن ها استفاده کنند. مبلمان های ترموود را نمی توان زیر مجموعه از مبلمان های باغی دانست و این یک تصور کاملا غلط است که بسیاری از فروشندگان دارند.

ترموود یک چوب فرآوری شده است که می توان به وسیله آن انواع و اقسام اجناس چوبی را ساخت. مبلمان های ترموود به دلیل جنس بی نظیری که دارند، بر خلاف مبلمان های چوبی در برابر باران، برف و… بسیار مقاوم هستند.

اگر می خواهید همه از زیبایی مبل ویلای شما انگشت به دهان بمانند، پیشنهاد ما به شما خرید مبلمان های ترموود است. این مبلمان های گران تر از سایر مبلمان های موجود در بازار هستند اما زیبایی فراتر از حد تصوری را به محیط می دهند. برای خرید اینترنتی سایر تجهیزات مبلمان فضای باز از جمله نیمکت چوبی، چتر و سایبان و فلاور باکس به وب سایت گروه مهندسی نوآوران اثر مراجعه و با کارشناسان فرمایید.

نکاتی که به هنگام خرید مبل برای باغ باید به آن ها توجه کنید.

در این قسمت قصد داریم تا در خصوص نکاتی که در هنگام خرید مبل برای ویلا و یا باغ باید به آن ها توجه داشته باشید، صحبت کنیم.

قبل از این که بخواهید اقدام به خرید مبل کنید باید یک نیاز سنجی درستی نسبت به خواسته خود داشته باشید. به طور مثال شرایط جوی محلی که قرار است مبل را در آن جا قرار دهید به دقت بررسی کنید. به طور مثال خرید مبل چوبی برای شهرهای شمالی کشور اصلا گزینه منطقی و مناسبی نیست چرا که در کوتاه ترین زمان ممکن خراب می شوند و دیگر امکان استفاده از آن ها وجود ندارد.

ابعاد محیط را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید ست مبلمان باغـی کنید. به طور مثال اگر محیط شما کوچک است به طبع خرید یک ست ۴ نفره و یا حتی ۳ نفره منطقی به نظر می آید. اگر می خواهید تجربه یک خرید خوب و کارآمد را داشته باشید حتما به این دو نکته توجه کنید.

منبع: نوآوران اثر

نظرات