لپ تاپ استوک بخریم یا نه ؟ چند نکته ضروری که نباید فراموش کنید !

0

لپ تاپ استوک بخریم یا نه ؟ چند نکته ضروری که نباید فراموش کنید !

باگذشت زمان و پیشرفت سریع و غیر قابل باور تکنولوژی وسایل الکترونیکی قابل حملی از جمله تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ تو لید و روانه بازار شدند. از آن پس رفتن به کافی نت ها کمی غیر منطقی به نظر می رسید! بر خلاف گذشته امروزه افراد بیشتر تمایل خرید به لپ تاپ ها را دارند تا سیستم های خانگی. لپ تاپ ها بیشتر نیازهای شما را برطرف میکند. اما همچنان کسانی هستند که سیستم های خانگی را به لپ تاپ ها ترجیح می دهند و بسته به نیاز خود سیستم خانگی تهییه میکند.

لپ تاپ استوک این روزها به دلیل قیمت بسیار مناسب، بهترین راه حل برای افرادی است که نمی خواهند هزینه های سنگین برای خرید لپ تاپ های نو پرداخت کنند. در این روزها یک لپ تاپ معمولی به قیمتی فروخته می شود که در همین سه چهار سال پیش با این پول می توانستیم یک خودرو یا حتی یک خانه تهیه کنیم. با افزایش  و نوسان شدید ارز و دلار ، خرید این لپ تاپ ها بسیار منطقی و مقرون به صرفه است.

لپ‌ تاپ استوک چیست؟

در ایران لپ تاپ استوک بیشتر با دستگاهی شناخته می شد که در بازار ایران نمیتوانستید آن را پیدا کنید تا حدودی این تعریف درست بود. لپ تاپ های استوک که در دهه گذشته وجود داشتند به طور معمول از دستگاه های رایج در بازار بهتر و کیفیت عالی تری داشتند.علاوه برسود مالی از خرید این دستگاه ها؛ به علت داشتن کانفیگ بهتر، خرید این دستگاه ها به صرفه بود.

با محدود شدن تولیدات لپ تاپ کمپانی ها، لپ تاپ های استوک نیز مانند گذشته نیستند. شما میتوانید لپ تاپ های آکبند و یا حتی دست دوم لپ تاپ های استوک امروزی را در بازار ایران پیدا کنید. مانند انواع مک بوک، سرفیس، لپ‌ تاپ‌ دل ، HP یا ایسوس!

با مطالبی که گفته شد آیا لپ تاپ استوک دیگر وجود ندارد؟ برای پرسش به این پاسخ می‌ توان دستگاه‌های استوک را در چهار دسته استوک مرجوعی، استوک سازمانی، استوک نمایشگاهی و استوک دست دوم جای داد. سه دسته اول نسبت به دسته آخر قدمت بیشتری دارند.

 لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

در ابتدا شرکت های بیشماری لپ تاپ ها متفاوتی را تولید می کردند که رقابت بسیار جالبی نیز در میان این شرکت ها وجود داشت. اما رفته رفته کمپانی ها بزرگی همچون، اپل یا مایکروسافت با محصولات خود، وسایل الکتریکی را قبضه کردند و شرکت های دیگر روند تولیدات خود را متوقف کردند و یا راه متفاوتی را در پیش گرفتند. به عنوان مثال شرکت توشیبا امروزه دیگر لپ تاپ تولید نمیکند و به تولید سخت افزار برای شرکت های دیگر می پردازد. یا فوجویتسو که یک شرکت ژاپنی است، لپ تاپ های خود را فقط در سطح ملی کشورشان نگه داشته و عرضه جهانی نمیکند. به همین علت است که امروز تعداد محدودی از برند تولید کننده لپ تاپ وجود دارد.

هنگام خرید این لپ تاپ بهتر است از سلامت هارد ، رم ، باتری ، مانیتور و حتی سالم بودن دکمه های کیبورد آن مطمئن شوید. علاوه بر این از فروشگاه هایی خرید کنید که مهلت تست و ضمانت خوبی به شما می دهند.

یکی از مهمترین علت هایی که تولیدد کنندگان لپ تاپ کاهش پیدا کردند، سیستم عامل بود.
۳ نوع سیتم عامل در در جهان وجود دارد، که کاربران از آن استفاده می کنند. سیستم عامل ویندوز، Mac OS، لینوکس.
سیستم عامل ویندوز بیشترین سهم بازار را در اختیار خود دارد. بیش از ۷۰ درصد از کاربران از این سیستم عامل روی سیستم خود استفاده میکنند.
سیستم عامل MasOS که مختص دستگاه های اپل هست و کاربران کمتری از این سیستم استفاده میکننند.
و در آخر سیستم عامل لینوکس به کاربرانی اندک اما تخصصی. این سیستم عامل به دلیل Open Source بودن، مورد علاقه برنامه نویسان است و اکثریت کاربران این سیستم عامل را همین افراد تشکیل داده اند.
در میان سیستم عامل هایی که در بالا برای شما بیان کردیم، ویندوز و لینوکس قابلین نصب شدن رو هر دستگاهی را دارند. اما سیستم عامل MacOs فقط روی سخت‌ افزارهای شرکت اپل نصب می‌شود. علت کمبودن کاربران این سیستم عامل نیز، همین امر است.

محبوب ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل ویندوز است. علت محبوبیت آن هم این است که روی تمامی دستگاه هایی که پرازنده آنها اینتل باشد نصب میگردد. حتی مک بوک های اپل نیز تا زمانی که از پردازنده intel  استفاده میکردند، سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی میکردند و امکان نصب ویندوز روی آنها وجود داشت.

اما امروزه در مک بوک های اپل از پردازنده، M1 استفاده می شود و دیگر نمیتوان ویندوز را روی این لپ تاپ ها نصب کرد. هرچند نصب ویندوز روی مک بوک های کار منطقی نیست. زیرا مهمترین دلیل خرید لپ‌تاپ‌ های اپل، سیستم عامل آنها است و اگر کاربری به ویندوز نیاز داشته باشد؛ می‌تواند با هزینه کمتر لپ‌تاپ دیگری تهیه کند.

محبوبیت وینذوز باعث شد تا شرکت‌ های تولید کننده نرم‌ افزار، روی تولید و بهینه‌ سازی هرچه بیشتر برنامه‌ هایشان برای این سیستم عامل تمرکز کنند. در نتیجه نرم‌ افزارها را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته‌ ای که برای سیستم عامل ویندوز طراحی و بهینه شده و دسته دیگری که ویژه سیستم عامل MacOs است.

برنامه هایی که برای سیتم عامل  MacOs وجود دارد، تنها از STORE  خود اپل قابلیت دانلود شدن را دارند. نرم افزار های لینوکس توسط برنامه نویسان و علاقه مندان به این سیستم طراحی شده است.

لپ تاپ استوک

سیستم عامل مک یا ویندوز ؟ کدام یک مناسب تر است ؟

مدت هاست که مایکروسافت وارد عرصه تولید سخت افزار شده است. و رفته رفته کاربران بیشتری را به خود جذب کرده و میکند. مایکروسافت همان سیاستی را در پیش گرفته است که مدتهاست رقیب خود یعنی اپل، آن را راه اندازی و اجرا می کند یعنی همخوانی کامل سخت افزار و نرم افزار. البته هنوز هم سیستم عامل ویندوز برای استفاده عمومی بر دستگاه‌های دیگر نیز عرضه میگردد. اما برای استفاده بهینه‌تر از توانایی‌های این سیستم عامل، محصولات تولید شده توسط مایکروسافت، گزینه بهتری هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که: سیستم عامل نصب شده روی دستگاه‌های مایکروسافت به‌ صورت پیش‌فرض هستند و کاربران نیازی به نصب سیستم عامل ندارند. در کشور ما نیز که داشتن ویندوز اورجینال با حق کپی رایت و لایسنس شخصی دشواری‌های خودش را دارد؛ دستگاه های مایکروسافت توانسته‌اند در بازار به خوبی جایگاه و محبوبیت خود را پیدا کنند. شما با خرید این دستگاه‌ها، تا چند سال پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی دریافت خواهید کرد. دیگر نگران نصب فایل و کرک برنامه‌هایی مانند آفیس نخواهید بود. ویندوز نصب شده بر لپ‌تاپ شما نیز اورجینال و اکتیو شده‌است. بنابراین تجربه بسیار بهتری را خواهید داشت.

تبلت‌ های هیبریدی مانند سرفیس‌ های مایکروسافت، آیپد‌ های اپل و تبلت‌ های لنوو می‌ توانند کارهای عمومی بسیاری از لپ‌ تاپ‌ ها را انجام دهند و احتمالا در آینده جایگزین بسیاری دیگر از لپ تاپ ها خواهند شد. با گذشت زمان و رشد فرهنگ دورکاری؛ نیاز به انجام کارها در شرایط گوناگون برجسته‌ تر می‌ شود. بنابر این فریلنسرها به دستگاه‌ هایی نیاز دارند که بتوانند در هر زمان و مکانی کارهای خود را با آن انجام دهند.

در خرید لوازم الکتریکی، از جمله لپ تاپ، بودجه تعیین کننده اصلی انتخاب ما خواهد بود. بسیاری از افراد به مک‌ بوک پرو اپل یا سرفیس بوک مایکروسافت علاقه دارند؛ اما خرید این دستگاه ها در توان مالی هرکسی نیست. گزینه های دیگر علاوه بر همخوانی با بودجه ما، باید بتوانند خواسته‌ ها و علایق ما را نیز برطرف کند. در این شرایط دو راه در مقابل ما قرار دارد؛ یک خرید لپ‌ تاپ آکبند با کانفیگ پایین‌ تر و راه دوم خرید لپ‌ تاپ با کانفیگ بالاتر اما استوک یا دست دوم است.

بهترین مارک های لپ تاپ استوک در بازار کدام است ؟

لپ تاپ استوک اچ پی و لپ تاپ استوک dell ، از بهترین و محبوب ترین تولیدکننده های لپ تاپ در سراسر دنیا هستند. شرکت اچ پی مدل های مختلف لپ تاپ شامل سری های EliteBook، Pavilion  و… تولید می کند که در رده بهترین ها در بازار قرار دارند. لپ تاپ استوک اچ پی و لپ تاپ استوک dell با سخت افزار قوی در بازار موجود است. لپ تاپ استوک اچ پی، بیش تر در مدل های الایت بوک و پروبوک با داشتن طراحی مقاوم، صنعتی و همچنین قیمت مقرون به صرفه وارد بازار های جهانی و با فاصله حدود دو سال روانه بازار خاورمیانه می شوند.

خرید مطمئن و آسان لـپ تاپ اسـتوک

قطعا ، خرید لپ تاپ استوک با وجود مزایای بسیار خوبی از جمله قیمت، کیفیت و سخت افزار عالی، به ضمانت و پشتیبانی خوب از سمت فروشنده نیاز دارد. فروشگاه اینترنتی کِی لپ (klap.ir)، مرکز تخصصی فروش محصولات دیجیتال صنعتی و استوک از جمله لپ تاپ، کیس، سرور و مانیتور با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، با ارائه مهلت تست و ضمانت رایگان این محصولات را به فروش می رساند تا خریدی مطمئن و لذت بخش را با کمترین هزینه تجربه کنید. لیست قیمت لپ تاپ استوک در مدل های مختلف و متنوع در این فروشگاه موجود است. همچنین در این فروشگاه امکان سفارشی سازی و خرید محصول با کانفیگ بالاتر نیز وجود دارد.

نظرات