صفر تا صد خرید و نگهداری گیاه شفلرا + پیشنهاد بهترین قیمت

0

شفلرا به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی است که بومی استرالیا است. گل شفلرا به شکل درخچه‌ای همیشه سبز بوده که به عنوان یک گیاه مقاوم آپارتمانی شناخته می‌شود. کسانی که می‌خواهند برای محیط کار یا منزل خود یک گیاه مقاوم نسبت به شرایط نامساعد محیطی خریداری کنند، می‌توانند نگاهی به شفلرا داشته باشند. اگر اهل نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی هستید، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شفلرا - کافه گلدون

آشنایی کلی با شفلرا

شفلرا به عنوان یکی از گیاهان سبز شناخته می‌شود که با توجه به ساختاری که دارد، مناسب آپارتمان است. برگ‌های این گیاه دارای رنگ سبز روشن است که براق و چرمی شکل بوده که از یک نقطه خارج می‌شود. دم برگ‌های گل شفلرا بسیار بلند است که این امر باعث افزایش زیبایی این گیاه شده است. با نگاه به شفلرا می‌توان دریافت که برگ‌های آن پنجه‌ای است.

شاید جالب باشد بدانید که این گیاه برخلاف سایر گیاهان آپارتمانی تنها یک شاخه اصلی دارد. در صورتی که نگهداری از این گیاه به بهترین شکل و در شرایط مطلوب انجام شود، می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. گیاه شفلرا با توجه به ساختار خود به ندرت در محیط‌های گل‌خانه‌ای گل می‌دهد. شفلرا دارای میوه‌های ریز و رنگی است که در موطن اصلی این گیاه قابل مشاهده هستند. افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند باید مراقب میوه‌های این گل باشند. چرا که بسیار سمی بوده و می‌تواند باعث مسمومیت و مرگ حیوانات خانگی شود.

خرید شفلرا - کافه گلدون

شیوه نگهداری از شفلرا چگونه است

حال که با این گیاه آپارتمانی آشنا شدید، برای این که بتوانید این گیاه را در محیط آپارتمان به بهترین شکل نگهداری کنید، بهتر است در این بخش همراه ما باشید. ما قصد داریم به نحوه آبیاری شفلرا، میزان نور مناسب، رطوبت مورد نیاز و… بپردازیم:

نور مناسب برای نگهداری شفلرا

برای نگهداری گیاه شفلرا باید بدانید که گیاه شفلرا برای این که سالم باقی بماند و رشد کند، نیاز به نور مستقیم ندارد. نور غیرمستقیم برای این گیاه کافی است و باعث می‌شود تا رشد قابل توجهی داشته باشد. اگر نور خورشید به صورت مستقیم به گیاه بتابد، باعث سوختگی برگ‌های گیاه می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر نور شفلرا کم باشد، باعث زرد شدن برگ‌های این گیاه می‌شود.

نگهداری شفلرا - کافه گلدون

شفلرا در طول روز به چه مقدار آب نیاز دارد

گل شفلرا یکی از گل‌های مقاوم در برابر خشکی و بی‌آبی است اما بهتر است همواره خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید. به صورت معمول باید در طول فصل گرم سال نظیر تابستان، هفته‌ای ۲ الی ۳ بار آب به این گیاه بدهید. در زمستان نیز به دلیل سرد بودن هوای محیط در طول هفته، یک بار آب دادن به گیاه کافی است. در صورتی که گیاه شفلرا به میزان مناسب آب کافی دریافت نکند، به مرور زمان حالت آویزان به خود گرفته که پژمرده می‌شود.

رعایت کردن میزان مناسب آبیاری به گیاه باعث می‌شود تا بتوان به آسانی گیاه را سالم نگهداری کرد. آبیاری بیش از اندازه نیز باعث زرد شدن برگ‌های این گیاه مقاوم خواهد شد.

میزان رطوبت مناسب برای رشد شفلرا

شفلرا برای این که بتواند به رشد صحیح خود ادامه دهد، نیاز به دمای رطوبت ۴۰ الی ۵۰ درصد دارد. برای تامین دقیق رطوبت این گیاه کافی است یک اسپری برداشته و مقداری آب درون آن بریزید. در طول هفته ۲ مرتبه آب را به صورت اسپری بر روی گیاه بریزید. این کار باعث شادابی گیاه شفلرا خواهد شد. دمای مناسب شفلرا چیزی حدود ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است که در بسیاری از منازل این دما وجود دارد.

دقت کنید که دمای بیان شده در حد متوسط است و دمای محیط نباید خیلی گرم و یا خیلی سرد باشد. توجه کردن به این نکته در هنگام نگهداری گیاه شفلرا باعث رشد آن می‌شود. با توجه به این که گیاه شفلرا یک گیاه مقاوم آپارتمانی است، سلامت برگ و گل‌های آن دارای اهمیت است. کسانی که به خرید گل‌های آپارتمانی علاقه‌مند هستند، بهتر است گیاه شفلرا را از یک فروشگاه تخصصی گل و گیاه با اطمینان خاطر خریداری کنند.

خرید از یک مجموعه تخصصی نظیر کافه گلدون باعث می‌شود تا افراد ضمن خرید مطمئن، در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و بهترین و سالم‌ترین گیاه را خریداری کنند.

خرید گیاه شفلرا از کافه گلدون

همواره نگهداری گل و گیاه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. کسانی که به گیاهان آپارتمانی علاقه‌مند هستند، دغدغه خرید گیاهان سالم را دارند. برای این امر افراد می‌توانند با شناخت یک فروشگاه معتبر نظیر کافه گلدون خرید خود را نهایی کنند. کافه گلدون یک مجموعه کاملا تخصصی فروش گل و گیاه است که باعث می‌شود تا خریداران بتوانند با اطمینان خاطر گیاهان خود را خریداری کنند.

برای خرید شفلرا ، می‌توانید با مشاوران مجموعه کافه گلدون که تخصص کافی در زمینه فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی را دارند در ارتباط باشید. مجموعه کافه گلدون با داشتن تجربه کافی می‌تواند بهترین گیاه را بر اساس منطقه زندگی شما پیشنهاد دهد. در صورت تمایل برای خرید گل شفلرا بهتر است به کافه گلدون سر بزنید.

نظرات