انتقال تتر روی شبکه اتریوم چه مزایایی دارد؟

0

انتقال تتر روی شبکه اتریوم چه مزایایی دارد؟

مدتی از فراهم شدن امکان انتقال تتر روی شبکه اتریوم می‌گذرد. اما کمتر کسی به مزایای انتقال تتر روی شبکه اتریوم اشاره کرده است. در ادامه می‌خواهیم در مورد امنیت تتر، موارد استفاده آن، برنامه‌های مالی غیر متمرکز و مزایای شبکه اتریوم و ترون صحبت کنیم.

 انتقال و قیمت تتر

آیا تتر امن است؟

در همه سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال ریسک وجود دارد. اما ریسک سرمایه گذاری تتر کمی متفاوت‌تر از ریسک سایر ارزهای دیجیتال است. گرچه کمپانی تتر اسناد و مدارک کافی بر صحت وجود میزان ۱ به ۱ ارز فیات به تتر ارائه داده است؛ اما مقامات و منتقدان نگران عدم وجود ارز فیات کافی در ذخایر کمپانی هستند. آنان معتقدند اگر همه مردم به یک باره تمام USDT خود را همزمان برداشت کنند، احتمال ورشکسته شدن کمپانی تتر وجود دارد.

موارد استفاده تتر چیست؟

استیبل کوین‌هایی مانند تتر در سراسر بازار ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلف استفاده می‌شوند. مواردی مانند تجارت، هزینه و برنامه‌های مالی غیر متمرکز از موارد استفاده تتر هستند. در ادامه موارد استفاده تتر را بیشتر توضیح خواهیم داد.

پلتفرم‌های معاملاتی در تجارت

استیبل کوین‌هایی مانند تتر روشی محبوب برای تجارت هستند. سرمایه گذاران می‌توانند ارز فیات را به Tether مبادله کنند و سپس از Tether برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنند. معمولاً Tether را به عنوان بخشی از یک جفت معاملاتی می‌بینیم. برای مثال، ممکن است امکان مبادله مستقیم دلار آمریکا با کاردانو (ADA) وجود نداشته باشد. در عوض، یک معامله گر باید Tether را بخرد و سپس Tether را با Cardano معامله کند. توجه داشته باشید که همه پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال از تتر پشتیبانی نمی‌کنند. زیرا بسیاری از آنها استیبل کوین اختصاصی خود را دارند.

علاوه بر این، مبادله رمز ارزها با یک استیبل کوین ارزان‌تر از مبادله آنها با ارزهای فیات است. فرض کنید قیمت بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی فرو می‌ریزد. یک معامله گر حرفه‌ای از نوسانات فرار می‌کند. بنابراین اگر بخواهد بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کند، ممکن است هزینه خیلی بالاتری در مقایسه با مبادله با تتر بپردازد.

برنامه‌های مالی غیرمتمرکز

«برنامه‌های مالی غیر متمرکز (DeFi)» یک اصطلاح کلی برای مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی است؛ به این شرح که واسطه‌ها (بانک‌ها) را از امور مالی سنتی خارج می‌کند. این برنامه‌ها شامل وام، استقراض، پس انداز، بیمه و تجارت باشد. به عنوان مثال، برنامه‌های مختلف DeFi نسبت به حساب‌های پس انداز سنتی نرخ‌های بهره بالاتری برای سپرده‌های Tether پرداخت می‌کنند. اما قبل از هرگونه سرمایه گذاری به عنوان وام، از شرایط پشتیبانی مطلع شوید. چرا که پشتیبانی برنامه‌های مالی غیر متمرکز هیچ شباهتی به بانک‌های ارز فیات ندارند.

به عنوان یک روش پرداخت

استفاده از رمز ارزها به عنوان نوعی پرداخت مانع بزرگی به عنوان نوسان دارد. حتی بزرگترین ارز دیجیتال در جهان می‌تواند در عرض چند ماه ارزش خود را به نصف از دست بدهد. همانطور که می‌توان تصور کرد، این امر چالش‌های بسیاری را برای مشاغل مختلف به همراه دارد. اما این مشکل با استفاده از تتر حل می‌شود. معامله‌گران می‌توانند با پرداخت تتر، از زمان کوتاه انجام تراکنش و نوسانات بسیار ناچیز استیبل کوین بهره ببرند. علاوه بر این USDT انتقال پول به خارج از کشور را به سرعت و با کارمزد نسبتاً پایین ممکن می‌سازد. بنابراین می‌توان از تتر به عنوان پرداخت بین المللی هم استفاده کرد.

تفکر صحیح سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اما سرمایه‌گذاران باید مانند هر سرمایه‌گذار دیگری با ذهنیت بلند مدت وارد این عرصه شود و انتظار فراز و نشیب‌های بسیاری را داشته باشد. افراد تازه کار با کوچکترین سود بلافاصله دارایی‌های خود را نقد می‌کنند و یا ممکن است با کمترین ضرر دارایی خود را بلافاصله با ارزهای دیگر معاوضه کنند. اما همه باید قبل از سرمایه‌گذاری برای درک ریسک‌ها و پاداش‌های بالقوه، تحلیل‌های موثری کرده باشند.

تراکنش‌های روزانه تتر روی شبکه اتریوم

پس از آنکه در سال ۲۰۲۰ تتر روی شبکه اتریوم قرار گرفت، کاربران ۲۰۸۱۰۷ تراکنش به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار را در یک روز انجام دادند. در روز دوشنبه، به تاریخ ۲۳ می ‌۲۰۲۰ تعداد کل تراکنش‌های روزانه تتر مبتنی بر اتریوم (USDT) به این مقدار رسید. این امر نشان دهنده‌ی میزان توجه کاربران به خرید تتر بر روی شبکه اتریوم است. در شبکه اتریوم تراکنش‌ها با سرعت بالاتری صورت می‌گیرند. کارمزد تراکنش‌ها به صورت قابل توجهی نسبت به شبکه بیت کوین کمتر است. کارمزد انتقال تتر روی شبکه اتریوم چیزی حدود ۵ دلار تتر است. گاهی ممکن است بیش از ۵ دلار کارمزد داشته باشد.

تتر ERC-۲۰ چیست؟

پس از آنکه توکن‌های تتر (USDT) در اتریوم گسترش پیدا کردند. در نتیجه اکوسیستم قراردادهای هوشمند جهانی افزایش پیدا کرد. قراردادهایی که امکان ایجاد توکن‌های رمزنگاری جدید را بر اساس استانداردهای مختلف را فراهم می‌کند. محبوب ترین آنها استاندارد ERC-۲۰ است که قوانین را در مورد توکن‌های رمزنگاری ایجاد شده در اتریوم به منظور سازگاری آنها با یکدیگر وضع می‌کند. USDT در اتریوم با پیروی از استاندارد ERC-۲۰ در تعداد بالایی منتشر شد که حدود ۵۰ درصد از کل عرضه استیبل کوین را تشکیل می‌دهد. با توجه به قیمت تتر می‌توان به حجم بالای ارز تتر در این شبکه پی برد.

استاندارد TRC-۲۰ چیست؟

مشابه اتریوم با ERC-۲۰، ترون با TRC-۲۰ است. ترون از دیگر اکوسیستم‌های رمزنگاری، با استاندارد محبوب TRC-۲۰ است. این دو استاندارد تقریباً همسان هستند. امروزه بخش بزرگی از خرید USDT در Tron انجام می‌شود. همانند ERC-۲۰ می‌توان با توجه به قیمت USDT اهمیت ترون را تخمین زد.

انتقال و قیمت تتر

مقایسه TRC-۲۰ با ERC-۲۰: جوانب مثبت و منفی

اکنون که از مفهوم TRC-۲۰ و ERC-۲۰ آگاه هستیم. بهتر است قبل از هرچیز دلیل نیاز به صدور Tether در شبکه‌های مختلف را بررسی کنیم. گرچه اتریوم امنیت بالایی دارد. اما به دلیل اینکه میلیون‌ها صرافی در سراسر دنیا انتقال تتر را بر روی شبکه اتریوم انجام می‌دهند، قیمت کارمزد شبکه اتریوم رو به افزایش است. بنابراین کاربران و سرمایه گذاران به سمت شبکه Tron جذب می‌شود. در شبکه ترون تراکنش‌ها بسیار ارزانتر از شبکه اتریوم است. همچنین اخیراً شایعه شده که در شبکه ترون ۱۰ هزار تراکنش در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

مزیت استفاده از ERC-۲۰ برای خرید USDT این است که می‌توان آن را مستقیماً با هر توکن رمزنگاری ERC-۲۰ دیگری مانند (Decentraland (MANA), Chainlink (LINK), یا (Uniswap (UNI مبادله کرد. اما زمانی که قصد تراکنش با TRC-۲۰ را برای توکن‌های نام برده شده دارید، باید در شبکه‌های مختلف جابه جا شوید و این امر می‌تواند پر هزینه و زمان بر باشد.

نتیجه نهایی

تتر (USDT) یک استیبل کوین که توکن‌های با ثباتی به پشتوانه ارزهای فیات عرضه می‌کند. خرید تتر در بلاک چین‌های مختلف انجام می‌شود. دو مورد از مهم ترین آنها ترون و اتریوم هستند. این شبکه‌ها به ترتیب از طریق استاندارد TRC-۲۰ و استاندارد ERC-۲۰ استفاده می‌کنند. هر دو مزایا و معایب خود را دارند. اما در نهایت تتر مزایا و ویژگی‌های مشترکی را به کاربران در هر دو شبکه ارائه می‌دهد. برای مشاهده قیمت تتر و خرید USDT به صرافی والکس که امن‌ترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است مراجعه کنید.

نظرات