بیوگرافی اصغر یوسفی نژاد کارگردان و همسرش صفیه اصلانی + ماجرای درگذشت آثار

0

بیوگرافی اصغر یوسفی نژاد کارگردان و همسرش صفیه اصلانی + ماجرای درگذشت و آثار

اصغر یوسفی‌نژاد درگذشت : اصغر یوسفی نژاد فیلمساز و کارگردان تبریزی متولد سال ۱۳۴۸ سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر عارضه مغزی در سن ۵۳ سالگی درگذشت. در ادامه مروری داریم بر بیوگرافی و زندگینامه اصغر یوسفی نژاد و همسرش و فرزندان با معرفی آثار فیلم و سریال های او با عکس های جذاب و دیدنی او و سوابق این فیلمساز کشورمان. با ما همراه باشید

اصغر یوسفی نژاد کارگردان کیست

بیوگرافی اصغر یوسفی نژاد

اصغر یوسفی نژاد کارگردان زاده ۱۳۴۸ در تبریز – درگذشته ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، علت مرگ خونریزی و سکته مغزی،
او فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما، نویسنده و کارگردان اهل ایران بود. یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم‌هایی چون «خانه» و «باران رویاها را نمی‌شوید» بود. او همچنین نویسنده و تهیه‌کننده نیز بود.

بیوگرافی اصغر یوسفی نژاد کارگردان و همسرش صفیه اصلانی + ماجرای درگذشت آثار

سال‌های فعالیت

مرحوم یوسفی نژاد فعالیت های هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و در طول مدت فیلمسازی و کارگردانی چندین فیلم و سریال را تولید کرد. او یکی از کارگردانان مشهور و با اخلاق کشورمان بود که در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی مغزی و سکته مغزی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری اصغر یوسفی نژاد چهارشنبه ۲۴ شهریورماه در قطعه هنرمندان برگزار می شود

همسر و فرزندان اصغر یوسفی نژاد

ایشان سال ها پیش با خانم صفیه اصلانی ازدواج کرده و دارای همسر بود.

همسر و فرزندان اصغر یوسفی نژاد

سوابق هنری

فیلم “ائو” ساخته اصغر یوسفی نژاد در جشنواره فیلم فجر ۳۵ با فیلم “اِو” (خانه) حضور داشت که مورد توجه منتقدین و علاقمندان سینما قرار گرفت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه را به‌دست آورد.

اخرین فیلم زنده یاد یوسفی نژاد، عروسک در ژانر درام اجتماعی و با رگه‌های کمدی نام دارد که سازمان سینمایی پروانه نمایش آن را برای جشنواره فجر صادر نکرد و تاکنون هم مجوز اکران به این فیلم نداده است.

فیلم “عروسک” به گفته بهروز افخمی عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر ۴۰ یکی از آثار خوش‌ساختی بود که به‌خاطر منطبق نبودن آن با ملاک‌های جشنواره فیلم فجر نتوانست در جشنواره راه پیداکند.

فیلم “باران رؤیاها را نمی‌شوید” اولین فیلم حرفه ای او در حیطه سینما با بازی یکتا ناصر محصول سال ۱۳۸۲ است که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این کارگردان با وجود آثار کمی که در کارنامه کارگردانی او ثبت شده، اما به دلیل منحصر فرد بودن اثارشف در بین سینماگران و اهالی سینما مشهور بود.

علت فوت و درگذشت اصغر یوسفی نژاد کارگردان

ماجرای بیماری و سکته مغزی

پیشتر صفیه اصلانی همسر اصغر یوسفی‌نژاد درباره آخرین وضعیت این کارگردان سینما که به دلیل خون‌ریزی مغزی در بیمارستان بستری شده است، گفت: براساس تشخیصی که پزشکان داده‌اند، آقای یوسفی‌نژاد به دلیل افزایش ناگهانی فشار خون، دچار خون‌ریزی مغزی شده‌اند. گویا از قبل فشار خون داشته‌اند اما به دلیل آنکه از آن اطلاع نداشتیم و کنترل نشده بود، منجر به این اتفاق شد.

وی ادامه داد: تا پیش از این اتفاق ایشان هیچ دارویی مصرف نمی‌کرد و کاملاً هم سرحال بود. روز جمعه با هم به کوه رفتیم و حال عمومی‌اش هم کاملاً خوب بود. شنبه حوالی ساعت ۱۲ اما به‌صورت ناگهانی دچار این وضعیت شدند.

عکس های اصغر یوسفی نژاد

علت درگذشت و فوت اصغر یوسفی نژاد

اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان سینمای ایران که از روز شنبه (۱۲ شهریور) به دلیل خون‌ ریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود، صبح روز (سه شنبه ۲۲ شهریور) در سن ۵۳ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این سینماگر، چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح از مقابل سینما ناجی تبریز انجام و در «وادی رحمت» این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

این کارگردان سینما چند روز قبل بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود و با وجود آن که تحت عمل جراحی قرار گرفت و عمل جراحی هم موفقیت آمیز عنوان شده بود اما یک ساعت قبل در روز سه شنبه بیست و دوم شهریور ماه در بیمارستان تبریز از دنیا رفت.

جلیل اکبری صحت تهیه کننده فیلم عروسک آخرین فیلم یوسفی نژاد با اعلام این خبر به ایسنا گفت: به دلیل آنکه حال همسر این کارگردان مساعد نیست، اطلاع نداریم که علت فوت دقیقا چه بوده است.

فیلم ها و سریال های اصغر یوسفی نژاد

فیلم ها و سریال های اصغر یوسفی نژاد

کارگردان ، نویسنده و تهیه کننده فیلم سینمایی خانه (اِو) (۱۳۹۵)
نویسنده و کارگردان فیلم باران رؤیاها را نمی‌شوید (۱۳۸۲)

کتاب‌شناسی

کتاب‌شناسی سینما در ایران (۱۳۹۴)

نظرات