­نکات مهم خرید آنلاین فرش که باید آن‌ها را بدانید!

0

زندگی مدرن و پیشرفته امروزی، افراد را به این امر واداشته که در کمترین زمان و صرف هزینه کمتر، نیازهای روزمره خود را برطرف کنند؛ به همین دلیل اکثر آن‌ها به خرید اینترنتی روی آورده‌اند. خرید فرش نیز یکی از همین نیازهاست که امروزه با وجود سایت‌های مختلف اینترنتی، کار را برای خریداران آسان کرده است. نظر به اینکه ممکن است همه سایت‌ها برندهای معتبر را ارائه نکرده و اصالت کالا را تضمین نکنند؛ نکات مهم خرید آنلاین فرش که باید آن‌ها را بدانید موردبررسی قرار می‌دهیم.

خرید آنلاین فرش

چرا به خرید اینترنتی فرش اعتماد کنیم؟

در زندگی پرمشغله امروزی بهترین و سریع‌ترین راه برای خرید فرش، روش اینترنتی است. خرید اینترنتی فرش علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و زمان، از مزایای بسیاری برخوردار است. کافی است با چند کلیک ساده، فرش دلخواهتان را درب منزل تحویل بگیرید.

صرفه‌جویی در زمان

از فروشگاه‌های اینترنتی فرش، ۷ روز هفته به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توان فرش را خریداری کرد. به‌این‌ترتیب نیاز نیست از ساعت کاری خودتان برای خرید وقت بگذارید و یا ساعت‌های طولانی در ترافیک بمانید تا به فروشگاه موردنظرتان برسید. جدا از این، شما هنگام خرید حضوری مجبورید مدت‌زمانی را معطل بمانید تا به مشتریان قبل از شما پاسخ داده شود؛ درصورتی‌که در خرید اینترنتی زمان بدون تلف شدن در دستان شماست.

خرید اینترنتی مناسب همه افراد است اما بیشتر افرادی که شرایط صرف وقت برای رفتن به فروشگاه ندارند مانند کارمندان و شاغلین، افرادی که دارای فرزند کوچک هستند، یا سالمندان و کسانی که امکان رفت‌وآمد ندارند. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، می‌توان انتخابی بی‌نظیر با مشارکت و نظرخواهی تمامی افراد خانواده داشت.

با خرید اینترنتی فرش بدون اینکه نیاز باشد در محیط‌های بسته و شلوغ قرار بگیرید، در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی حتی در زمان استراحت در منزل، می‌توانید به‌راحتی و با آرامش، فرش موردنظرتان را خریداری کنید.

خرید آنلاین فرش

صرفه‌جویی در هزینه

خرید آنلاین فرش سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. شما لازم نیست هزینه رفت‌وآمد برای رسیدن به فروشگاه را بپردازید. علاوه بر این، فروشگاه‌های اینترنتی فرش، قیمت‌های مناسب‌تر و مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به سایر فروشگاه‌ها ارائه می‌کنند؛ زیرا فروشگاه‌های حضوری به دلیل وجود واسطه‌ها، قیمت‌های متفاوت و بالاتری در نظر می‌گیرند. ضمن اینکه فروشگاه‌های فیزیکی هزینه‌هایی مثل دکوراسیون، مالیات، اجاره فضا و انبارداری را پرداخت می‌کنند؛ لذا برای دریافت سود بیشتر، قیمت محصولات را افزایش می‌دهند.

اطلاعات دقیق مشخصات فرش

شما در خرید اینترنتی، به‌تمامی مشخصات و ویژگی‌های فرش دسترسی دارید و به‌این‌ترتیب کلیه موارد مربوط به محصولات را با هم مقایسه و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کنید. ضمن اینکه عکس طرح‌ها و نقشه‌های مختلف به همراه فیلم آن‌ها در سایت‌ها موجود است.

استفاده از گزینه فیلتر سایت‌های اینترنتی

در سایت‌های اینترنتی فروش فرش، شما قادرید تمامی مشخصات مربوط به یک محصول ازجمله برند، قیمت، رنگ زمینه، تعداد رنگ، تراکم پود، شانه و گره، جنس و ارتفاع نخ خاب، جنس نخ تار و پود، کیفیت، برجستگی را بر اساس معیارهای مدنظر خود فیلتر کرده و سپس اقدام به جستجو در آن فروشگاه کنید. به‌این‌ترتیب با سرعت بیشتر و به‌آسانی، دقیقاً به محصول هدف خود می‌رسید.

تنوع در نقشه و طرح و رنگ

در خرید حضوری به دلیل کمبود فضا، امکان وجود تمامی محصولات یک کارخانه فراهم نیست؛ بنابراین شما نمی‌توانید تمامی رنگ‌ها و اندازه‌های یک فرش را مشاهده کنید. درصورتی‌که در خرید اینترنتی فرش، انواع برندها، با تنوع نقشه، رنگ و اندازه‌های مختلف در وب‌سایت موجود هستند و شما می‌توانید به‌تمامی موارد مدنظرتان دسترسی داشته باشید.

امکان مقایسه قیمت‌ها با سایر فروشگاه‌ها

شما در روش حضوری امکان مقایسه قیمت‌ها بین تمامی فروشگاه‌ها را ندارید و ممکن است فرش موردنظرتان را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی خریداری کنید؛ اما در روش اینترنتی، شما به‌سادگی امکان مقایسه قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف خواهید داشت و به‌این‌ترتیب می‌توانید از ارزان‌ترین فروشگاه خرید خود را انجام دهید.

خرید بر اساس بودجه مدنظر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خرید به‌صورت حضوری به دلایل مختلف مجبور به خرید بیش از مقدار بودجه موردنظرتان شده‌اید. این مشکل در خرید آنلاین فرش وجود ندارد؛ زیرا تمامی قیمت‌ها به‌صورت واضح و مشخص درج شده و شما متناسب با بودجه خود به دنبال فرش دلخواهتان می‌گردید.

کنترل و پیگیری فرش خریداری‌شده

شما در تمامی مراحل خرید فرش به‌صورت اینترنتی، قادر هستید وضعیت فرش خریداری‌شده را کنترل و پیگیری کنید.

بخش نظرات

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در سایت‌های اینترنتی، در صفحات مربوط به محصول، بخش نظرات و انتقادات است. با مطالعه این بخش، با استفاده از دیدگاه‌ها و تجربیات خریدارانی که از محصول استفاده کرده‌اند، اطلاعات زیادی کسب می‌کنید. قبل از خرید فرش، نظرات خریداران را مطالعه و تمامی مزایا و معایب آن را بررسی کنید، سپس اقدام به خرید نمایید.

امکان استفاده از تخفیف‌ها و جشنواره‌ها

بسیاری از سایت‌های اینترنتی به مناسبت‌های مختلف، جشنواره‌های شگفت‌انگیز و تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای در نظر می‌گیرند؛ که این امر فرصت بسیار مناسبی برای خریداران فراهم می‌کند.

خدمات ویژه سایت‌های اینترنتی

در سایت‌های اینترنتی خدماتی مثل پشتیبانی آنلاین وجود دارد که در هر ساعت از شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مشتریان است و به‌این‌ترتیب خریدار با خیالی آسوده از همراهی فروشگاه، فرش موردنظر خود را انتخاب می‌کند.

ارسال فرش خریداری‌شده به درب منزل

فروشگاه‌های فرش اینترنتی، خدمات ارسال محصول را به درب منزل شما دارند. بسته به اینکه بعد مسافت فروشگاه تا منزل شما چقدر باشد، امکان ارسال رایگان نیز در بعضی موارد وجود دارد.

ارائه خدمات گارانتی

در بسیاری از سایت‌های اینترنتی فرش، گارانتی فرش خریداری‌شده به مشتری ارائه می‌گردد.

تضمین اصالت کالا

فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات متنوعی از کارخانه‌های شناخته‌شده ارائه می‌کنند که به همراه آن، اصالت کالا را تضمین کرده و به‌این‌ترتیب مشتری با خیالی آسوده خرید خود را انجام می‌دهد.

تضمین کیفیت کالا

اگر از فروشگاهی خرید کنید که از کارخانه‌های معتبر و برندهای معروف محصول ارائه دهد، از ضمانت کیفیت کالا نیز کاملا مطمئن خواهید شد. فرش مشهد ، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش ساوین، فرش تهران و فرش ستاره کویر یزد از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای فرش ماشینی در ایران هستند که همگی در فروشگاه اینترنتی قالی خانه موجود می‌باشند. خرید اینترنتی این برندها اصلا جای نگرانی ندارد.

پرداخت آنلاین

پس از انتخاب فرش امکان پرداخت آنلاین برای شما فراهم است و شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های بانکی خود توسط درگاه‌های امن پرداخت، از این خدمات بهره ببرید. همچنین می‌توانید گزینه مربوط به پرداخت در محل را انتخاب کنید و پس از تحویل فرش درب منزل، هزینه آن را پرداخت کنید.

در بین تمامی این مزایا، خرید اینترنتی فرش معایبی نیز دارد. برای کسانی که در خرید وسواس دارند و حتماً باید محصول را از نزدیک مشاهده و لمس کنند، این روش توصیه نمی‌شود؛ زیرا امکان دارد رنگ موردنظر شما دقیقاً همان رنگ موجود در صفحه مانیتور نباشد. ضمن اینکه شناسایی بافت فرش و برخی مشخصات ظاهری آن ممکن است نیاز به شهود و بررسی حضوری داشته باشد. درصورتی‌که فروشگاه آنلاین فرش، ضمانت بازگشت کالا را داشته باشد، در این مورد نیز می‌توانید با خیالی آسوده فرش دلخواهتان را انتخاب و خریداری کنید.

نحوه خرید فرش اینترنتی

خرید آنلاین فرش

بعد از اینکه تصمیم به خرید اینترنتی فرش گرفتید، در مورد فروشگاه‌های معتبر تحقیق کنید. سایت‌هایی که محصولات برندهای معروف از جمله فرش نگین مشهد را ارائه می‌دهند خیال شما را از کیفیت، قیمت و خدماتی مثل ضمانت‌نامه آسوده می‌کنند.

این فروشگاه‌ها انواع فرش را با طرح و نقشه مختلف در سایزهای گوناگون ارائه می‌دهند. بسته به بودجه مدنظر و نیازتان شروع به جستجو و استفاده از فیلترهای موجود در صفحه محصول کنید. دراین‌بین حتماً از نظرات کاربران استفاده کنید، زیرا با خواندن این پیام‌ها و کامنت‌ها اطلاعات بسیار خوبی کسب خواهید کرد و با آگاهی اقدام به خرید می‌کنید. بعد از بررسی و انتخاب فرش دلخواه، امکان پرداخت به‌صورت آنلاین و یا پرداخت در محل وجود دارد.

در تمامی مراحل کار می‌توانید از خدمات چت آنلاین و تماس با پشتیبانی استفاده کنید و همچنین امکان پیگیری سفارش تا رسیدن به درب منزل و حتی بعدازآن، در تمامی مراحل وجود دارد.

راهنمای خرید آنلاین فرش

برای خرید آنلاین فرش موارد زیادی هستند که باید مدنظر قرار دهید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

خرید آنلاین فرش

۱٫ بررسی سوابق فروشگاه اینترنتی و خط‌مشی آن

قبل از اقدام به خرید از یک فروشگاه باید مواردی را بررسی کنید که با اطمینان از خرید خود لذت ببرید. یک فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک باشد.

همچنین فروشگاه فرش باید تمامی مشخصات خود را به همراه آدرس و شماره تماس در اختیار مشتری قرار دهد تا اطمینان بیشتری برای خریدار حاصل شود.

فروشگاه اینترنتی فرش باید خط‌مشی خود را در خصوص خدمات قابل‌ارائه به مشتریان مانند بازگشت کالا، ارائه ضمانت‌نامه‌ها، گارانتی محصولات، شرایط تعویض یا پس گرفتن کالا تبیین کند.

  1. کمک گرفتن از بخش پشتیبانی

در تمامی مراحل کار، از بخش پشتیبانی فروشگاه کمک بگیرید. فروشگاه اینترنتی فرش موظف است به‌صورت تلفنی یا پیام از طریق چت آنلاین پاسخگوی تمامی سؤالات مشتریان باشد.

  1. بررسی تمامی مشخصات فرش

هنگام خرید اینترنتی فرش به تمام مشخصات فرش دقت کنید. مشخصات هر فرش در صفحه محصول وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تراکم و شانه

یکی از اصلی‌ترین عوامل در تعیین قیمت و انتخاب فرش، شانه و تراکم آن است. شانه تعداد گره‌های عرضی و تراکم تعداد گره‌های طولی فرش است. عددی که در مورد شانه و تراکم مطرح است، تعداد گره‌ها را در هر متر مشخص می‌کند. هرچقدر شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، دوام آن بالاتر است.

  • جنس و ارتفاع نخ خاب

در کنار تار و پود، نخ سومی هم در فرش‌ها وجود دارد که همان نخ خاب فرش است که با دست کشیدن روی فرش لمس می‌شود. جنس خاب نخ مهم‌ترین عامل در تعیین قوام و کیفیت فرش است. بهترین جنس نخ خاب آکریلیک است که الیافی سبک و گرم بوده و حالت آن شبیه پشم است.

  • قابلیت شستشوی فرش

به هنگام خرید فرش باید در نظر داشته باشید فرش قابلیت شستشو دارد یا خیر؛ زیرا بعضی از فرش‌ها بعد از شستشو رنگ پس می‌دهند. در ضمن به میزان مقاومت در برابر لکه هم باید دقت داشت.

  1. عدم جستجوی تمام محصولات

اگر بخواهیم تمامی فرش‌های موجود در یک سایت اینترنتی را جستجو کنیم، ممکن است دچار سردرگمی شویم. بهتر است با توجه به نیازمان، گزینه‌های مشخص‌شده‌ای مثل قیمت، رنگ و اندازه که از قبل در نظر گرفته‌ایم را با فیلتر محصول جدا کنیم. سپس برای مشخصات دیگر مثل نقشه، جنس و سایر ویژگی‌های درصدد جستجو و تحقیق برآییم.

درصورتی‌که از برندهای مطرح و شناخته‌شده‌ای مثل مشهد، نگین مشهد، زمرد مشهد، ستاره کویر یزد، تهران و ساوین فرش دلخواهتان را خریداری کنید، می‌توانید از جنس و کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشید. فروشگاه قالی خانه معتبرترین و متنوع‌ترین فروشگاه آنلاین خرید فرش در ایران؛ نمایندگی رسمی و مرکزی این برندهاست و شما می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، فرش موردنظرتان را سفارش دهید. این فروشگاه امکان تحویل فوری به تهران و البرز و همچنین ارسال برای سراسر کشور را دارد.

نظرات