کاربرد ساندویچ پانل دیواری چیست؟

0

ساندویچ پانل دیواری یکی از پر کاربرد‌ترین مدل‌های این سازه می‌باشد که همانند دیگر نمونه‌ها از ترکیب دو فلز و فوم میانی تشکیل شده و دارای ضخامت مشخصی است. در واقع این سازه به تنهایی مدل‌های متنوعی دارد که در بخش‌ها متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن اطلاعات دقیق درباره ساندویچ پانل دیواری، انواع و کاربرد آن می‌تواند نقش مفید و مؤثری در انتخاب شما داشته باشد از این رو پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت ماموت کلیه اطلاعات مربوط به این سازه را کسب کنید.

ساندویچ پانل دیواری

معرفی ساندویچ پانل دیواری

در واقع این سازه دیوار‌های فلزی است که به شما امکان جداسازی بخش‌های مختلف را با هزینه کمتر می‌دهد، با استفاده از این تجهیزات می‌توان فضا‌های کوچکی را ایجاد نمود که در عین مقاومت بالا، عایق منحصر به فردی در برابر رطوبت، حرارت و صوت نیز می‌باشند. در طراحی این سازه دو ورق فلزی از جنس آلومینیوم و گالوانیزه دو طرف فوم میانی را احاطه می‌کنند و یک دیوار مستحکم را ایجاد می‌نمایند.

آشنایی با انواع ساندویچ پانل دیواری

این سازه در مدل‌ها متنوعی طراحی می‌شود و نوع انتخابی آن با توجه به محلی که قرار است از سازه استفاده شود، انتخاب خواهد شد. در واقع افراد با توجه به نوع استفاده خود یکی از مدل‌های زیر را انتخاب می‌نمایند:

–      پیچ مخفی

یکی از پرکاربرد‌ترین مدل‌های ساندویچ پانل دیواری نوع پیچ مخفی آن است که در زمان ساخت آن استاندارد‌های ویژه‌ای به کار برده می‌شود. این سازه ضخامت ۵ سانتی‌متری دارد و از ویژگی عرض ثابت ۱. ۱۶ و عرض مفید ۱. ۱۲ برخوردار است. طراحی این مدل به گونه‌ای است که پیش‌های اتصال دهنده زیر اورلپ مخفی می‌شوند و به این ترتیب در زمان اتصال هیچ گونه چفت و بستی مشخص نخواهد بود.

–      نرو ماده

از دیگر مدل‌های استاندارد ساندویچ پانل دیواری می‌توان به مدل نرو ماده اشاره کرد که به شکل کاملاً متداول روی هم قرار گرفته و قفل می‌شوند. این مدل سازه یکی از ساده و پرکاربرترین مدل‌های ساندویچ پانل دیواری است که به دلیل نصب راحت کاربرد‌های زیادی را به همراه دارد.

–      ساده

در طراحی و تولید این سازه هیچ طرح و ‌ایده‌ای وجود ندارد و به صورت کاملاً ساده و ابتدایی فرم گرفته است.

–      کلین روم

Clean Room یا همان اتاق تمیز از دیگر ساندویچ پانل دیواری هاست که برای مکان‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ورود به این اماکن نیاز به استفاده از لباس‌های مخصوص دارید. در واقع طراحی این سازه با آگاهی زیاد و اقدامات خاص صورت گرفته و هیچ گونه مشکل یا آلودگی در قطعات آن وجود ندارد.

–      قفل دار

در این مدل از ساندویچ پانل‌های دیواری برای اتصال از قفل استفاده می‌شود که دلیل نام‌گذاری این سازه می‌باشد و به سادگی می توانید اتصالات را مشاهده نمایید.

بررسی کاربرد‌های سانـدویچ پانـل دیواری

با توجه به موارد عنوان شده دریافتید که هر یک از مدل‌های سازه دیواری دارای ویژگی‌های خاصی هستند که سبب شده در بخش‌های متفاوت مورد استفاده و بررسی قرار بگیرند. البته اگر بخواهیم در این باره شفاف‌سازی کنیم باید گفت که مهم‌ترین کاربرد ساندویچ پانل دیواری شامل موارد زیر می‌باشد:

–      طراحی و دیوار کشی اتاق عمل

–      ایجاد انبار و سوله‌های بزرگ

–      قابلیت استفاده و ساخت انواع کانتینر و کانکس

–      امکان استفاده در سردخانه‌های بزرگ و کوچک

–      پوشش دیوار آزمایشگاه و درمانگاه با قابلت کلین روم بودن

–      تقسیم‌بندی و ایجاد فرم پارتیشن در سوله‌های بزرگ و کارخانحات

–      قابلیت استفاده در ساخت و دیوارکشی ساختمان‌های اداری و مسکونی

در واقع موارد عنوان شده طیف کلی از کاربرد ساندویچ پانل دیواری است و شما می‌توانید استفاده‌های بهینه‌تری از این سازه داشته باشید. وزن سبک و قابلیت حمل و نصب ساده سبب شده که در پروژه‌های موقت اما طولانی مدت یک انتخاب ابده آل برای دیوار کشی به شمار آید. لازم به ذکر است بدانید که این سازه با داشت عرض مفید ۱ متر و عرض غیر مفید ۱. ۰۳ به همراه طول ۱۰ متر یک انتخاب‌ایده‌آل برای دیوار کشی‌های پروژه‌های مهم نیز می‌باشد و می‌تواند امنیت محیط را فراهم سازد.

مزایا استفاده از پانل دیواری

بدون شک تمامی کاربرد‌های عنوان شده با صرف هزینه بسیار کم امکان‌پذیر است، البته این تنها مزیت استفاده از ساندویچ پانل دیواری نیست و مزایای بیشتری را به همراه دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

–      دارای طرح و رنگ متنوع

–      امکان شستشو با هر مواد شوینده

–      راه‌اندازی و نصب ساده و کم هزینه

–      مقاوم در برابر خوردگی، پوسیدگی و حشرات

–      وزن سبک و حمل ساده قابلیت بازیافت دوباره

–      عایق‌بندی محیط در برابر صدا، رطوبت و حرارت

نتیجه‌گیری

ساندویچ پانل دیواری یکی از پرکاربرد‌ترین سازه‌ها در ساختمان‌سازی است که به واسطه داشتن وزن سبک امکان حمل، راه‌اندازی و نصب سریع و ساده را برای شما فراهم می‌نماید. در واقع این سازه با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌شود و همین امر سبب تقاضای بیشتر شده است.

برای مشاهده انواع ساندویچ پانل و کاربرد و ویژگی های هر کدام به وب سایت دنیای ماموت با آدرس https://mammutworld.com/ مراجعه نمایید.

نظرات