جزئیات جدید ماجرای خودکشی وحشتناک شلیر رسولی در مریوان و واکنش ها ببینید

0

جزئیات جدید ماجرای خودکشی وحشتناک شلیر رسولی در مریوان برای فرار از تعرض و واکنش ها را ببینید

از خبرهای مهمی که اینروزها در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت شده ماجرای خودکشی دردناک «شلیر رسولی» برای فرار از تجاوز شرور گروگانگیر در مریوان می باشد. این حادثه تلخ که در روز پنج شنبه هفدهم شهریور ماه رخ داد معاون رئیسی به مرگ اندوهناک شلیر رسولی برای فرار از تجاوز، واکشن نشان داد. ماجرای خودکشی شلیر رسولی چه بود؟

جزئیات جدید ماجرای خودکشی وحشتناک شلیر رسولی در مریوان و واکنش ها ببینید

ماجرای خودکشی دردناک «شلیر رسولی» برای فرار از تجاوز شرور گروگانگیر در مریوان، شلیر رسولی، خانم ۳۶ ساله مریوانی (اهل روستای چشمیدر از توابع سروآباد) از ترس تجاوز خود را از پنجره منزل ۲ طبقه خود به پائین پرتاب کرد و جان خود را از دست داد. این حادثه تلخ که در روز پنج شنبه هفدهم شهریور ماه رخ داد در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و به یکی از سوژه‌های روز تبدیل شده است. معاون رئیسی به مرگ اندوهناک شلیر رسولی برای فرار از تجاوز، واکشن نشان داد.

شامگاە روز شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱، یک مرد متجـاوز قصد تعرض جنسی به یک زن جوان ۳۶ ساله به نام شلیر رسولی و اهل روستای “چشمیدر” از توابع شهرستان مریوان واقع در استان کردستان را داشتە و این زن جوان برای نجات خودش، از پنجره منزل به پایین پریده است. مردی به نام گوران قادری به بهانه کمک به همسرش، از شلیر رسولی درخواست کمک کرده است و این زن با مراجعه به خانه گوران از سوی این مرد مورد تعرض قرار می‌گیرد و از ترس تجاوز خود را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کند. زنی پاکدامن که جسمش را از چنگال مردی از جهانِ مردگان رهانیده، از جانِ خودش گذشته تا غرور و شرافتش در خفا دفن نشود. زنی که خودکشی کرد تا زنده بمانَد.

جزئیات جدید خبر شلیر رسولی زن مریوانی

بر اساس جدیدترین خبرها از حواشی زنی به نام شیلر رسولی، مردی از اهالی روستا به نام «گ.ق»، که از آشنایان شلیر بوده است این زن را به خانه دعوت میکند و خانم رسولی هم که گویا دوست همسر این مرد بوده به خانه آنها می رود اما متوجه می شود که همسر این مرد در خانه نیست و او قصد تعرض دارد!

شلیر رسولی زن متاهل ۳۶ ساله و مادر دو فرزند بود. او در شهرستان مریوان از شهرهای استان کردستان، در نزدیکی مرز باشماق و در چندکیلومتری عراق زندگی می‌کرد.

یکی از رسانه‌ها از قول یک فرد محلی نوشته:‌

«در روزی که شلیر از ساختمان دوطبقه به پایین پرت شد، همراه زنان دیگر محله در مقابل منزلشان مشغول صحبت بودند که متهم به قتل از بالکن خانه‌اش شلیر را صدا می‌زند و می‌گوید همسرش بدحال است. شلیر وقتی برای کمک خودش را می‌رساند، متوجه می‌شود که مرد دروغ گفته و کسی در خانه نیست. به دنبال راه فرار راهی بالکن می‌شود و از طبقه دوم به پایین می‌افتد؛ اما مشخص نیست خودش افتاده یا مرد متعرض او را به پایین پرت کرده است.

همسایه شلیر در هنگام فرار، علاوه بر شلیر فرد دیگری را نیز مصدوم کرده است. او وارد خانه‌ای که درش باز بوده می‌شود، دهان زن صاحبخانه را می‌گیرد و او را تهدید می‌کند که سر و صدا راه نیندازد تا بتواند از دست مردم فرار کند. از قضا همسر زن سر رسیده و فرد متعرض، با قمه ضربه‌ای به سر زن می‌زند و فرار می‌کند.»

فوت شلیر رسولی در جریان گروگانگیری با قصد تعرض از سوی یکی از اراذل و اوباش بوده است. برخورد شلیر رسولی با سر به سطح زمین موجب آسیب جدی به او می‌شود و در حالی که مردم برای نجات او اقدام کرده بودند، مرد متعرض از فرصت استفاده کرده و فرار می‌کند.

گویا تا انتقال او به بیمارستان زمان زیادی کشیده و برای همین خون زیادی از او رفته است. شلیر در بیمارستان کوثر سنندج به علت شدت صدمات و جراحات وارده از دنیا رفت.

مردی که عامل خودکشی این زن شده توسط پلیس دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد. رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور رسیدگی سریع به این پرونده را صادر کرد.

رسیدگی به پرونده

«به دنبال این واقعه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس دادگستری کردستان از دستگیری فرد متهم با قرار بازداشت موقت خبر داد و به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داد موضوع را با سرعت و دقت پیگیری کنند و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.»

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسینی دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده را در دادگاه کیفری یک استان صادر کرده و افزوده است:

«پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.»

اطلاعیه روابط عمومی دادگستری کردستان افزوده است:

«حسب تحقیقات اولیه بازپرس دادگستری مریوان، در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال جاری یکی از اراذل و اوباش این شهر، اقدام به گروگانگیری و قصد تعرض به یک زن ۳۶ ساله به هویت «شلیر رسولی» اهل روستای چشمیدر از توابع شهرستان سروآباد را می نماید و وی را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می کند.»

گزارش می افزاید:

«نامبرده بر اثر شدت جراحات وارده عصر امروز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه سال جاری در بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده است.»

مردم مریوان ، مقابل دادگاه این شهر در اعتراض به عدم امنیت‌ زنان در جامعه دست به تجمع زدند، این تجمع اعتراض در پی اقدام فرار یک خانم جوان و سقوط از پنجره برای ممانعت از تجاوز صورت گرفته است.

پیکر مرحوم خانم شلیر رسولی عصر روز گذشته با حضور گسترده مردم مریوان تشییع و به خاک سپرده شد. مردم مریوان در این مراسم خواستار اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده شده بودند.

واکنش ها

صفحه اینستاگرامی «مدرسه فروغ» که به صورت تخصصی به موضوع آزار و خشونت‌های جنسی می‌پردازد در یادداشتی نوشت: این روزها شاید نام شلیر رسولی را شنیده باشید و بیشتر هم بشنوید. زنی رودرروی موقعیتِ آزار جنسی و تجاوز که از شدت هراس و ترس و برای فرار از دستِ همسایه‌ی آزارگرْ خود را از پنجره‌ی طبقه‌ی دوم ساختمان مسکونی پرتاب می‌کند و جانش را از دست می‌دهد. خودکشی و مرگِ تلخ خانم رسولی را «شهادت» توصیف کردند و به او لقب «شهیدِ شرافت» دادند.

****

رسول اسدزاده، روزنامه‌نگار نیز می‌نویسد: به این می‌اندیشم که کلنجار رفتن و مبارزه شلیر با آن مرد برای حفظ دامن چگونه بوده؟
کاربری به نام «بنفشه» در رشته توئیتی به این سوژه ورود می‌کند: زنی برای رهایی از تعرض جنسی خود را از بالای ساختمانی به پایین پرتاب می‌کند و کشته می‌شود. مردان آن سرزمین در اتفاقی نادر در حمایت از زن راهپیمایی می‌کنند. اخبار از شجاعت زن منتشر می‌شود. و من به این فکر می‌کنم اگر آن زن به دست شوهر، پدر یا برادرش کشته می‌شد باز شاهد این اعتراضات بودیم؟ یا دلیل این خشم و این اعتراضات این است که به ناموس مردان دست درازی شده و دلیل این مرحبا گفتن‌ها دفاع از آبرو و شرافتی‌ست که نباید به هیچ شکل مورد تعرض قرار بگیرد؟

***

شیلر نمُرد؛ شیلر قربانیِ برخی مفاهیم شد. اگر امیدی داشت که بعد از این اتفاق شوم می‌تونه به دامن جامعه برگرده و پشتش گرمه هرگز خودش و نمی‌کشت

****

نظرات