۵ نکته ای که باید هنگام خرید چوب ترمووود به آن توجه کنید

0

۵ نکته ای که باید هنگام خرید چوب ترمووود به آن توجه کنید

چوب ترمو از جمله پرکاربرد ترین محصولات موجود در بازار فعلی صنایع چوب به شمار می رود. این محصول با مقاومت بالا و مزایای بسیار، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. تهیه و نصب آن نیازمند آگاهی از نکات خاصی می باشد. چرا که این چوب ها دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به انواع و ویژگی های آن بپردازیم.

 چوب ترمووود

معرفی چوب ترمو ایرانی

چوب ترمو ایرانی یک ماده چوبی زیبا و پایدار است که به عنوان الوار عملیات حرارتی شناخته می شود. این چوب بدون هیچ گونه مواد شیمیایی تولید شده و نسبت به چوب اصلی عملکرد بهتری دارد. فناوری فوق العاده این چوب، آن را به عنوان یک اختراع به ثبت رسانده است. در چوب ترمو، تخته ها بدون افزودن مواد مضر به سادگی گرم شده، بخار می کنند و به چوب اصلاح شده تبدیل می شوند. در نتیجه این محصول چوبی پایدار و با دوام، در فضای باز برای عرشه قابل استفاده است. ترمووود گزینه ای سازگار با محیط زیست می باشد. این چوب تا دمای ۱۸۰ الی ۲۳۰ درجه در کوره های حاوی محفظه ویژه به مدت ۹۶ ساعت حرارت می بیند.

در فرآیند تولید این چوب ها بخار، نقش یک گاز محافظ را ایفا می کند. بدین شکل مانع از شکافته شدن و آسیب دیدن آن می شود. در نتیجه این فرآیند، ساختار و خواص شیمیایی چوب دچار تغییر خواهند شد. به همین دلیل نیز برخی خصوصیات کیفی آن تغییر می کنند. ویژگی هایی که ترمووود ایرانی را به گونه ‌ای محبوب تبدیل کرده ‌اند، عبارتند از:

دوست دار محیط زیست

منبع تامین چوب این محصول، جنگل های مدیریت شده هستند. بدین معنا که بابت تمامی برداشت های انجام شده در جنگل، گواهی معتبر صادر می شود. به علاوه به کار نرفتن مواد شیمیایی در فرآیند تولید آن، باعث افزایش سازگاری ترمووود با محیط زیست شده است.

چوب ترمووود

مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ

فرآیند گرمایش باعث تجزیه همی سلولز می شود. از این رو مواد مغذی ترمووود که باعث رشد قارچ ها و پوسیدگی ها می شوند، از بین خواهند رفت.

افزایش طول عمر

دوام و طول عمر چوب ترمو به دلیل توسعه یافتن در معرض حرارت، به طرز چشمگیری افزایش می یابد. به عبارت دیگر طول عمر چوب و دمای وارد شده با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

عایق بهبود یافته

عملیات حرارت دهی به چوب در فرآیند تولید، منجر به بهبود خاصیت عایق بودن آن می شود.

قابل بازیافت

چوب های معمولی و آغشته به فشار، قابلیت بازیافت ندارند. اما چوب ترمو ایرانی را می توان پس از سر آمدن دوره مصرف، بازیافت کرده و مجددا به کار برد.

مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و پوسیدگی، ویژگی مناسب برای به کار بردن ترمووود در پروژه های بیرونی است. از جمله این پروژه ها می توان به روکش خارجی عرشه، تیغه ‌های لوور، بریس سولیل اشاره کرد. همچنین ظاهر جذاب این الوار برای پروژه های داخلی همچون روکش داخلی سونا، مبلمان و کفپوش نیز ایده آل است.

نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم

در این عنوان قصد داریم نکات مهم در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب محصول را بررسی کنیم.

از انتخاب محصول مناسب، اطمینان حاصل کنید

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، ترمووود یک محصول چوبی اصلاح شده با عملیات حرارتی است. در نتیجه با انتخاب آن ارزش ویژه ای برای خود و محیط زیست قائل شده اید. به علاوه از محصولی با کیفیت و دارای عملکردی بسیار بالا تر نسبت به چوب های معمولی بهره مند می شوید.

از مصاحبت با مشاوری مناسب اطمینان حاصل کنید

یکی از نکات مهم هنگام خرید، دریافت مشاوره مناسب برای این محصول است. یک مشاوره خوب باید از مشخصات فنی و ساختاری کالا آگاه بوده و به معرفی کاربرد، مزایا و معایب آن بپردازد. با انتخاب مشاوری دلسوز در این زمینه می توانید از چگونگی نگهداری ترمووود مطلع شوید. بدین ترتیب برای مدت زمان طولانی تری از آن استفاده خواهید کرد.

به اندازه چوب ترموود ایرانی انتخاب شده توجه کنید

از اندازه مناسب محصول برای مورد مصرف خود اطمینان حاصل کنید. برای روکش های بیرونی کم ترین ضخامت لازم ۱۹ میلی متر است. همچنین برای عرشه باید ضخامت ۲۰ میلی متر برای چوب سخت و ۲۶ میلی متر را برای چوب نرم در نظر بگیرید. تینر و مواد شیمیایی، طول عمر محصول را کاهش داده و تاثیر منفی زیادی بر پایداری آن خواهند داشت.

با انتخاب درست از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری کنید

تهیه مواد خام چوب ترمو ایرانی با رعایت تمام جنبه های قانونی و تنها با استفاده از جنگل های مدیریت شده انجام می شود.

چوب ترمووود

عوامل تاثیر گذار بر قیمت چوب ترمو ایرانی

قیمت ترمووود نسبت به چوب های سخت دیگر، پایین تر است. از آن جایی که تولید آن شامل هیچ گونه مواد شیمیایی نیست، هزینه تولید کمتری دارد. با این حال عوامل متعددی بر قیمت چوب ترمو ایرانی تاثیر می گذارند. عوامل تاثیر گذار بر قیمت ترمووود عبارتند از:

  • میزان استحکام
  • مقدار پایداری و ماندگاری
  • استفاده نکردن از عوامل خطرناک برای انسان در فرآیند تولید
  • جنس چوب
  • میزان شکنندگی
  • سطح مقاومت در برابر آتش

از کجا چوب ترمو با کیفیت بخریم؟

برای دریافت راهنمای خرید چوب ترمو ایرانی توسط مشاورین مجرب می توانید از خدمات شرکت آوا چوب بهره بگیرید. شرکت آوا چوب نیازهای مشتریان خود را با توجه به مقدار چوب، کاربرد و پروژه مد نظر آن ها تامین می کند. ارائه بالا ترین کیفیت و بهترین قیمت، جزو اصول این مجموعه است. در صورتی که از انتخاب ترمووود برای پروژه خود مطمئن نیستید، می توانید از مشاوره متخصصین مجرب شرکت آوا چوب استفاده کنید. همچنین می توانید به انتخاب گونه چوب دلخواه، از میان طیف گسترده چوب های موجود بپردازید. شرکت آوا چوب بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تامین نیاز مشتریان در حوزه صنایع چوب و ساختمان دارد. این مجموعه در حوزه تولید تخته بنایی روسی، ترموود، تخته چند لایی، چوب روسی، فروش انواع رنگ چوب و سایر محصولات چوبی فعالیت می کند.

برای اطلاع دقیق از قیمت ها و ارتباط با کارشناسان فروش با شماره ۳۴۶۳۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات