مشکلات مربوط به دست خود را به کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد بسپارید.

0

بیماران زیادی هر روز به کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه می کنند و می خواهند علت بی حس شدن انگشتان دست راست را بدانند. بی حسی انگشتان دست راست می تواند باعث گزگز و خارش در دست شود. در این حالت فرد لمس ملایم انگشت خود را با سوزن احساس می کند.
علت بی حسی انگشتان دست راست را باید جدی گرفت، زیرا در برخی موارد نشانه سکته مغزی، آسیب نخاعی، دیسک گردن و فشردگی عصب است.
اگر به این علائم توجه کنید و به پزشک مراجعه نکنید، این خطر وجود دارد که بیماری پیشرفت کند، درمان پیچیده تر شود و آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی خود وارد کنید. خوشبختانه درمان زودهنگام می تواند از این عوارض جلوگیری کند.

چرا انگشتان بی حس هستند؟

بی حسی دست ها با گزگز و خارش همراه است که پارستزی نامیده می شود. پارستزی بی حسی و گزگز در بدن. معمولاً در انگشتان دست، انگشتان پاها رخ می دهد.
هر عاملی که باعث فشار یا آسیب به سیستم عصبی دست شود باعث بی حسی می شود. به طور کلی هر دست دارای سه عصب اصلی و اصلی است:
رگ مدین

شعاعی ها را می شناسیم

عصب اولنار
بنابراین عواملی که باعث فشار بر این سه عصب می شوند می توانند باعث بی حسی دست شوند.

 علت بی حس شدن انگشتان دست راست-دکتر ارتوپد

علائم مرتبط با بی حسی دست

–          ضعف عضلانی

–         احساس تحریک پذیری می کنم

–          احساس سرما

–          گردن درد

–          درد آرنج

–          درد در بازو

–          درد شانه

–          درد قفسه سینه

–         بیماری قلبی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

تشخیص علت بی حسی انگشتان دست راست کاری بسیار تخصصی است و تشخیص دقیق آن بدون مراجعه به پزشک متخصص غیرممکن است. بی حسی انگشتان دسـت راست معمولاً نشانه بیماری های جدی است و نیاز به معاینه دقیق در اسرع وقت دارد.
در صورت احساس بی حسی در بازوی راست، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگرچه بی حسی دسـت با تعدادی از علائم همراه است که می تواند نشانه جدی تر بودن علائم باشد، بهترین گزینه مراجعه در اسرع وقت به پزشک است.
اگر همراه با این علائم ضعف بازو و درد قفسه سینه دارید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا اینها نشانه های یک بحران سلامتی است.

علت بی حس شدن انگشتان دست راست-دکتر ارتوپد

بی حسی انگشت راست چگونه تشخیص داده می شود؟

همانطور که قبلا ذکر شد، علل زیادی برای بی حسی انگشتان دسـت راست وجود دارد، و اقدامات تشخیصی با صلاحدید پزشک انجام می شود، به عنوان مثال:
اگر پزشک در طول معاینه بالینی مشکوک به ضایعه در مغز یا نخاع باشد، ممکن است برای جراحی مغز و اعصاب و MRI مغز و نخاع معرفی شوید.
اگر پزشک مشکوک باشد که علت بی حسی انگشتان دست راست شما به دلیل فشرده شدن عصب در آرنج یا مچ دست است، ممکن است آزمایش های دقیق تری انجام شود.
به طور کلی برای تشخیص علت بی حسی انگشتان دست راست از آزمایش خون، ام آر آی نوارهای عصبی و عضلانی، تصویربرداری ساده و تعدادی معاینه استفاده می شود و در پایان بی حسی انگشتان در دست راست خود را پشت گوش نیندازید و هرچه سریع تر برای درمان این مشکل به کلینیک تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه کنید با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان.

نظرات