فیلم کامل ماجرای جنجالی ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی در قبرس و واکنش ها را ببینید

0

فیلم کامل ماجرای جنجالی ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی در قبرس و واکنش ها را ببینید

بتازگی انتشار فیلم ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی در قبرس و کتک زدن وحشیانه او توسط صاحبخانه اش جنجالی و خبرساز شده و در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی همراه بوده و به یکی از بحث و جدل های تند و سوژه داغ روز شبکه اجتماعی تبدیل شده است

ضرب و شتم زن پناهجوی ایرانی در قبرس

اینروزها انتشار ویدیویی از کتک زدن و ضرب و شتم یک زن پناهجو به نام تارا در شهر لیماسول قبرس، جایی که در حال حاضر ایرانیان زیادی به آنجا مهاجرت می کنند، حواشی زیادی را به دنبال داشته و در اینستاگرام وایرال شد

این فیلم ضرب و شتم زن پناهجوی ایرانی ظاهرا با گوشی موبایل گرفته شده طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات مجازی از جمله در اینستاگرام بازتاب وسیعی داشته است که تاریخ این اتفاق تلخ ۹ شهریور برابر با ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ ذکر شده است.

کلیپی که از لحظه کتک زدن زن پناهجوی ایرانی در قبرس توسط صاحبخانه اش را به تصویر می کشد و او را به باد کتک می گیرد. گویا این زن پناهنجو بر اثر ضرب و شتم راهی بیمارستان می شود که این رفتار وحشیانه و ددمنشی صاحبخانه قبرسی با این یک زن ایرانی سوژه شبکه های اجتماعی شده و انتقادهایی نیز شده است. کلیپ کتک زدن و ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی در قبرس در چند روز گذشته در بسیاری از صفحات شبکه‌ های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام بازتاب گسترده ای داشته که در ویدئوی زیر ببینید:

دانلود ویدئو

در این ویدیویی که تماشا می کنید زن پناهجوی ایرانی هدف حمله یک مرد سالخورده قرار می‌گیرد و زن دیگری در نهایت سعی می‌کند جلوی مرد را بگیرد. گفته می شود که این اقدام صاحبخانه برای کرایه خانه بوده و در قبال دریافت اجاره خانه رسیدی به این زن ایرانی نمی داده است.

واکنش ها

خبرآنلاین نوشت: کنسول ایران در قبرس جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی ضمن تایید این حادثه نوشته که «کنسول این نمایندگی» در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.

خبرگزاری قبرسی آلفا نیوز نام کوچک او را «تارا» اعلام کرده است و ظاهرا به دلیل عدم پرداخت اجاره خانه به دست این مرد سالخورده مورد حمله قرار گرفته است.

وب‌سایت قبرسی «کیسا» تاریخ ای حادثه را، روز چهاشنبه ۹ شهریور / ۳۱ آگوست نوشته است.

خبرگزاری قبرسی آلفانوز در گفت‌وگویی که بعد از حادثه با «تارا» داشته، گفته این اولین بار نیست که به دست این مرد ۷۶ ساله مورد تعرض و حمله قرار می‌گیرد. تارا گفته این مرد حتی کودک سه ساله او را کتک زده است.

به گفته تارا او بار‌ها تلاش کرده از طریق راه‌های قانونی این موضوع را پیگیری کند، اما هیچ‌گاه به او کمک نشد.

در ویدیوی دیگر تارا، زن پناهجوی ایرانی بر روی تخت بیمارستان قرار دارد و آثار زخم و آسیب‌دیدگی در صورت و پا‌های او دیده می‌شود. او در ابتدای این ویدیو به زبان فارسی می‌گوید: «مَرده الان میاد تو رو خدا فقط…»

در ادامه همین ویدیو کسی که فیلم را گرفته به انگلیسی از او می‌پرسد «چه اتفاقی برایت افتاده و چه کسی این کار را کرده است؟» و این پناهجو در پاسخ می‌گوید: «صاحب‌خانه‌ام به در خانه آمد و به من حمله کرد، به بچه نوزادم حمله کرد… بچه‌ام خیلی مریض است و حالش بد است…»

علت کتک زدن زن پناهجوی ایرانی در قبرس

تارا به خبرگزاری قبرسی آلفانیوز گفته ۴ ماه پیش از طریق دوست‌اش این خانه را اجاره کرده بود و اجاره خانه را به‌طور معمول پرداخت کرده است، اما به او رسید نداده‌اند، زیرا با مالیات مشکل دارند: «من هر ماه ۵۰۰ یورو اجازه می‌دادم، به او می‌گفتم رسید به من بدهد و او گفت نه، چون به ایالت پرداخت می‌کنم و نمی‌توانم به شما برگه بدهم…»

تارا تا قبل از اجاره این خانه به همراه کودک خردسال‌اش در ماشین زندگی می‌کرد و اداره بهزیستی به او گفته بود اگر خانه‌ای پیدا نکند کودک را از او خواهند گرفت.

بنا به اطلاعاتی که در مورد این زن پناهجو منتشر شده است، فرزند او به بیماری قلبی و آسم مبتلا است و مدت زیادی با مادرش تحت شرایطی که آب و برق منزل قطع بوده، زندگی کرده است.

طبق گزارش آلفانیوز وزارت رفاه اجتماعی قبرس اعلام کرده از این حادثه اطلاع دارند و از این پناهجوی ایرانی خواسته‌اند محل زندگی‌اش تغییر دهد.

پلیس قبرس به موضوع ورود کرده و تحقیقاتی را در رابطه با ضرب و جرح، صدمات سنگین بدنی، داشتن سلاح تهاجمی و توهین آغاز کرده است. پرونده در دادگاه استان لیماسول ثبت شده است و برای متهمان قرار وثیقه ۱۰ هزار یورویی تعیین شده است.

واکنش کنسول ایران در قبرس

کانال تلگرام «کنسول ایران در قبرس» جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی ضمن تایید این حادثه نوشته که «کنسول این نمایندگی» در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.

کانال کنسول ایران در قبرس هم‌چنین نوشته «روند قانونی برخورد با ضارب و مسببان ایران امر توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران با مراجع ذی‌ربط قبرس در حال پیگیری است.»

نظرات