قرنیز طرح دار شامل چه طرح هایی است؟

0

قرنیزها قطعات باریکی هستند که در پایین دیوار در محل تلاقی دیوار و کفپوش نصب می شوند و استفاده از آنها در برخی موارد حتی می تواند ضروری هم باشد. قرنیزها در انواع طرح و رنگ مختلف عرضه می شوند و به همین دلیل انتخاب یکی از میان آنها دشوار خواهد بود. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب برخی از رایج ترین انواع قرنیز طرح دار را معرفی کنیم.

    قرنیز طرح دار

قرنیز؛ عناصر کوچک اما پرکاربرد

قرنیز مثل یک نوار خیلی باریک در پایین دیوار نصب می شود و با اینکه به لحاظ ابعادی خیکی کوچک است اما نقش های مهمی را در دکوراسیون داخلی منزل ایفاء می کند. اولین کاربرد قرنیزها نقش آنها در تکمیل و زیبایی فضاست و به طور کلی می توان آن را یک تمام کننده در دکوراسیون خانه محسوب کرد. به همین دلیل است که انتخاب قرنیز طرح دار متناسب با دکوراسیون فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قرنیزها علاوه بر زیبایی عناصر بسیار کاربردی هستند و به کارگیری آنها در فضا می تواند از آسیب به دیوار و کف جلوگیری کند. درواقع نصب قرنیزها روی دیوار و بخش پایینی که بیشترین آسیب پذیری را دارد باعث می شود از نازک کاری دیوار در برابر انواع ضربات محافظت شود. همچنین قرنیزها از نفوذ رطوبت به دیوار جلوگیری می کنند. از سوی دیگر اگر کفپوش فضا لمینتی باشد برای پوشاندن درز انبساط ناگزیر به نصب قرنیز هستید.

قرنیز ساده یا طرح دار

قرنیز طرح دار

این روزها بسیاری از افراد طرفدار سادگی هستند و به نوعی سادگی و مینیمالیست بودن تبدیل به یک ترند جهانی شده است. این موضوع در دکوراسیون داخلی نیز صادق است. با این وجود ساده بودن بیش از حد عناصر می تواند فضا را یکنواخت و کسل کننده کند. به همین دلیل می توان گفت ایده آل ترین روش در چیدمان به سبک ساده این است که در کنار عناصر اصلی که ساده هستند یک یا دو عنصر را طرح دار انتخاب کنید.

مثلاً قرنیز طرح دار وقتی کفپوش ها و دیوارپوش ها خنثی انتخاب شده اند می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

قرنیز طلاکوب

قرنیز طرح دار

به طور کلی رنگ طلایی از محبوب ترین رنگ هایی ست که در دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود و اغلب در دیوارپوش ها، مبلمان و سایر عناصر دیده می شود. قرنیز کار شده می تواند در بخش هایی با رنگ طلایی مزین شده باشد. قرنیزهای طلاکوب در منازلی که دارای دکوراسیون کلاسیک هستند مناسب است.

قرنیز طرح دار طرح چوب

قرنیز طرح دار

قرنیزها می توانند به طور کلی از چوب ساخته شده باشند ( قرنیز چوبی طرح دار ) یا دارای روکش هایی با طرح چوب باشند. در هر دوی این موارد باید گفت که به طور کلی طرح چوب با دکوراسیون داخلی آن هم در مواردی که عناصر چوبی در آن بیشتر به کار رفته باشند هارمونی جذابی ایجاد می کند.

در مورد قرنیزهای طرح داری که دارای روکش طرح چوب هستند می توان به قرنیزهای ام دی افی اشاره کرد که اغلب با روکش های ضدآب پی وی سی پوشانده می شوند. روکش های پی وی سی می توانند دارای طرح چوب و سایر طرح های محبوب باشند. تنوع قرنیزهای ام دی افی و به طور کلی قرنیزهایی که دارای روکش طرح چوب هستند بسیار بالاست به همین دلیل توصیه می کنیم حتماً از وب سایت های جامعی مثل فروشگاه شرکت دکورچوب دیدن کنید تا حداقل دید کلی در مورد قرنیزها و قیمت تمام شده آنها بدست بیاورید. دکورچوب از جمله معدود فروشگاههای دکوراسیون داخلی ست که اقدام به فروش و توزیع طیف گسترده ای از اقلام دکوراسیون داخلی مثل کفپوش، دیوارپوش، پوستر و قرنیز می کند.

قرنیز طرح سنگ

قرنیز طرح دار

قرنیز طرح دار طرح سنگ، یکی دیگر از انواع طرح قرنیز دیوار است که به طور  گسترده استفاده می شود. قرنیزهای طرح سنگ همان قرنیزهای سنگی هستند که وقتی کفپوش فضا سنگی یا سرامیکی باشد می تواند انتخاب مناسبی باشد. در غیر این صورت می توان به سراغ قرنیزهای پی وی سی رفت که دارای روکش طرح سنگ هستند.

قرنیز فلزی

قرنیز طرح دار

قرنیز فلزی روی دیوار را شاید کمتر از انواع قرنیز طرح دار که تا به اینجا معرفی کردیم دیده باشید. قرنیزهای فلزی درواقع به نسبت قرنیزهای سنگی و چوبی از قدمت کمتری برخوردار هستند. قرنیزهای فلزی اما کاربردهای گسترده تری دارند؛ قرنیزهای فلزی در برابر رطوبت، ضربه، خراش و فشار مقاوم تر از سایر قرنیزها هستند. همچنین کار گذاشتن نور مخفی درون قرنیز (قرنیز نوری) تنها بر روی قرنیزهایی قابل اجرا هستند که بدنه فلزی دارند.

سخن پایانی

قرنیز طرح دار شامل انواع مختلفی می شود اما در این مطلب سعی کردیم با مهم ترین انواع قرنیزهای طرح دار آشنا شویم. به طور کلی قرنیزها به خصوص قرنیزهای طرح دار می توانند فضای یک دکوراسیون ساده و کسل کننده را دستخوش تغییرات چشمگیری کنند.

نظرات