بیوگرافی مسعود بایه پیرمرد قاطردار در دماوند با ماجرای فیلم انگلیسی حرف زدن

1

بیوگرافی مسعود بایه پیرمرد قاطردار در دماوند با ماجرای فیلم انگلیسی حرف زدن

بیوگرافی و سوابق مسعود بایه پیرمرد قاطردار دماوندی که در دماوند قاطر اجاره می دهد کیست با ماجرای انگلیسی حرف زدن + عکس و فیلم زندگی شخصی و سوابق مسعود بایه از اجاره قاطر تا اجاره سوئیت و تسلط به زبان انگلیسی که سوژه شبکه های اجتماعی شده و به پربازدترین ویدئوها در فضای مجازی تبدیل شد. با زندگی کامل مسعود بایه با عکس در ادامه مطلب آشنا شوید

عکس های مسعود بایه مردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد کیست مصاحبه

بیوگرافی مسعود بایه

مسعود بایه متولد دهه ۴۰ و در حال حاضر ۵۹ ساله است و از سال ها قبل به عنوان راهنمای گردشگری و اجاره قاطر در منطقه خوش آب و هوای دماوند در البرز مشغول است. مسعود بایه با وایرال شدن کلیپ انگلبس حرف زدنش در شبکه های اجتماعی مشهور شد و نامش بر سر زبان ها افتاد. شغل وی قاطر داری و اجاره قاطر و اجاره سوئیت به گردشگران و مسافران دماوند می باشد.

چندروز پیش انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره تسلط عجیب یک مرد به ظاهر روستایی به زبان انگلیسی در گفت‌وگو با گردشگران خارجی باعث بروز واکنش‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی شد. این مرد در دماوند قاطر اجاره می‌داد.

مسعود بایه، پیرمردی که در دماوند اجاره می دهد، هم اکنون به جز قاطرداری، سوئیت و اتاق نیز به گردشگران اجاره می دهد.

مسعود بایه کیست

سوابق شغلی

در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی از یک مرد عامی منتشر شد که در مسیر قله دماوند به گردشگران قاطر اجاره می دهد. نکته ی جالب درباره ی این مرد که در شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت تسلط او به زبان انگلیسی بود.

مسعود حدود سی و هفت سال است که بعنوان راهنمای گردشگری در مسیر فتح قله دماوند از جبهه جنوبی فعالیت می کند. پدر مسعود نیز حدود نیم قرن در مسیر فتح کوه دماوند از جبهه جنوبی قاطر اجاره می داد و او از همان کودکی پا به پای پدرش به مسیر دماوند می آمد تا هم کار را از پدرش یاد بگیرد و هم بتواند با گردشگران خارجی که هر از گاهی با کمک پدرش به قله دماوند صعود می کردند، آشنا شود و بتواند زبان انگلیسی و آداب معاشرت با خارجی ها را از آن ها یاد بگیرد. حالا پس از گذشت سال ها کمی آن را توسعه داده، مدرن‌ تر کرده و با استفاده از قابلیت های اینترنت و هوش ذاتی خود، ارتباطاتش را با گردشگران خارجی افزایش داده است.

ماجرای فیلم انگلیسی حرف زدن مسعود بایه پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد

ماجرای فیلم انگلیسی حرف زدن پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد

پس از انتشار فیلم انگلیسی حرف زدن پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره می دهد مشخصشد که او از دوران نوجوانی در یادگیری زبان انگلیسی و ارتباط گرفتن با گردشگران خارجی توانسته حالا بسیار مسلط و کامل انگلیسی حرف بزند که باعث تجب کاربران شبکه های اجتماعی شده است. او با استفاده از سایت و صفحه ی خود در فضای مجازی و تبلیغات هر ساله مسافران زیادی را جذب خود کرده و به گفته خودش تاکنون ۴۰۰ بار به قله دماوند به همراه گردشگران و کوهنوردان صعود کرده است

 مسعود بایه پیرمردی که در دماوند قاطر اجاره میدهد کیست

آن طور که خود مسعود می گوید، او ۹ کلاس بیشتر سواد ندارد و زبان انگلیسی را هم نه از روی کلاس و کتاب بلکه صرفا با استفاده از استعداد ذاتی خویش فراگرفته است. او بعد از ترک تحصیل به خدمت سربازی رفته است و بعد از پایان دوره سربازی، به صورت مستقل از پدرش مشغول اجاره دادن قاطر در مسیر قله دماوند از جبهه جنوبی شده است. مسعود اهل رینه است؛ شهری در جنوب قله دماوند که از نظر تقسیمات کشوری جزو منطقه لاریجان در شهرستان آمل استان مازندران محسوب می شود، اما از نظر جغرافیایی به امامزاده هاشم (ع) به عنوان مرز استان تهران و مازندران در جاده هراز بسیار نزدیک است.

در گذشته که مانند امروز امکانات اقامت، استراحت فراهم نبود و کوهنوردان برای صعود به قله دماوند از این جبهه، ابتدا به رینه می رفتند و در آنجا تعداد معدودی از اهالی بومی این شهر از جمله پدر مسعود، به کوهنوردان قاطر اجاره می دادند یا بار آنها را با قاطر تا بارگاه سوم بالا می بردند. اما حدود ۱۵ سال است که با ایجاد پارکینگی در ابتدای مسیر خاکی صعود به دماوند در جاده پلور به رینه در ارتفاع ۲۴۰۰ متری، احداث مسجد و نصب کانکس های متعدد برای فروش وسایل کوهنوردی و مواد غذایی به کوهنوردان و فراهم کردن امکانات استراحت و احداث یک پناهگاه بزرگتر در کنار کمپ کوچک و قدیمی، حضور خودروهای آفرودی که کوهنوردان انجام شده است./ رکنا

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی مسعود بایه پیرمرد قاطردار در دماوند با ماجرای فیلم انگلیسی حرف زدن

  1. رضامنش گفت:

    ایشون دماوندی نیست رینه ای هست یعنی مازندرانی

نظرات