جدیدترین مدل های انگشتر فیروزه زنانه ۱۴۰۱ + راهنمای خرید

0

انگشتر فیروزه زنانه : یکی از پرطرفدارترین نوع انگشتر ها را می توان فیروزه نام برد که محبوبیت بسیاری بین خانم دارد این نوع از انگشتر ها خاصیت هایی نیز با خود به همراه دارند که در ادامه به طور مفصل هر کدام را شرح می دهیم. به همین جهت ما مجموعه ایی از جدیدترین انواع انگشتر فیروزه زنانه ۱۴۰۱ به همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

انگشتر فیروزه زنانه

جدیدترین مدل های انگشتر فیروزه زنانه ۱۴۰۱ + راهنمای خرید

انواع سنگ فیروزه

فیروزه عجمی : از با ارزش ترین نوع فیروزه که به رنگ آبی پر رنگ و شکل تراش داده شد این سنگ هیچ گونه رگه نداشته و کاملا صاف و فقط در ایران یافت می شود.

فیروزه شجری : این فیروزه را صرفا می توان از رگه یا شجر های سیاه و قهوای تشخیص داد که مربوط به سنگ اصلی تشکیل دهند آن ها می باشد. این رگه ها طرح عای غیر منظمی را تشکیل داده که شفاف و زیبا می باشد. دلیل نام گذاری این فیروزه شباهت زیاد آن به برگ درختان می باشد.

مدل جدید انگشتر فیروزه زنانه

شناخت فیروزه اصل

به جرأت می‌توان گفت تشخیص فیروزه اصل کار هر کسی نیست و حتی افراد حرفه‌ای نیز ممکن است در برخی مواقع از شناخت فیروزه اصل عاجز شوند. در ایران چون کیفیت فیروزه نیشابور بالاتر از کیفیت فیروزه کرمان و دامغان است بنابراین قیمت بالاتری دارد. برخی از افراد سودجو فیروزه دامغان یا کرمان را جای فیروزه نیشابور می‌فروشند و از این طریق سودهای کلانی به دست می‌آورند.

انواع انگشتر فیروزه

یک نکته مهم فیروزه سنگی است که دارای طیف رنگی بسیار گسترده‌ای می‌باشد. فیروزه را می‌توان در رنگ‌های آبی تیره، آبی کم رنگ، سبزه تیره تا سبز روشن پیدا کرد. لازم به ذکر است هر اندازه رنگ آبی تیره در سنگ فیروزه بیشتر از رنگ سبز آن باشد، ارزش سنگ فیروزه بیشتر خواهد بود. لذا جواهراتی که از این نوع سنگ‌ها ساخته می‌شوند گران‌بها خواهند بود و ارزش بیشتری خواهند داشت.

انگشتر فیروزه

روش شستن انگشتر فیروزه

استفاده از پارچه نخی : هنگامی که فیروزه شما به مواد اسیدی آغشته شده است برای تمیز کردن آن کافیست از یک پارچه نخی نرم و مرطوب استفاده و آن را به آرامی روی سنگ فیروزه بکشید.

استفاده از پارچه چرمی : در این روش کافیست شما انگشتر روی پارچه چرمی بکشید تا فیروزه درخشنده و زیبا شود البته اگر علاقمند به روش های دیگر برای تمیز کردن نقره وجود دارد که در مقاله به طور کامل به آن اشاره کرده ایم.

راهنمای خرید انگشتر فیروزه زنانه

انگشتر فیروزه در کدام انگشت قرار می گیرد

یکی از مواردی که افراد هنگام انداختن انگشتر به آن توجه می کند این است که انگشتر باید در کدام دست قرار گیرید ، روایت ها و احادیث مختلفی در مورد از پیامبر(ص) و معصومین نقل شده است که با توجه نتجیه گیری انجام شده بهتر است انگشتر فیروزه در دست راست قرار گیرد اما این مورد به صورت مستحب بوده و هیچ گونه واجباتی در این مورد نقل نشده است که حتما انگشتر باید در دست چپ قرار گیرد.

 آیا انگشتر فیروزه حرام است؟

شرایط نگهداری انگشتر فیروزه زنانه

این نگین نباید با کرم، روغن و ادکن تماس مستقیم داشته باشد چرا که سبب تغییر رنگ آن می‌شود. انگشتر فیروزه خود را هنگام کار با مواد شوینده از دست خود بیرون آورید. همچنین این نگین نبایستی با آب کلردار تماس داشته باشد. به طور کلی از تماس مواد چربی با این نگین اجتناب نمایید.

انگشتر فیروزه اصل

قیمت انگشتر فیروزه زنانه

انگشتر شیک فیروزه دخترانه

خواص انگشتر فیروزه

همراه ما باشید

نظرات