بیوگرافی و عکس های مرتضی علی عباس میرزایی بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های مرتضی علی عباس میرزایی بازیگر

بیوگرافی مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی متولد هفده تیرماه سال ۱۳۶۱ در شمیران از توابع تهران کارگردان و بازیگر اهل ایران است.
وی همان‌طور که از نام خانوادگی اش مشهود است از بازماندگان خاندان قاجار و از نوادگان عباس میرزا (ولیعهد ایران و نائب السلطنه فتحعلی شاه در آذربایجان در دوران قاجار) است.

او پس از گذراندن مقطع متوسطه در رشته ریاضی و فیزیک به دانشگاه رفت و در رشته کارگردانی سینما در دانشگاه سوره مشغول به تحصیل شد. وی پیش از این و در سن چهارده سالگی با کسب مدرک کارگردانی از انجمن سینمای جوانان ایران به ساخت فیلم کوتاه پرداخت.

این کارگردان جوان ایرانی در کارنامهٔ کاری خود علاوه بر ساخت فیلم کوتاه داستانی چندین فیلم مستند را دارد، او در سال ۱۳۹۵ با ساخت فیلم سینمایی انزوا توانست توانایی خود در عرصه ساخت فیلم بلند با سبکی خاص و منحصر به فرد، به عنوان یک کارگردان موفق و توانمند را در عرصهٔ سینمای ایران به ثبت برساند.

انزوا در جشنواره‌های بسیاری از جمله، فیلم فجر، کمرایمیج لهستان ، کیدفرست آمریکا، سالنتو ایتالیا و … در بخش مسابقه حضور داشته باشد. وي براي فيلم انزوا در جشنواره جهاني سالنتو ايتاليا موفق به دريافت جايزه ي بهترين كارگرداني شد.

مرتضی علی عباس میرزایی

همسر مرتضی علی عباس میرزایی

در هیچ سایت و منبع موثقی درباره ازدواج ایشان و متاهل یا مجرد بودن ایشان در دست نیست.

فیلم شناسی مرتضی علی عباس میرزایی

کارگردان

فیلم انزوا  ۱۳۹۵

بیتا منیژه اعظم  ۱۳۹۷

بازیگر

آپاندیس  ۱۳۹۵

سریال حوالی پاییز  ۱۳۹۷

جوایز و افتخارات مرتضی علی عباس میرزایی

سال نتیجه رده جشنواره برای فیلم

۱۳۹۶ نامزدشده کارگردانی جشن منتقدین انزوا
۱۳۹۷ نامزد شده کارگردانی جشن حافظ انزوا
١٣٩٧ برنده كارگرداني جشنواره سالنتو ايتاليا انزوا

مصاحبه با مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان سینما گفت: «متاسفانه «انزوا» درگیر شرایط فیلم‌سوزی شد. فیلم ما در بدترین شرایط ممکن اکران شد و فروش آن هم تاییدی بر استدلال های ما می تواند باشد.»

به گزارش سینماسینما، فیلم «انزوا» اولین ساخته مرتضی علی عباس میرزایی در سینماهای سراسر کشور اکران است، اما این فیلم بعد از گذشت چند هفته از اکران فروش خوبی نداشته است. او یکی از نکات اصلی فروش نامناسب فیلم را زمان نامناسب اکران آن می‌داند.

مرتضی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» درباره اکران و شرایط فیلم گفت:«برای موفقیت یک فیلم در اکران عمومی نیاز به چند فاکتور است. متاسفانه فیلم «انزوا» از این مسائل بی بهره بود. فیلم ما در واقع سوخت و به خوبی دیده نشد. زیرا زمان اکران و شرایط آن به هیچ وجه مناسب نبود.مشکلات زیادی داشتیم ؛ در بدترین شرایط معتقد بودند که فیلم ما دو میلیارد فروش خواهد داشت. مردم فیلم را دوست دارند. بعد از دیدن این فیلم درباره آن صحبت می کنند و عموما نظرات مثبتی را درباره آن ابراز دارند.»

او ادامه داد:«چرا فیلم «انزوا» نباید سانس شب داشته باشد. ما چند هفته اکران شب نداشتیم. از دوستان مختلف این موضوع را جویا شدیم اما جواب درستی دریافت نکردیم. نظارتی به هیچ عنوان وجود ندارد.»

عباس میرزایی درباره اکران فیلم «انزوا» به نفع کودکان زلزله زده کرمانشاه گفت: «مردم استقبال خوبی داشتند. یکی از سانس های ما به طرز فوق العاده ای پر شد و استقبال خوبی صورت گرفت.

کارگردان «انزوا» درباره مخاطبان فیلم گفت:«به راحتی می توانم بگویم که نود درصد از مخاطبان ما با فیلم ارتباط برقرار کردند و لذت بردند. به جرات می توانم بگویم که عموم مردم از فیلم من به هیچ وجه ناراضی نبودند. متاسفانه تعطیلی ها وقوع زلزله و چند عامل دیگر باعث شد که ذهنیت مردم نسبت به فیلم و توجه به آن کم شود. یعنی در مجموع تمام این موضوعات باعث شد که شرایط مطلوبی برای فیلم رقم نخورد.»

عکس های مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی

مرتضی علی عباس میرزایی

نظرات