بیوگرافی حجت الاسلام سید حسن مصطفوی با علت فوت + عکس درگذشت و زندگی

0

بیوگرافی حجت الاسلام سید حسن مصطفوی با علت فوت + عکس درگذشت و زندگی

آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی متولد متولد ۱۳۱۵ در قاین خراسان جنوبی، روحانی و استاد دانشگاه امام صادق اهل ایران در ۶ شهریور ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه بیوگرافی و زندگینامه حجت الاسلام سید حسن مصطفوی استاد دانشگاه امام صادق و همسر و فرزندانش همراه با سوابق شغلی و آثار وی و علت فوت و درگذشت آیت الله مصطفوی را ببینید:

آیت الله مصطفوی درگذشت

بیوگرافی آیت الله سید حسن مصطفوی و همسرش

آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی متولد متولد اول خرداد ۱۳۱۵ در قاین خراسان جنوبی، روحانی و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی و مدیر گروه فلسفه و کلاه اسلامی دانشگاه امام صادق اهل ایران بود. آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی آملی و آیت‌الله حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی از اساتید ایشان بودند

بیوگرافی آیت الله سید حسن مصطفوی و همسرش

زندگی شخصی

پدر ایشان آیت‌الله سید محمد سعادت مصطفوی نام داشت که خود در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود

سوابق و سال های فعالیت

سید حسن سعادت مصطفوی از شاگردان آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی آملی و حاج شیخ محمدحسین تهرانی نجفی بود. وی از شش سالگی به مکتب رفت و سپس به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود و کلاس‌های پنجم و ششم ابتدایی و دبیرستان را در تهران طی کرد و در ضمن تحصیل در این دوران، نزد پدرش، به تحصیل دروس مقدماتی حوزوی پرداخت. او سپس دروس صرف، نحو، معانی، بیان، مغنی، مطول، حاشیه ملا عبدالله، قوانین، شرح تجرید، شرح منظومه، شرح اشارات و فلسفه مشاء را نزد پدرش و همچنین کفایه آخوند و مکاسب و رسائل شیخ انصاری را در مدرسه علمیه رضائیه به مدت ۷ سال گذرانید و پس از آن، مدت چهار سال در درس فقه آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی آملی صاحب شرح عروه به نام «مصباح الهدی» حاضر شد و در همین مدت و برهه چهار ساله، در درس حکمت متعالیه اسفار اربعه آیت‌الله حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی شرکت کرد.

زندگینامه آیت الله سید حسن مصطفوی

وی همچنین سرپرستی کاخ نیاوران از طرف حضرت امام خمینی(ره) از بدو انقلاب ۲۳ بهمن ۵۷ تا اسفند ۱۳۶۳ به مدت قریب به ۶ سال و  ریاست دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام از آذر ماه ۱۳۶۹ تا اسفند ۱۳۷۸ به مدت ۹ سال ، ریاست دانشکده الهیات دانشکده الهیات دانشگاه تهران از اسفند ۱۳۷۷ تا اسفند ۱۳۸۱ به مدت چهار سال و ریاست گروه فلسفه و کلام دانشگاه امام صادق علیه السلام را بر عهده داشته است.

عکس های حجت الاسلام سید حسن مصطفوی کیست

درجه اجتهاد

وی در سن ۳۰ سالگی به درجه اجتهاد در فقه و اصول نائل شد.

ایشان در طول فعالیت های علمی خود، تدریس شرح اشارات و رسائل شیخ؛ تدریس شفای شیخ‌الرئیس در حوزه علمیه قم؛ تدریس دو واحد فلسفه و یا عرفان در مقطع دکتری دانشکده تربیت مدرس قم؛ عضویت رسمی در کمیته خبرگان بدون مدرک وزارت علوم و تحقیقات فناوری؛ عضویت رسمی در کمیته گزینش استاد و برنامه‌ریزی وزارت علوم و … بر عهده داشته است.

حجت الاسلام سید حسن مصطفوی درگذشت + علت فوت و درگذشت و بیوگرافی

حجت الاسلام سید حسن مصطفوی درگذشت + علت فوت و درگذشت و بیوگرافی

حضرت آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی پس از تحمل یک دوره بیماری ظهر روز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

تألیفات و کتب

شرح نمط سوم اشارات و تنبیهات ابن سینا

الهیات بمعنی الاخص در قرآن
مقاله‌های مختلف علمی قرآنی و فلسفی در مجلات علمی و پژوهشی.

درگذشت سید حسن مصطفوی استاد دانشگاه امام صادق

پیام های تسلیت

حضرت آیت الله خامنه‌ای، در پیامی، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مصطفوی راتسلیت گفتند.

متن پیام معظم‌له به شرح ذیل است:

درگذشت عالم فرزانه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید حسن مصطفوی رحمة‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. تحقیق و تدریس در علوم عقلی و فلسفه‌ی اسلامی برجسته‌ترین فعالیت علمی این روحانی انقلابی و پر تلاش بود که در کنار اشتغالات فرهنگی و مردمی، کارنامه‌ئی وزین برای آن بزرگوار پدید آورده بود. از خداوند متعال پاداش بزرگ و رحمت و مغفرت برای ایشان مسألت می‌کنم.

آیت الله مصطفوی کیست

نظرات