بیوگرافی مهدی تاج و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی با عکس و سوابق

0

بیوگرافی مهدی تاج و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی با عکس و سوابق

مهدی تاج Mehdi Taj (زاده ۱ بهمن ۱۳۳۸ در اصفهان) رئیس فدراسیون فوتبال ایران است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و همسر و فرزندان همراه با سوابق شخصی و خانوادگی مهدی تاج از فوتبال تا جانبازی و سوابق ورزشی در فوتبال با عکس های جدید و پیج اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی مهدی تاج فدراسیون فوتبال کیست با عکس

بیوگرافی مهدی تاج با عکس و سوابق

وی پیش از ریاست فدراسیون فوتبال، عضو کمیته اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۲۰ و سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه‌های ذوب آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز و باشگاه فوتبال پرسپولیس را دارد و همچنین مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز بوده‌است. تاج از سال ۱۳۸۰ به مدت ده سال مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال بود و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ در سمت معاونت فروش و عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده‌است.

بیوگرافی مهدی تاج و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی با عکس جدید

سال های فعالیت

مهدی تاج از اوایل دهه ۷۰ وارد حیطه مدیریت ورزشی در فوتبال شد و برای بار با عضویت در هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان‌، دوران مدیریت ورزشی خود را آغاز کردو وی سابقه ۳ دهه مدیریت و ریاست کمیته تیم‌های ملی و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دبیرکلی اتحادیه فوتبال کشور و ریاست سازمان لیگ را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲، به عنوان معاون بنیاد مستضعفان استان اصفهان منصوب شد و در سال‌های ۶۷ تا ۷۳ قائم‌مقام و مسئول اداره کل بازرگانی اصفهان شد.

مهدی تاج کیست

ایشان همچنین از سال ۱۳۸۰ مدیرمسئول روزنامه جهان فوتبال را عهده‌دار بود و از سال ۹۰ کناره گیری کرد. همچنین در سال ۷۲ تا ۷۷ به عنوان مدیرعامل باشگاه فوتبال سیمان سپاهان انتخاب شد و پس به رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن و سپاهان رسید. تاج در سال ۹۱ مدت کوتاهی به عضویت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درآمد.

رفت و برگشت ها به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال

تاج از جمله چهر های فوتبالی کشورمان است که تاکنون پند بار رفت و برگشت به عنوان رییس فدراسیون فوتبال را تجربه کرده است. او برای اولین بار در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ با کسب ۵۰ رای از مجموع ۷۳ رای اخذ شده در مجمع فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد.

اما در دی ماه ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از سمت خود استعفا داد. وی مجددا در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۱ در انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون به مدت ۲ سال انتخاب شد

استعفای تاج پس از جنجال های مارک ویلموتس بود که حواشی زیادی را برای فدراسیون فوتبال ایران به همراه داشت.

سوابق مهدی تاج

همسر و فرزندان مهدی تاج

مهدی تاج در اوج جوانی ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند و نوه می باشد. تاج دو پسر به نام های وحید و علی اصغر دارد و هر دو ازدواج کردند و صاحب اولاد هستند.

همسر و فرزندان مهدی تاج

جانبازی و جبهه

تاج از چهره ها انقلابی کشورمان است که سابقه حضور در جبهه جنگ ایران و عراق در کارنامه مبارزاتی و سیاسی خود دارد. او جانباز ۵۰ درصد جنگ تحمیلی در منطقه کردستان است.

عکس های مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کیست

عضو کمیته اضطرار AFC

از دیگر فعالیت ها و سمت های مهدی تاج، عضویت در کمیته اضطرار AFC توسط «شیخ سلمان» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۲۰ است. در این کمیته، مشکلات کمیته اجرایی AFC حل و فصل می‌شود.

سوابق مدیریتی مهدی تاج

(۱۳۵۹–۱۳۶۲) معاونت بنیاد استان اصفهان
(۱۳۶۷–۱۳۷۳) قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان
(۱۳۷۳–۱۳۷۹) معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان
(۱۳۷۹–۱۳۸۴) معاونت فروش و عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان
(۱۳۷۸–۱۳۸۶) مدیرعامل و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر
(۱۳۸۵–۱۳۸۷) مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد متیل

سوابق ورزشی

مدیرعامل باشگاه سپاهان
رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن
رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان
عضو هیئت مدیره باشگاه باشگاه پرسپولیس تهران
دبیرکل اتحادیه مدیران فوتبال کشور
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران
رئیس کمیته تیم‌های ملی فوتبال ایران
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران
رئیس فدراسیون فوتبال ایران

 

نظرات