ماجرای کشته شدن دنیا ویسی بر اثر ریزش دیوار مدرسه

0

ماجرای کشته شدن دنیا ویسی بر اثر ریزش دیوار مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان جزئیات حادثه روز گذشته مرگ دنیا ویسی دانش آموز کردستانی را تشریح کرد.

رشید قربانی درباره حادثه مرگ دانش‌آموز ۶ ساله در مدرسه روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج گفت: متأسفانه این حادثه که ظهر روز گذشته روی داد دنیا ویسی به دنبال ریزش دیوار حیاط مدرسه به شدت مجروح شده و در حین انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

دنیا ویسی

وی ضمن تسلیت به اعضای خانواده این دانش‌آموز افزود: متاسفانه شماری از مدارس در استان کردستان فرسوده و غیر قابل استفاده هستند و این حادثه نیز به دلیل فرسوده بودن دیوار حیاط این مدرسه روی داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص اقدامات صورت گرفته بعد از مرگ این دانش آموز ۶ ساله در روستای گرماش، عنوان کرد: در همین راستا کارگروهی برای بررسی دلیل وقوع این حادثه تلخ تشکیل شده است.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته بعد از مرگ این دانش‌آموز یادآور شد: در اولین فرصت دلیل وقوع این حادثه شناسایی و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ضمن اشاره به فرسوده بودن شمار زیادی از مدارس به ویژه در روستاهای استان کردستان یادآور شد: طی سال‌های اخیر بارها مسئله فرسوده بودن مدارس در استان کردستان به اطلاع مسئولان استانی و کشوری رسیده است و نیاز است که این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان به بحث مقاوم سازی مدارس در استان کردستان به ویژه در روستاها گفت: انتظار داریم این آخرین حادثه تلخ در مدارس کردستان باشد و امیدواریم که اعتبارات این بخش در استان کردستان به شکل جهشی افزایش پیدا کرده تا بتوانیم از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

نظرات