هر آنچه که برای انجام پایان‌نامه حقوق باید بدانید

0

آگاهی از چگونگی انجام پایان‌نامه حقوق، امری مهم و ضروری است. نگارش پایان‌نامه از چارچوب مشخصی پیروی می‌کند. به همین علت پیش از پرداختن به پایان‌نامه‌های حقوقی، شما را با شیوه‌ی نگارش کلی یک پایان‌نامه آشنا می‌کنیم. به یاد داشته باشید که علت نگارش پایان‌نامه و مخاطبی که پایان‌نامه‌ی شما ‌را می‌خواند، تاثیر به سزایی در نتیجه‌ی نهایی کار شما خواهد داشت. به عنوان مثال در پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد، مخاطب شما دانشجویانِ هم‌ رشته‌ای شما و در تمامی سنین هستند. آنها نیز همانند شما از دانش و تجربه‌ای همسان و حتی گاها بیشتر از شما برخوردار هستند. بنابراین با بیان مطالب غیر ضروری و پیش و پا افتاده، آنها را خسته نکنید. پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های قبلی و مرتبط را با دقت بررسی نمایید تا موضوع مورد بررسی شما دارای مطالب تکراری نباشد. اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوع در زمان نگارش پایان‌نامه، طرح پرسش‌های پژوهشی مرتبط، برای ایجاد یک فرم کلی است که نقش ستون فقرات ‌را برای مقاله‌ی شما بازی کند و نگارش آن را آسان نماید.

پس از تصویب موضوع پایان‌نامه توسط تیم داوری دانشگاه، باید بتوانید با استفاده از مدارک و دلایل منطقی از پایان‌نامه‌ی خود دفاع کنید! و نظر استادانی که مخاطب شما هستند را به پروژه‌ی خود جلب کنید. زیرا تنها از این طریق است که می‌توانید دوره‌ی تحصیلی خود را با موفقیت به پایان برسانید و مدرک تحصیلی مربوطه را اخذ نمایید. اگر موضوع پایان‌نامه و کاری که شما برای تدوین آن انجام داده‌اید، جالب و کاربردی باشد، می‌تواند به عنوان مقاله‌ی علمی در اختیار دیگران قرار بگیرد و از این طریق شما نیز سبب پیشرفت علمی در حوزه‌ی فعالیت خود شوید.

 انجام پایان‌نامه حقوق

بررسی موضع قانون در برخورد با جرم و جنایت

مراحل نگارش پایان‌نامه حقوق

  1. انتخابموضوع اصلی پایان‌نامه: موضوع پایا‌ن‌نامه تاثیر فراوانی بر روی جلب توجه مخاطبان شما خواهد داشت. موضوع اصلی را براساس معیارهایی مانند در اختیار بودن امکانات، نیاز جامعه، میزان دانش و علاقه، آینده‌ی کاری و … انتخاب کنید. موضوع شما می‌بایست جدید و به دور از تکرار، مختصر، جذاب و جامع باشد.
  2. انتخاب استاد راهنما و مشاور: اساتیدی را به عنوان مشاور و راهنما انتخاب کنید که در زمینه‌ی مورد نظر شما تخصص کافی داشته باشد. یکی از اساتید مشاور و یا راهنمای شما، می‌بایست استاد تمام وقت یا نیمه وقتِ واحد مورد نظر باشد. شما باید از پایان‌نامه‌های در دست آنها اطلاع حاصل نمایید و اساتید شما نیز قبل از امضای فرم درخواستی، به سقف پذیرش خود توجه نمایند. در صورت اولین همکاری با هر یک از این اساتید، شما می‌بایست رزومه‌ی کامل تحصیلی و پژوهشی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و برخی مدارک دیگر را در اختیار آنها قرار دهید.
  3. انتخاب منابع تحقیق: در این مرحله با کمک اساتید خود و با استفاده از سایت‌های معتبر در زمینه‌ی فعالیت خود، اطلاعات دقیق و منطقی گردآوری کنید. منبع این اطلاعات می‌بایست در انتهای پایان‌نامه‌ی شما درج شوند.
  4. انتخاب منابع اولیه و ثانویه: منابع اولیه، در قالب خلق یک ایده از طرف یک فرد نگاشته شده‌اند و براساس مبانی واقعی پدید آمده‌اند. اما منابع ثانویه، حاوی مطالبی پیرامونِ منابع اولیه هستند و وجود آنها در پایان‌نامه،‌ نشان دهنده‌ی درک عمیق شماست.
  5. ارائه‌ی پروپوزال: پروپوزال، فرم پیشنهادی و پیش‌نویسِ پایان‌نامه‌ی شماست! و در آن اطلاعاتی مانند بیانِ مساله، اهداف، خلاصه، روش کار، منابع و … کاملا شرح داده می‌شود. شما می‌توانید پیش‌نویسِ فرم پروپوزال را از وب سایت واحد خود دانلود نمایید. پس از تصویب پایان‌نامه، ۶ ماه زمان دارید تا از پایان‌نامه‌ی خود دفاع کنید.

مشاوره‌ی انجام پایان‌نامه حقوق

دانشجویان این رشته برای انجام پایان‌نامه حقوق وقت کافی جهت یادگیری و تجدید نظر در اطلاعات خود را ندارند، و بیشتر وقت آنها صرف تحقیق، نگارش و انجام پایان نامه حقوق می‌شود. از آنجایی که نگارش پایان‌نامه امری مهم و بسیار سخت است، بسیاری از دانشجویان نمی‌توانند نمرات خوبی در این بخش کسب کنند. از این رو موسسه‌‌ی ما کمک فراوانی در جهت انجام پایان‌نامه حقوق به شما عزیزان خواهد کرد. همچنین همکاران ما برای انجام پایان‌نامه، شما را از مشاوره‌های سودمندی بهره‌مند خواهند کرد.

حمایت از حقوق افراد در پرتو قانون و عرفِ مسلم، امکان‌پذیر است. به همین علت  استفاده از این علم و استفاده بهینه از آن نیازمند مشاوره، دانش کافی و تجربه‌ای کاربردی می‌باشد. از این رو تلاش کرده‌ایم با ایجاد یک دپارتمان تخصصی و با بهره‌گیری از مجرب‌ترین افراد در زمینه‌ی پروژه‌ها و پایان نامه‌ها، شما عزیزان را یاری نماییم.

انجام پایان‌نامه حقوق

توجه قانون به تعاملات اجتماعی

 

موضوعات رایج پایان‌نامه‌های حقوقی

  1. پایان‌نامه‌ی حقوق جزا: از آنجایی که انجام پایان‌نامه حقوق جزا، طیف وسیعی از موضوعات را در بر می‌گیرد شما می‌توانید به بررسی موضوعات فراوانی بپردازید. این موضوعات می‌توانند جنبه‌ی منطقه‌ای، ملی و حتی بین المللی داشته باشند. جنگ علیه تروریسم؛ تهدید فعالیت باند‌های جنایتکار بر نظم عمومی؛ شناسایی ماهیت، وسعت و توزیع جرم؛ محافظت از ناشناس بودن متهمان جرایم جنسی و … نمونه‌هایی از این موضوعات می‌باشند.
  2. پایان‌نامه حقوق تجارت: این پایان‌نامه‌ها معمولا در بر گیرنده‌ی نوعی مقایسه‌ی تجاری در میان کشورهای مختلف هستند. از نمونه‌های آن می‌توان به سیستم داوری تجاری بین المللی، تحلیل تطبیقی ​​شناخت اصول قراردادهای تجاری، ارزیابی حقوقی قانون تجاری در مشارکت‌ها و … اشاره کرد.
  3. پایان‌نامه حقوق شرکت‌ها: موضوعات مورد بررسی در این پایان‌نامه‌ها شامل مزایای شرکت‌ها، اثربخشی قوانین بر شرکت‌ها، مسئولیت محدود، سرمایه و سود سهامداران و … می‌باشد.
  4. پایان نامه حقوق جرم: در قانون اساسی ممکن است شرایطی ایجاد شود که در آن، یک فرد در قبال صدمات عمدی یا غیر عمدی دیگران، مسئول شناخته شود! در این زمان است که قانون برای تعیین مجرم واقعی و مسائل مربوطه، وارد عمل می‌شود.
  5. پایان‌نامه‌های مربوط به حقوق استخدامی:  این پایان‌نامه‌ها مجموع قوانین، روابط بین کارفرما و کارمند، حقوق، مزایای کار و بسیاری مسائل دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند.
  6. پایان‌نامه‌های مربوط به مالکیت فکری: در این پایان‌نامه‌ها به بررسی قانون مالکیت فکری و موقعیت آن در حوزه داخلی، و بین المللی پرداخته می‌شود و از خلاقیت‌های ذهنی و اختراعات حمایت می‌کند.
  7. پایان‌نامه‌های وابسته به نظام حقوقی انگلیسی و همچنین حقوق اداری و حقوق اساسی.
  8. پایان‌نامه‌های حقوق خانواده: در این پایان‌نامه‌ها هر آنچه که مربوط به نظام خانواده، حقوق زوجین، فرزندان، طلاق، انحصار ورثه و … می‌باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظرات