بیوگرافی آیت الله محمدعلی ناصری با علت فوت + عکس درگذشت و سوابق

0

بیوگرافی آیت الله محمدعلی ناصری با علت فوت + عکس درگذشت و زندگی

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی متولد سال ۱۳۰۹ در شهر دولت آباد اصفهان، روحانی و استاد حوزه علمیه و استاد اخلاق اهل ایران در ۴ شهریور ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه بیوگرافی و زندگینامه آیت الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و همسر و فرزندانش همراه با سوابق شغلی و آثار وی و علت فوت و درگذشت آیت الله ناصری را ببینید:

آیت الله ناصری درگذشت

بیوگرافی آیت الله محمدعلی ناصری و همسرش

آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی متولد سال ۱۳۰۹ در شهر دولت آباد برخوار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان، روحانی مجتهد و استاد حوزه علمیه و استاد اخلاق اهل ایران است.

زندگی شخصی

پدر ایشان زاهد و متقی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری نام داشت که خود در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود

بیوگرافی آیت الله محمدعلی ناصری

فرزندان آیت الله ناصری

حجت السلام جعفر ناصری فرزند این عالم ربانی است، اما از تعداد فرزندان ایشان خبری منتشر نشده

سوابق و سال های فعالیت

محمّدعلی ناصری دولت آبادی، از علمای معاصر اصفهان در دولت آباد اصفهان متولّد شده و تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد. او پس از تحصیل مقدمات، به نجف اشرف مهاجرت کرده و نزد اساتیدی چون مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی کسب فیض نمود.

بیوگرافی آیت الله محمدعلی ناصری و همسر و فرزندانش

آیت الله ناصری سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به ترویج اسلام و معرفی امام زمان (عج) مشغول است و علاوه بر تلاش های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارک جدی دارد از جمله این اقدامات می توان به تلاشهای ایشان برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد. مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج) و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی ان با اهدای ۶ هزار متر زمین و دو هزار متر ساختمان در سال ۸۷ توسط آیت ا… ناصری آغاز و در سال ۹۱ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این مرکز دارای بخشن زایمان، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، – دندانپزشکی، پزشکی عمومی و تخصصی است که به ارایه خدمت می پردازد که بخشی دیالیز آن مجهزترین بخش دیالیز استان می باشد که با صرفت ۲ میلیارد تومان تجهیز شده است.

همسر و فرزندان آیت الله ناصری

هم چنین بیمارستان گلدیس شاهین شهر که سالهاست به مردم خدمات درمانی ارایه می دهد از دیگر خدمات آیت الله ناصری است که بخشی دیالیز آن با ۱۴ تخت در سال ۸۴ توسط ایشان کلنگ زنی و با کمک خیرین احداث و تجهیز شد. بخش دیالیز بیمارستان محمد رسول ا…(ص) میمه با کمک خیرین این بخشی ساخته شد و در سال ۹۰ به بهره برداری رسید با توجه به بعد مسافت بخش میمه با مرکز اصفهان و شهرستان و تعداد زیاد بیماران این کار خیر باعث راحتی بیماران شده است. همچنین اورژانسی شبانه روزی دولت آباد که زمین و احداث آن زیر نظر ایشان صورت گرفت و در سال ۸۵ به بهره برداری رسید و هم اکنون به مردم این شهرستان ارائه خدمت می کند

آیت الله محمدعلی ناصری درگذشت + علت فوت و درگذشت و بیوگرافی

آیت الله محمدعلی ناصری درگذشت + علت فوت و درگذشت و بیوگرافی

آیت الله شیخ محمد علی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان امروز (جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱) ساعتی پیش در یکی از مراکز درمانی اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن به دیار باقی شتافت.

پیام های تسلیت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پیامی ارتحال آیت الله ناصری دولت آبادی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال جانکاه عارف واصل، عالم وارسته، مجتهد انقلابی، منتظر واقعی مرحوم مغفور خلدآشیان حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمدعلی ناصری (ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

سال‌ها به یمن حضور پربرکت این دانشمند پرهیزکار و خطیب خوش لهجه، مسجد کمرزرین و حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)، به عنوان یکی از مهمترین مراکز کسب فیض برای مردم شریف اصفهان به حساب می‌آمد. عروج ملکوتی مدافع راستین انقلاب، امام و رهبری، حضرت آیت الله ناصری (ع) در آخرین جمعه محرم الحرام، شیفتگان ایشان را در سراسر کشور داغدار و محزون نمود.

حقیر ضمن عرض تسلیت محضر حضرت حجت ابن الحسن امام زمان (عج)، مراجع عالیقدر، حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیون، بیت داغدار، فرزندان عالم و فاضل آن مرحوم، مردم عالم پرور استان اصفهان به خصوص قاطبه ارادتمندان و دوستداران ایشان، برای آن مرحوم رحمت واسعه و همنشینی با حضرات معصومین (علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

زندگینامه آیت الله ناصری استاد اخلاق

****

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: خبر رحلت عالم ربانی آیت‌الله ناصری موجب اندوه و تأسف فراوان شد. عمر پر برکت این روحانی پرهیزکار و پاک‌نهاد و این معلّم اخلاق، سرشار و مشحون از مجاهدت در تربیت نفوس مؤمن و معرفت‌جو بود. بی‌تردید فقدان این شخصیت برجسته برای تلامیذ و مستفیدان محضر پرفیض او ثلمه‌ای بزرگ است.

در بخش دیگر پیام آمده است: اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان خصوصاً علما و طلاب و مردم اصفهان معروض داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات مسألت می‌نمایم.

آثار

آب حیات
در امتداد نور
رسم بندگی
سخن دوست

نظرات