لمینت دندان بهتره یا کامپوزیت دندان؟

0

لمینت دندان و کامپوزیت دو روش زیبایی دندان هستند ، لمینت دندان از جنس سرامیکی میباشد که توسط لابراتوار ساخته میشود اما روش کامپوزیت دندان مستقیم توسط دندانپزشک انجام میشود.

اگر بخواهیم تفاوت این دو روش و بهتر بودن یکی از این روشها را انتخاب کنیم باید به مزایا و معایب هر یک از این روشها بپردازیم.

 لمینت دندان یا کامپوزیت

مزایای لمینت دندان

اولین ویژگی لمینت دندان طول عمر و ماندگاری بالای آن است، لمینت سرامیکی به دلیل جنس آن از دوام بالایی برخوردار است ، طول عمر لمینتها حدود ۱۰ تا ۲۰ سال میباشد.

دومین ویژگی لمینت ها عدم رنگ پذیری آنها نسبت به مواد غذاییست ، بنابراین نیازی به پالیش کردن آن و یا تعویض در کوتاه مدت نیست. سومین ویژگی لمینت دندان ، ظاهر بسیار طبیعی این روش هست.

معایت لمینت دندان چیست؟

از معایب لمینت دندان میتوان به تراش خوردن دندانها اشاره کرد ، در این روش دندانها به صورت جزیی تراش داده میشوند که بعد از انجام لینت اگر خواهان تغییر آنها باشید باید حتما با کامپوزیت یا لمینت جایگزین شود. یکی دیگر از معایب آنها قیمت نسبتا بالاتر آن نسبت به کامپوزیت میباشد.

لمینت دندان یا کامپوزیت

مزایای کامپوزیت دندان

از مزایای کامپوزیت ونیرها میتوان گفت که در یک جلسه قابل انجام هستند ، قیمت بسیار مناسبی دارند و ظاهر آن اگر به دندانپزشک ماهر مراجعه کنید ظریف و طبیعی خواهد بود.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟

از معایب کامپوزیتها میتوان به ماندگاری کمتر آن نسبت به لمینت و رنگ پذیر بودن در طی زمان نسبت به مواد غذایی اشاره نمود.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

یکی از پر تکرارترین سوالات زیبا جویان کلینیک دندانپزشکی دنتال ایرانیان  از دکتر اللهیار گیاهپور ، درباره طول عمر کامپوزیتهاست . ماندگاری ونیر کامپوزیت ها حدود ۵ تا ۷ سال میباشد ، ونیر کامپوزیت ها طی زمان به دلیل رنگ پذیری که دارند ، باید پالیش شوند.

درنتیجه میتوان گفت هر دو روش مزایا و معایب خودشون را دارند اما به طور میانگین  لمینت دندان از مزایای بیشتری برخوردار است و بخاطر ماندگاری بالایی که دارد روش بهتری خواهد بود.

لمینت دندان یا کامپوزیت

بعد از انجام لمینت دندان میتوان سیب گاز زد؟

بله ، بعد از انجام لمینت دندان ، به راحتی میتوانید سیب یا هر ماده غذایی دیگر را میل کنید ، اما خالی از لطف نیست که احتیاط کردن در هنگام گاز زدن مواد غذایی سفت بهتر است.

لمینت دندان یا کامپوزیت

قیمت کامپوزیت و لمینت چقدر است؟

قیمت کامپوزیت دندان همانطور که اشاره شد نسبت به قسمت لمینت کمتر سا اما به طور خلاصه به دلیل مواد اولیه آن که از برندهای خارجی هست ، هزینه  مواد اولیه آنها به نرخ ارز بستگی دارد، بنابراین در طول زمان دچار تغییر میشود.

لمینت دندان یا کامپوزیت

آیا در کامپوزیت امکان انتخاب رنگ وجود دارد؟

بله در ونیر کامپوزیتها مراجعه کنندگان میتوانند از رنگهای طبیعی یا سوپر بلیچ برای رنگ کامپوزیت خود انتخاب کنند. امروزه رنگهای سوپر بلیچ طرفداران بسیار زیادی دارند و اکثر مراجعه کنندگان به دنبال انتخاب رنگهای بسیار سفید هستند.

چطور دندان ها را کامپوزیت میکنند؟

در مرحله اول قبل از هرچیز دندانپزشک وضعیت دندانهای شما را بررسی میکند تا وضعیت دندانهای شما سالم باشد و در صورت نیاز مورد درمان قرار میگیرد بعد از سالم بودن دندانها ؛ در صورت لزوم به  اصلاح فرم دندان یا رفع پوسیدگی دندان، دندانهای کاندید کامپوزیت به صورت خیلی جزیی تراش داده میشود . در مرحله بعد مواد کامپوزیت توسط دندانپزشک روی هر کدام از دندانها قرار میگیرد و با ظرافت روی دندان شکل خواهد گرفت ، درنهایت پس از اتمام کار ، سطح کامپوزیتها پولیش شده و در نهایت شما یک لبخند زیبا هالیوودی خواهید داشت.

نظرات