بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان فولاد مبارکه و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق

42

بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان فولاد مبارکه و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق

بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه و همسرش و فرزندان + عکس های حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل اسبق شرکت فولاد مبارکه همراه سوابق خانوادگی و شغلی در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه کیست

بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان

مهندس حمیدرضا عظیمیان متولد دهه ۴۰ در اصفهان، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مدیر بازنشسته و شهردار سابق اصفهان، مدیر عامل سابق فولاد مبارکه است.

بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان

سوابق مدیریتی و شغلی

مهندس حمید رضا عظیمیان فاراغالتحصیل رشته مهندسی برق و کامپیوتر است و تاکنون مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عضویت در هیئت مدیره مجتمع پرشیا فلز را در کارنامه خود دارد.

او در سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۶ به عنوان شهردار اصفهان مشغول به فعالیت بوده است و پس از آن، عضو هیئت مدیره سیمان اصفهان، عضو هیئت مدیره سیمان نایین، عضو هیئت مدیره فولاد تکنیک و عضو هیئت مدیره مجتمع صنایع قائم رضا بوده است.

حمیدرضا عظیمیان یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن را نیز در کنامه شغلی و مدیریتی خود دارد

عظیمیان اردیبهشت ماه سال ۹۵ به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن جایگزین پژمان شده بود.

در سال ۱۳۶۸ به سمت مشاور وزیر کشور و مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی وزارت کشور منصوب گردید. در سال ۱۳۷۰ به عنوان شهردار اصفهان انتخاب و طی مدت ۶ سال با اجرای طرح متعدد عمرانی و زیر بنایی تحولات خوبی را در مدیریت شهری اصفهان باعث شد. ایشان در سال ۱۳۷۶ مدیر عامل شرکت سیمان اصفهان و مسئول اجرای طرح توسعه این کارخانه شد و در سال ۱۳۸۰ به سیمان نایین رفت و طرح توسعه این شرکت را با موفقیت به پایان رساند.

از سال ۱۳۸۹به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پرشیا فلز فعالیت خود را در پروژه‌های صنعت فولاد مانند طراحی و تدوین سند راهبردی صنعت فولاد ایران و طراحی و اجرای موفق پروژه‌های متعدد فولادی از قبیل طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبید، فولاد ازنا، خط نورد فولاد کویر، مجتمع فولاد زرند کرمان، فولاد بردسیر و … ادامه داد.

سوابق حمیدرضا عظیمیان

همسر و فرزندان حمیدرضا عظیمیان

از زندگی شخصی و خصوصی ایشان اطلاعی در دست نیست

سوابق اجرایی

  • شهردار اصفهان از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۶
  • عضو هيات مديره سيمان اصفهان
  • عضو هيات مديره سيمان نايين
  • عضو هيات مديره فولاد تكنيك
  • عضو هيات مديره مجتمع صنايع قائم رضا
  • عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن
  • عضو هيات مديره مجتمع پرشيا فلز
  • معاون وزیر راه و شهرسازی
  • مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن
  • مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • هیات مدیره شرکت تجهیزات برق و سیالات فولاد (ساتها)
  • عضویت در هیات مدیره شرکت ورق خودروی چهارمحال بختیاری
  • ریاست هیات مدیره شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک
  • عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد
  • و…

انتصاب مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تا برکناری

پس از استعفای بهرام سبحانی از سمت مدیرعاملی فولاد مبارکه اصفهان، حمیدرضا عظیمیان در سال ۱۳۹۷ به عنوان جانشین وی انتخاب شد

راه اندازی ماشین ریخته گری فولاد (شماره ۵)، افتتاح کارخانه گندله سازی سنگان و راه اندازی توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از جمله اقدامات شاخص دوره مدیریت سبحانی محسوب می شود.

عظیمیان در سال ۱۴۰۰ برکنار شد و محمدیاسر طیب نیا جانشین وی در فولاد مبارکه اصفهان شد.با تصمیم هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه، طیب نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت جایگزین حمیدرضا عظیمیان شد.

حمیدرضا عظیمیان

تعلیق نماد شرکت فولاد مبارکه در بورس

در جدیدترین رویداد در این رابطه نیز نمادِ معاملاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در بورس تعلیق شد و مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:” با توجه به ابهامات در شفافیت اطلاعاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (بیانیه مدیرعامل این شرکت که در بالا درباره ی آن صحبت شد) نماد معاملاتی فولاد در بورس تعلیق شد و تا این شرکت اطلاعات لازم را به شکل شفاف منتشر نکند نمادش بازگشایی نخواهد شد”.

این موضوع نیز نشان می دهد که بیانیه ی منتشره از سوی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره ی گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، که در سطور بالا درباره ی آن صحبت شد؛ حتی سازمان بورس را نیز راضی نکرده و این سازمان با بستنِ نماد معاملاتی این شرکت خواستار شفاف سازی و توضیحِ فولاد مبارکه ی اصفهان درباره ی گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شده است.

موسس شركت فولاد مباركه

موسس شركت فولاد مباركه اصفهان، جناب آقای محمد حسن عرفانيان است. وی که متولد ۲۰ شهريور ۱۳۲۵ در مشهد است، در سال ۱۳۴۴ پس از اخذ مدرک دیپلم ، برای ادامه تحصیل به تهران آمد . محمد حسن عرفانيان در سال ۱۳۵۰، پس از دریافت مدرک لیسانس به ذوب آهن رفت و دوره سربازی را از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲، در این شرکت گذراند و بعد از آن به مدت دو سال در آنجا مشغول به کار شد و به عنوان مدیر شیفت نیرو حرارت انتخاب شد. او فعالیت خود را در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تاریخ ۱۳۶۰/۰۹/۱۶ الی ۱۳۷۳/۰۵/۲۵ ادامه داد، و بعد از او به ترتیب آقایان احمد علي هراتي نيک، محمود اسلاميان، محمد رجايي، محمد مسعود سميعي نژاد، بهرام سبحانی و در حال حاضر حمیدرضا عظیمیان مدیریت شرکت را به عهده گرفتند.

کارخانه فولاد مبارکه سال ۱۳۶۰ در ابتدای انقلاب اسلامی در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در نزدیکی شهر مبارکه راه اندازی شد.
این کارخانه بزرگ صنعتی از بزرگترین واحد‌های صنعتی کشور، مولود صنعت انقلاب اسلامی و نمونه ملی در صنعت فولاد است.

 

42 دیدگاه در “بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان فولاد مبارکه و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق

  1. هادی تقیان گفت:

    یه کم که آب ازآسیاب افتاد یه پست دیگه منتها بی سروصدا بهش ميدند

  2. هادی تقیان گفت:

    این همه آدم حسابی ولایق داریم که خانه نشین شدند

  3. هادی گفت:

    این همه آدم حسابی ولایق داریم که خانه نشین شدند اونوقت

  4. مهسا گفت:

    پسرش امیر عظیمیان آلمان زندگی می‌کند

  5. مهدی گفت:
    3
    3

    هیچ اختلاسی در کار نیست بحث فقط حزبی و جناحی هست اتفاقا مدیر توانمند و بسیار باهوش هستند تمام طرحهای شهرداری که از دوره های قبل اجرا نشده بود را ایشان اجرا و بهره برداری کرد قبلا هم مدیرانی داشته ایم که فقط به خاطر مسائل حزبی به آنها اتهام زده شده در آینده هم خواهیم داشن

  6. مجید گفت:

    خوب حالا پیدا کنید پرتقال فروش را

  7. علی گفت:
    1
    1

    گر حکم شود مست گیرند
    در شهر هر آنچه هست گیرند

  8. ناصری گفت:

    سهامداران حقیقی که جزء سهامداران جزء حساب میشوند دارایی خودشان رابرای بدست آوردن سود اندکی واردبورس کردندچه گناهی کردندکه بایدتاوان ندانم کاری واختلاس بالادستیهاباشند

  9. سکته ای گفت:

    قیصر کجایی که داااشتو کشتن

  10. امیر گفت:
    2
    1

    رسیدگی به پرونده بانک آینده

  11. امیر گفت:
    8
    2

    سلام
    لطفا عملکرد مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی کرمان هم در چند سال گذشته بررسی شود . چون مدیر آب و خاک هم با ترک تشریفات پروژه های خوب و با شرکت خودت بر میداشت و رانت خیلی خوبی به خودش میداد و تمام شرکت های دیگه رو نابود کرد . خدا انشاالله نابودشان کنه

  12. امیر گفت:
    5
    1

    لطفا تخلفات شرکت مس کرمان و گلگهر و … هم بررسی بشه چون تمام دوستان دارای سهمیه هستند

  13. ایران گفت:
    24

    یک هنر پیشه اینقدر فیلم بازی نکرده ، که ایشون اینهمه سمت شغلی داشته . بدبختی‌هاش فقط برای ملته ، خوشی‌ها و پولهاش برای مسئولین

  14. کارگر گفت:
    18
    1

    لطفا تخلفات شرکت آلومینیوم سازی اراک بررسی کنید به اسم خصوصی سازی بیت المال به تاراج بردن

  15. محمد طاهر سیگارودی گفت:
    18

    یک شبکه صدا و سیما بطور تفصیلی و کاملا آزاد در اختیار مردم قرار گیرد تا بدور از هر گونه شائبه ای اصل مسئله مورد واکاوی قرار گرفته و اطلاع رسانی شود .
    اینهمه کانال فیلم و سریال و سرگرمی لزوما در خدمت ارتقاء فرهنگ نبوده و چه بسا نقش تحمیق ملی را بعهده داشته باشد ، نقشی که امروزه از ان بعنوان سلیبریتی یاد میشود و پیام کودکانه اش اینست که بیاین من رو ببینید !

  16. شهدا شرمنده ایم گفت:
    16
    8

    ترا به خون شهدا قسمتان میرهم اعدامشان کنید

  17. علی گفت:
    19
    1

    بیا مس و سونگون ورزقان را تحقیق و تفحص بکن ببین چه خبره خدا می‌دونه سه برابر فولاد تخلف داره وای بر این…

  18. امیر گفت:
    7
    33

    بیشتر شایعه هست ،،آخه ۹۲هزار میلیارد که …

  19. بی صدا گفت:
    35
    2

    نیم قرن مدیریت چه خبره.قحط الرجال بوده

  20. حبیب گفت:
    29

    چطورشده اینهمه میزوصندلی یهو ریختن سراین آقا
    حتی شروع خدمتش هم با مدیریت آغازشده…
    احتمالا راه پیشرفت درشرکتهای دولتی تبحر داشتن
    درپدیده ای به نام رانت هست

  21. مهران گفت:
    10
    39

    آقای مدیرعامل هیچ تخلف عمد یا سونیت یا سواستفاده نداشته و ندارد. تمام این موارد هم برمی‌گردد به اختلافات حزبی و مجوزهای مقامات بالادست. در تمامی مجموعه های دولتی و حتی نیمه دولتی برای پرداخت ۱۰۰۰ تومن نیاز به دهها مجوز و مصوبه و….. هست تا ذیحساب جهت پرداخت اجازه دهد.بدون اطلاعات با آبروی مردم و یک مدیر با ارزش بازی نکنیم.خدا هست.

  22. موسوی گفت:
    19
    2

    سال ۶۰ راه اندازی شده!! حداقل از سال ۵۵ پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری و خرید ماشین آلات جریان داشته.

  23. محمد گفت:
    27

    شب بود ماه نبود تاریک بود وهرکس به کاری مشغول وچیزی پیدا نبود…..شفافیت شفافیت شفافیت

  24. بابک گفت:
    50
    1

    کارخانه در بندرعباس جانمایی هم شده بود آوردند اصفهان که هم زاینده رود رو نابود کرد و هم محیط زیست مبارکه را

  25. م. ش گفت:
    52
    1

    واقعا اینهمه جوان متخصص داریم یا بیکارند یا مهاجرت می‌کنند بعد این آقا لابد نابغه بوده که اینهمه هندونه رو با یک دست برمی‌داشت. البته در اختلاس که ماشاءالله نابغه کم نداریم و هیچ کدوم هم خداروشکر بیکار نیستند.

  26. دکتر مهیار گفت:
    52
    1

    چرا انقد پست داشته چه خبره یه کارشناس بوده فقط

  27. امیری گفت:
    43
    9

    ۹۵درصداین اختلاص حق کارگران خودفولادهست که به صورت شیفت ونوبت کارزحمت میکشن.وخیلیاشون قبل ازسنین بازنشستگی یادراثرسانحه ویا دچارسرطان ریه میشن.والا حق کارگر وبچش خوردن نداره

  28. استوار گفت:
    48
    4

    علاج انقلاب قطع دست مفسد است … یاعلی مددی

  29. رسول گفت:
    12
    18

    ایشان یه مادر داره تویه خونه۱۰۰متری تو یه محله های پایین اصفهان.اما فرزندانش خارج هستند.لااقل اگه به جای رسیدیم کسانی که برامون زحمت کشیدند را فراموش نکنیم..

  30. بهداد گفت:
    22
    51

    اختلاسی در کار نبوده و هدف از طرح این مسائل درگیری های حزبی هست. بیشتر این مسائلی که عنوان کردن ربطی به اختلاس نداشته و در بدترین حالت میشه گفت تخلف صورت گرفته. اونم تو وضع مملکت و تحریم و مشکلاتی که هست تقریبا تمامی کارخانجات دولتی درگیر هستن باهاش و راه‌هایی رو برای پیش رفتن کار باز میکنن. به عنوان مثال یکی از ایراداتی که به ایشون گرفتن ترک تشریفات خرید بوده که یکی از بزرگترین معضلات شرکت های دولتی و نیمه دولتی همین تشریفات اداری و کاغذ بازی ها هستش و ایشون با حذف تشریفات اداری باید مورد تقدیر قرار بگیرن. اینجوری نبوده که ۹۲ هزار میلیار تومن رو ایشون بالا کشیده باشه. متاسفانه مردم از روی نا آگاهی به این مسائل دامن میزنن.

  31. تقوی گفت:
    72
    2

    اگر این فسادها در مدیریت اقتصادی ایران نبود اینقدر شکاف طبقاتی و فقر نداشتیم و اینقدر مردم بدبین نمی‌شدند

  32. مم گفت:
    85

    شک نکنید سایپا و ایران خودرو وضعشان از فولاد هم بدتره زود باشید تا گم وگور نشده اند یقه شأن رابگیرید

  33. سرباز گفت:
    56
    4

    ماله کش ها وارد می شوند

  34. محمد گفت:
    53
    8

    همش حزب و حزب بازیه. ملت هم این وسط سردر گم و گرفتار و بی پناه

  35. حمید گفت:
    64
    3

    این آقادزده چطوربه همه این کارهامی رسیده.دوم اینکه مهندس برق وکامپیوترچه ربطی به فولادومشاغل گذشته این باباداره.مگرآدم قحطی بوده.

  36. علی گفت:
    81
    3

    موسس فولاد مبارکه اصفهان عرفانیان خخخخخخ!؟
    مطالعات و ورود تجهیزات این کارخانه قبل از سال ۵۷ انجام شده بود و قرار بود در سواحل هرمزگان ساخته شود تا آب آن از دریا و فولاد قراضه مورد نیاز از کشورهای همسایه تامین و صادرات آن به سهولت انجام شود ولی بعد از انقلاب یک مشت بی سواد و فرصت طلب مانند عرفانیان محل کارخانه را به مبارکه اصفهان تغییر و اصفهان و منطقه را با بسیاری گرفتاری های زیست محیطی و کم آبی دچار کردند .

  37. ایرج گفت:
    66
    3

    خداوکیلی خود این آقا بیاد و بگه چند تا از این شغل هایی که تا حالا داشته با پارتی بازی و آشنا بازی به اون شغل ها منصوب شده ؟ آیا تا بحال سابقه داره با آگهی روزنامه و با مصاحبه و …
    در جایی استخدام شده باشه ؟ هر کدام از مدیرانی که تابحال بخاطر اختلاس محاکمه و محکوم شده اند هم ؛ برای خود رزومه هایی رنگین تر از این دارند و می فرمایند که صادقانه خدمت کرده اند .

  38. هوشنگ صدری گفت:
    19
    43

    هیچ کارنامه ای دلیل بر فساد نخواهد بود .کاری نکنید که بنده جانباز و رزمنده مستقیم وارد شوم و شما مفسدین را سرجایتان بنشانم .

  39. احمد اعظمی گفت:
    39
    2

    هر کسی اختلاس کرد از کار اخراج به بشه

  40. ناشناس گفت:
    45
    2

    واقعا همه منتظرهیتیم ببینیم به این پرونده فولاد با رانت ۹۲هزارمیلیاردی رسیدگی میشه یاخیر؟؟چقدردویدیم دنبال وآقای ۵تومنی ودوتومنی واخرش هم نتونستیم بگیرم اونوقت اینا……

  41. مسعود گفت:
    48
    3

    وقتی در نهایت درستکاری برایت مشکلی پیش میاد و پیش مثلا مسئولین نظارتی می ری از آدم متفر میشن ولی در ظاهر وعده بررسی الکی میدن و بلافاصله هم خیلی شیک دیگر اجازه کار بهت نمیدن چون متاسفانه اکثرا کاسب هستند و تو در رویای خود درگیری که قانون هست میگی نه برو پیش مسئول حراست و بازرسی جایی که کار میکنی و با مدرک بگو این مدیر خلاف میکنه با دقت گوش میکنه و بعد سفارش میکنه آدم خطرناکی هستی و خوشگل برکنار میکنند و همشون هم میکن ما بی اطلاعی ای وای آخه چرا…………..این اوضاع مملکته باید بگردیم ببینیم کی دزد نیست که مشکل گیر میاد

  42. سلامی گفت:
    45
    5

    باید یک سازمان بازرسی بسیار قوی با افرادی متخصص و متعهد تشکیل شود و کلیه شرکت ها و کارخانجات دولتی را رصد کرده و عملکرد مدیران را زیر نظر داشته و کلیه امورات مالی را حسابرسی کنند وبه سران سه قوه گزارش و موارد تخلف را تا حصول نتیجه با نظارت دقیق پیگیری نمایند

نظرات