سریع ترین روش درمان جوش

0

جای جوش چیست؟

جای جوش همان لک‌های به وجود امده از جوش‌های است که به مرور زمان روی پوست صورت ایجاد می‌شوند وایجاد لک می‌کنند.برخی افراد با درمان های خانگی به رفع این لک‌ها از روی پوست خود اقدام می‌کنند، برخی نیز با کمک از لیزرو کارهای پزشکی به رفع این لک‌ها یا جای جوش‌ها می پردازند.درمان و از بین بردن این جای جوش‌ها کار سختی است و نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

معمولا جای جوش زمانی روی پوست صورت ظاهر و ماندگار می‌شود که شما جوش‌های خود را تحریک کنید و با فشار قصد خارج کردن جوش و برطرف کردن ان را داشته باشید در این حالت است که با تحریک جوش ممکن است جوش صورت زودتر ناپدید شود یا به اصطلاح خشک شود اما لکی از جوش روی پوست باقی می‌ماند که با در معرض قرار گرفتن پوست مقابل نور خورشید این لک‌ها پررنگ تر و تشدید می‌شوند.

 سریع ترین روش درمان جوش

علت ایجاد جوش روی پوست ؟

پوست انسان منافذی دارد که این منافذ دارای غدد چربی هستند که این غدد چربی یک مایع روغنی به نام سبوم تولید می‌کنند این ماده  روغنی قادر است که سلول‌های مرده را از طریق فولیکول‌‌های پوست به سطح پوست برساند که این سلول‌های مرده خود را به شکل جوش و آکنه نمایان می‌کنند.

زمانی که مایع به سطح پوست می‌رسد با برخورد این مایع با باکتری‌های سطح پوست دچار تورم شده و این تورم دچار قرمزی و بزرگ شدن می‌کنند که این باکتری‌ها به زیاد شدن و تشدید جوش و آکنه روی سطح پوست کمک می‌کنند و فرد دچار جوش‌های بیشتری در ناحیه اطراف جوش می‌شود ، هر قدر میزان جوش‌ها افزایش یابد نشان دهنده سطح بالایی از باکتری روی سطح پوست است که باید هرچه سریع تر درمان شود.

عوامل به وجود آورنده جوش

عوامل هورمونی: افزایش سطح آندروژن یکی از عوامل مهم ایجاد جوش و آکنه است. آندروژن در زمانی که فرد وارد مرحله جوانی می‌شود شروع به افزایش می‌کند و غدد زیر پوستی سبوم بیشتری تولید می‌کنند این امر موجب ایجاد جوش روی سطح پوست در زمان جوانی می‌شود که این جوش و آکنه بیشتر در این سنین اتفاق می‌افتد و معمولا همه‌ی ما این جوش و آکنه را در این سنین تجربه کرده‌ایم .

روش های خانگی از بین بردن جای جوش

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه یک نوع روغن است که خواص دارویی و ضد باکتریایی دارد که می‌تواند به از بین رفتن باکتری‌های روی سطح پوست کمک شایانی کند و برای تسریع در بهبود جای جوش و لک بسیار موثر است . روغن سیاه دانه قادر است با توجه به خاصیت درمانی و ضد باکتریایی خود رنگ دانه های ایجاد شده روی سطح پوست که به ان لک گفته می‌شود را به مرور از بین ببرد.

از بین بردن جای جوش با روغن سیاه دانه

عسل

عسل نیز دارای خاصیت ضد باکتریایی است که می‌تواند باکتری‌های روی سطح پوست و اطراف جوش را از بین ببرد و از گسترش و انتقال باکتری‌ها جلوگیری کند.

التیام جوش و جای جوش با عسل

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی است که می‌تواند به بهبود جای جوش و ترمیم پوست کمک شایانی کند البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از این مواد باید مداوم استفاده شود تا تاثیر گذاریی خود را نشان دهد.

آلوئه ورا

آب لیموی تازه

آب لیموی تازه قادر است رنگدانه های پوست را از بین ببرد و به همین ترتیب جای جوش و لک‌های ایجاد شده را محو کند . استفاده از اب لیموی تازه برای از بین بردن جای جوش یکی از گزینه‌های مهم در جهت رفع لک پوستی است.

آب لیموی تازه

روش های درمانی تخصصی برای درمان جای جوش

آلفا هیدروکسی اسید

آلفا هیدروکسی اسید یکی از مواد مغذی و مفید برای درمان جای جوش است که امروزه از این مواد در صنعت کرم سازی استفاده می‌شود اگر شما به دنبال کرمی برای رفع و ازبین بردن جای جوش صورت خود هستید می‌توانید با تهیه این نوع کرم و مصرف روزانه و مداوم به ترمیم و بهبودی جای جوش روی سطح پوست خود کمک شایانی کنید.

اسید لاکتیک

سید لاکتیک یکی از مواد شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است که می‌تواند با استفاده مکرر و صحیح جای جوش را به صورت کامل از بین ببرد و پوست صورت را به مرور شفاف و روشن سازد.

رتینوئید

رتینوئید را امروزه می‌توانید به صورت صابون تهیه کنید این صابون می‌تواند به درمان جای جوش و رفع اکنه کمک کند . همچنین می توانید این مواد را نیز به صورت کرم تهیه کنید .

نکته: شاید بدانید که استفاده از کرم های ضد آفتاب در محل کتار و خارج از خانه می‌تواند کمک شایانی در بهبود و تشدی نشدن لک‌های پوستی انجام دهد .افتاب می‌تواند یکی از دشمنان سرسخت لک‌های پوستی باشد زمانی که نور مستقیم خورشید به لک‌های پوستی ما برخورد می‌کند و این برخورد ساعت‌ها در روز به طول می‌انجامد به طبع خطراتی و اسیب های برای پوست صورت داردکه یکی از این آسیب ها ایجاد و تشدید لک‌های پوستی صورت است . شما می توانید برای کاهش این خطرات در بیرون از منزل و یا حتی در منزل از ضد افتاب استفاده کنید و با این کار جلوی تشدید لک‌ها را بگیرید.

سریع‌ ترین روش درمان جوش

لایه بردار ها

لایه بردار‌ها امروزه به صورت ماسک‌های عرضه می‌شوند که خاصیت سریع تری برای درمان لک دارند و می‌توانند نتیجه بهتری را در مدت زمان کوتاه تری ایجاد کنند.

لیزر

لیزرتراپی یکی از موارد مهم در درمان جای جوش است که به دست متخصصین حوزه زیبایی در کلینیک انجام می‌شود و تاثیر گذاری بالای در درمان جای جوش دارد . یکی از سریع ترین راه ها برای درمان این لک‌ها استفاده ازلیزر و لیزرتراپی است.البته ممکن است بعد از لیزر پوست شما کمی متورم و قرمز شود که این امری طبیعی است و به زودی از بین خواهد رفت..

نظرات