نورپردازی نما چیست و چگونه انتخاب کنیم؟

0

نورپردازی نما در شهرها گسترده است و می تواند به طور قابل توجهی کیفیت تزئینی ساختمان ها را بهبود بخشد. این مقاله به شما می گوید نورپردازی نما چیست و چگونه نورپردازی نما را انتخاب کنید. بیا شروع کنیم.

 نورپردازی نما

شرکت نورپردازی لومینکس

نورپردازی نما چیست؟

نورپردازی نما یکی از عوامل مهم معماری است که زیبایی محل را تشدید می کند. با تکنیک های مختلف نورپردازی نمای بیرونی را بهبود می بخشد.

به طور کلی نماها اضلاع روبروی ساختمان هستند. اگر دیدگاه معماری را در نظر بگیریم، نماها مهمترین عناصر طراحی بیرونی هستند. دلیل اهمیت این است که نماها طراحی کامل سازه را مشخص می کنند.

بخش اساسی و جذاب نما، افکت نورپردازی است که زندگی را در ساخت و ساز خسته کننده و وحشتناکی قرار می دهد. نورپردازی نما ساختار و ویژگی های اصلی یک ساختمان را برجسته می کند.

بنابراین، معماران بر اولین ظاهر سازه ساختمان تأکید بیشتری دارند. بدون یک طرح روشنایی خوب، ساختار ساختمان صاف و کسل کننده به نظر می رسد.

علاوه بر این، برخی از عوامل به طراحی نما بستگی دارد . عملکرد صوتی، انتقال نور و بهره وری انرژی ساخت و ساز. طراحی بیرونی، ساختار و نماها تاثیر بسزایی در ظاهر ساختمان دارند. با نورپردازی نما، زیباتر، کلاسیک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

نورپردازی نمای بیرونی با استفاده از تکنیک های نورپردازی کامل، ظاهر روز را با جاذبه های شبانه مطابقت می دهد. برای همه اتفاق می افتد! شاید وقتی از کنار سازه ای باشکوه با نورپردازی جذاب عبور کردید زیبایی نما را گم کرده باشید. دلیلش این است که معماران آن را به این شکل طراحی کردند تا توجه شما را جلب کنند.

نورپردازی من را هیجان زده می کند، چه نورپردازی در روز و چه در شب! به طور مشابه، بسیاری از مردم دوست دارند زمان خود را در مکان های آرام و جذاب تری بگذرانند که در آن افکت نورپردازی آنها را جذب می کند.

نورپردازی نمای ساختمان

چرا نورپردازی نما مهم است؟

نورپردازی نمای ساختمان یک عنصر حیاتی در طراحی ساختمان است زیرا به ایجاد حس هنری کمک می کند، توزیع نور برابر را تضمین می کند و تصور کلی را ایجاد می کند. بسیاری از سازه های معماری کلاسیک مانند عجایب هفتگانه جهان یا سایر شاهکارهای معماری، نور شگفت انگیزی را در جبهه اصلی خود دارند.

این به این دلیل است که این چراغ ها یک احساس کلی بهینه ایجاد می کنند. می توان تفاوت فاحشی را در این ساختمان ها و عملکرد آکوستیک آنها عمدتاً به دلیل ظاهر این ساختمان ها مشاهده کرد. علاوه بر این، بسیاری از محصولات نورپردازی موجود در بازار می توانند به ایجاد طرح های نمای عالی، به ویژه برای جاذبه های گردشگری کمک کنند.

بسیاری از کشورها با پیشینه معماری غنی این ایده های نورپردازی نما را برای جذاب تر کردن مکان های دیدنی خود به کار می برند. کشورهای زیادی وجود دارند که به دلیل طراحی نورپردازی خود مشهور هستند.

به عنوان مثال، پاریس بیش از ۲۹۶ چراغ روشن دارد و به آن شهر نورها می گویند . این یکی از اولین مکان هایی بود که به دلیل طراحی های نورپردازی منحصر به فرد و جذابش شناخته شد و هنوز هم یک سایت محبوب برای این بازدیدکنندگان است.

مردم ترجیح می دهند نورپردازی نما را به ساختمان های خود اضافه کنند زیرا می توان آنها را در طرح ها و گزینه های مختلف یافت. اجازه دهید به انواع مختلف نورپردازی نما و چگونگی کمک به ایجاد طرح های بیرونی عالی نگاه کنیم.

نورپردازی نما

انواع نورپردازی نما 

امروزه بیشتر ساختمان ها با انواع مختلف نورپردازی نما تزئین می شوند. نماها می توانند اشکال و طرح های مختلفی داشته باشند، اما داشتن گزینه های نورپردازی همه کاره می تواند به ایجاد بهترین تصور کمک کند. خریداران می توانند انواع زیر نورپردازی نما را برای ساختمان خود بیابند:

نمای جامد

نمای جامد نمایانگر یک دیوار صاف و بدون طرح است و یکی از رایج ترین عناصر هر ساختمان است. گزینه هایی مانند تکنیک های نورپردازی طبیعی بهترین گزینه برای این نماها هستند زیرا تنوع طراحی ندارند.

بیشتر نماهای جامد سطوح بزرگ و صافی هستند و می توانند به طور موثر طیف گسترده ای از نورپردازی نما را در خود جای دهند. طراحان حتی می توانند دماهای مختلف و تغییرات نور را با هم ترکیب کنند و در مجموع ظاهر شگفت انگیزی ایجاد کنند.

نمای عمودی تقسیم شده

این نماها معمولاً نیاز به تغییر جهت دارند زیرا سازه ها خود عمودی هستند. طراحان گزینه هایی مانند تیرهای باریک را جایگزین خوبی برای این ساختمان ها می دانند. ساختار تقسیم عمودی مستلزم ایجاد جدایی بین دیوارها و مقاطع معماری است.

علاوه بر این، می توان نورهای پایین و نورهای بالا را نیز نصب کرد تا نماهای تقسیم شده عمودی را بیشتر بهبود بخشد.

نمای افقی تقسیم شده

نمای افقی تقسیم بندی شده کاملاً برعکس نماهای تقسیم شده به صورت عمودی است و انواع مختلفی از سایه ها را در زیر نور تشکیل می دهد. طراحان شاهد سایه ای طولانی بر روی تقسیمات افقی هستند که می تواند بافت و ظاهر نورپردازی نما را بهبود بخشد.

با این حال، نصب این چراغ ها می تواند کمی دشوار باشد (به دلیل مناطق نصب مشکل در تقسیمات افقی)، اما می تواند ظاهر ساختمان شما را بهبود بخشد.

با این حال، می توان سایه ها را کاهش داد تا ساختمان را روشن کند، عناصر جذاب ساختمان را برجسته کند و ظاهر متعادل تری در اطراف ایجاد کند.

نمای سوراخ دار

نمای سوراخ دار در دسترس ترین نوع نور است. این به طراحان اجازه می دهد تا انواع مختلف وسایل نور را در محیط اطراف ترکیب و ترکیب کنند تا بافت های عالی ایجاد کنند و ویژگی های ساختمان را برجسته کنند. آنها همچنین به بیرون آمدن سطح کمک می کنند و ظاهر نما را بیشتر نمایان می کنند.

نماهای سوراخ دار نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارند زیرا ترکیب انواع مختلف نور می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، عواملی مانند هزینه های انرژی، اندازه پروژه ها و هزینه های تعمیر و نگهداری، همگی نقش حیاتی دارند. همچنین ممکن است لازم باشد شکل نور و معماری کلی را در نظر بگیرید.

نتیجه

نور نما بهترین راه برای تقویت و افزودن زندگی بیشتر به هر سازه و ساختمانی است که در غیر این صورت ساده است. این چراغ‌ها در انواع مختلف طراحی، گزینه‌های نصب متعدد، و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های دمای رنگ وجود دارند.

کارشناسان معماری می توانند هر تعداد ظاهری را که می خواهند آزمایش کنند و به یک نمای نهایی عالی دست پیدا کنند. علاوه بر این، نورپردازی نما همچنین می تواند سازه را برجسته کند، ارزش زیبایی شناختی بیشتری به آن اضافه کند و جذابیت آن را افزایش دهد.

با این وجود، فرد باید شیوه های طراحی مناسب را انتخاب کند و عناصری را اضافه کند که به خوبی با محیط طراحی ترکیب شود. ابتدا سعی کنید اجزای ساده‌ای مانند نورافکن را ترکیب کنید و سپس به اجزای پیچیده‌تر پیش رو بروید.

نظرات