با استفاده روتین از محصولات آبرسان با پیری زودرس پوست خداحافظی کنید!

0

با استفاده روتین از محصولات آبرسان با پیری زودرس پوست خداحافظی کنید!

پوست صورت ما هر روز در معرض ده‌ها عامل آلاینده و تخریب کننده قرار دارد. این عوامل مخرب روند طبیعی کلاژن سازی پوست را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند و به‌مرور زمان باعث کم‌آبی، کدری و افزایش لکه‌های پوستی می‌شوند. کم نیستند بانوانی که به‌دلیل عدم توجه به این موضوع و مراقبت نکردن از سلامتی صورت خود، دچار علائم پیری زودرس پوست شده‌اند.

اگر دوست دارید در میانسالی پوستی شبیه دختران ۲۰ ساله داشته ‌باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم شما را با یک روتین آبرسان روزانه برای جوانسازی پوست صورت و محصولاتی که برای این روتین پوستی به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، آشنا کنیم.

 روتین محصولات آبرسان

اهمیت محصولات آبرسان در جوانسازی پوست صورت

چین و چروک‌ها و خطوط ظریف روی پوست، خشکی، کم‌آبی و کدر شدن رنگ پوست همگی علائم هشدار دهنده‌ای هستند که نشان می‌دهند سلامتی پوست شما در خطر است و باید به فکر آن باشید. معمولاً هم‌زمان با افزایش سن، چروک‌هایی در سطح پیشانی و گونه‌ها پدیدار می‌شوند که تحت ‌تأثیر ژنتیک و نوع پوست شما هستند، ولی می‌توان با در پیش گرفتن یک روتین پوستی آبرسان و ترمیم کننده این روند را کُند یا متوقف کرد.

آنچه که به‌عنوان محصولات جوان کننده در تبلیغات رسانه‌ها ملاحظه می‌کنید، ۱۰۰ درصد واقعی نیست. جوانسازی پوست حاصل استفاده مداوم از یک روتین پوستی سالم، مصرف آب کافی و تغذیه مناسب است. هیچ کرم یا ژل جوان کننده‌ای به ‌تنهایی نمی‌تواند روند پیری پوست را کنترل کند. پس فراموش نکنید که در کنار استفاده از محصولات آبرسان و ترمیم کننده، باید روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و تغذیه شما شامل میوه‌ها و سبزیجات رنگی باشد تا تأثیرگذاری محصولات مراقبتی چندین برابر شود.

اهمیت محصولات آبرسان در جوانسازی

بهترین روتین روزانه برای آبرسانی و جوان سازی پوست

مهم نیست پوست شما تیره است یا روشن، حتی مهم نیست که چند سال دارید. برای داشتن پوستی شاداب، شفاف و جوان فقط کافیست هر روز پوست خود را پاک‌سازی، آبرسانی و ترمیم کنید. مداومت در این‌کار سلامتی پوست، شادابی و کند شدن فرایند پیری را به ارمغان می‌آورد. در ادامه با روش صحیح هر کدام از این مراحل آشنا می‌شویم:

–      پاک‌سازی پوست با ژل شستشو

قدم اول، پاک‌سازی پوست صورت از بقایای مواد آرایشی، کرم‌های که در طول روز استفاده کرده‌ایم و همچنین چربی طبیعی پوست است. برای پاک‌سازی پوست صورت انواع ژل شستشو براساس نوع پوست و ترکیبات سازنده آن گزینه بسیار خوبی هستند. ژل های شستشو با خاصیت آبرسانی و ترکیبات ضد چروک ما را از شر چروک‌ها و خطوط مزاحم خلاص خواهند کرد. البته برای پاک‌سازی بهتر و کامل‌تر می‌توانید از میسلارواتر و تونر هم استفاده ‌کنید.

مزایای پاکسازی پوست صورت:

+        پاک‌سازی منافذ پوست از چربی‌ها، آلودگی‌ها و باکتری‌های مولد جوش

+        رطوبت رسانی به سلول‌های لایه سطحی پوست (اپیدرم)

+        جلوگیری از دهیدراتگی و رفع پوسته ‌پوسته‌های ناشی از خشکی پوست

بهترین زمان برای پاکسازی پوست صورت:

بهترین زمان برای پاک‌سازی پوست صورت با ژل شستشو، صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب و شب‌ها قبل از مصرف محصولات ترمیم کننده است.

–      استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده

قدم بعدی استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب پوست است. محصولات آبرسان حاوی هیالورونیک اسید فعال، گلیسیرین، اوره، ویتامین E و C، قندهای گیاهی و مواد مغذی ضروری هستند که به تصحیح چین و چروک صورت، پر کردن خطوط ظریف، محافظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی، رادیکال‌های آزاد و استرس کمک می‌کنند. این محصولات براساس قدرت آبرسانی، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت رطوبت پوست را حفظ می‌کنند.

مزایای استفاده از کرمهای آبرسان و مرطوب کننده:

+        آبرسانی، جوانسازی و محافظت از پوست در برابر استرس‌های محیطی و آلودگی ‌هوا

+        کاهش چشمگیر چین و چروک و حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست

+        افزایش کلاژن سازی، خنثی سازی رادیکال آزاد و کاهش لک‌های صورت

+        تقویت سد دفاعی پوست و محافظت از آن در برابر آلودگی‌ هوا و نور خورشید

بهترین زمان برای استفاده از کرمهای آبرسان و مرطوب کننده:

بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پس از شستشو و پاک‌سازی پوست، قبل از مصرف مواد آرایشی و شب‌ها قبل از خواب است.

–      ترمیم کنندگی و استفاده از محصولات مراقبتی

بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست و جوانسازی آن مربوط می‌شود به استفاده از محصولاتی که نقش مراقبتی و ترمیم کنندگی دارند. محصولات ضد آفتاب در صدر فهرست این محصولات قرار دارند. انواع کرم ضد آفتاب با حداکثر حفاظت در برابر اشعه مضر UVA و UVB، از پوست صورت در برابر لکه‌های ناشی از آفتاب مراقبت می‌کنند. بعضی از این کرم‌ها بر پایه تکنولوژی EYE SAFE تولید شده‌اند و برای دور چشم هم قابل ‌استفاده هستند.

انواع کرمهای ترمیم کننده و مراقبتی:

+        کرم‌های دور چشم برای برطرف‌کردن چین و چروک گوشه چشم‌ها و کدری و تیرگی زیر پلک‌ها

+        کرم‌های ضد لک برای کم‌ رنگ کردن لک‌های ناشی از آفتاب، بارداری یا محصولات آرایشی غیر استاندارد

+        کرم‌ها و ژل‌های ضد چروک با خاصیت تغذیه کننده، احیا کننده و بازسازی کننده

+        محصولات روشن کننده برای رفع کدری پوست و شفافیت و شادابی بیشتر

+        محصولات ضد جوش برای کنترل چربی پوست و جوش‌ها

بهترین زمان برای استفاده از کرمهای ترمیم کننده و مراقبتی:

بهترین زمان برای استفاده از این کرم‌ها، شب‌ها بعد از شستشو و پاک‌سازی عمیق منافذ پوست است. با توجه به اینکه جذب مواد مغذی در شب بهتر از روز انجام‌ می‌شود، بهتر است محصولات ترمیم کننده و مراقبتی را قبل از خواب استفاده‌ کنید تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته ‌باشد.

 بهترین روتین روزانه برای آبرسانی و جوان سازی پوست

معرفی ۱۳ محصول عالی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

حالا که با این روتین معجزه‌آسا آشنا شدید، نوبت به معرفی محصولاتی می‌رسد که می‌توانید در هر مرحله از این روتین روزانه از آنها استفاده‌ کنید:

  • مرحله اول؛ پاک‌سازی و شستشو

ژل شستشوی نورمادرم ویشی (مخصوص پوست چرب)

ژل شستشو ضد جوش و جای جوش پوست چرب نوتروژینا (با اثر لایه‌بردار)

ژل شستشوی صورت پوست چرب افکلار لاروش پوزای

فوم شستشو روشن کننده و ضد لک ایوروشه مناسب انواع پوست

  • مرحله دوم؛ آبرسان و مرطوب‌کننده‌ها

مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک لاروش پوزای

آبرسان و مرطوب کننده فیتوسولوشن نورمادرم ویشی

ژل کرم آبرسان و مرطوب کننده عمیق ۴۸ ساعته پوست نرمال و مختلط ایوروشه

ژل کرم هیدرو بوست نوتروژینا (مناسب انواع پوست)

  • مرحله سوم؛ ترمیم کنندگی و بازسازی پوست

ضد آفتاب و ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین (رنگی)

ضد آفتاب رنگی آنتلیوس اولترا فلوئید لاروش پوزای

کرم ضد آفتاب رنگی مخصوص پوست چرب و مستعد جوش لاروش پوزای

کرم ضد چروک دور چشم سلولار بوست نوتروژینا

سرم ویتامین سی روشن کننده و ضد لک مناسب انواع پوست گارنیر

برای تهیه این محصولات و سایر محصولات مراقبت از پوست، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین شیمن شاپ و نشانی http://shimenshop.com/ مراجعه کنید. شیمن شاپ نماینده رسمی فروش محصولات اورجینال VICHY، Neutrogena، GARNIER، BODY SHOP و سایر برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی دنیا در ایران است.

نظرات