دکتر علی محفوظی کیست / بیوگرافی و ماجرای قتل و علت کشته شدن دکتر محفوظی

1

همه چیز درباره دکتر علی محفوظی و جزئیات قتل او در سعادت آباد تهران

دکتر علی محفوظی, ۸۵ ساله در تهران است که یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به علت نامشخص و بطور ناگهانی بر اثر شلیک گلوله قتل درگذشت. در ادامه بیوگرافی دکتر علی محفوظی رئیس سابق پزشکی قانونی و علت قتل و درگذشت دکتر محفوظی تا ماجرای قتل دکتر علی محفوظی رئیس سابق پزشکی قانونی در سعادت آباد با عکس و سوابق وی در ادامه مطلب همراه جزئیات ببینید را میخوانید.

قتل دکتر محفوظی

بیوگرافی دکتر علی محفوظی

همه چیز درباره دکتر علی محفوظی و جزئیات قتل او در سعادت آباد تهران، مردی حدودا ۸۵ ساله مقابل خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رسید. این خبر شوکه کننده کوتاهی بود که روز گذشته منتشر شد و در ابتدا هویت مقتول تنها «دکتر محفوظی» اعلام شد؛ پزشکی که در سال‌های اخیر در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد.

دیروز حدود ساعت ۷ صبح مردی با ماسک و کلاه جلوی خانه دکتر سرشناس در خیابان ایران زمین منطقه سعادت آباد تهران پرسه می‌زد و منتظر بود او مطابق هر روز برای رفتن به سر کار در همین ساعت‌ها از خانه بیرون بیاید. با خروج دکتر محفوظی از خانه، بلافاصله صدای شلیک دو گلوله به گوش رسید و پیکر بی‌جان او به زمین افتاد. اما دکتر محفوظی که بود؟

دکتر علی محفوظی ۸۵ ساله متخصص بیهوشی و پزشک اهل ایران بود که در ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ به ضرب گلوله در خیابان ایران زمین منطقه سعادت آباد تهران مقابل خانه اش به قتل رسید. هنوز انگیزه قتل و عامل و یا عاملان قتل شناسایی نشدند. او رئیس سابق پزشکی قانونی و معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران ، عضو شورای‌ عالی نظام پزشکی کشور، عضو هیئت امناء درمانگاه‌های خیریه کشور، عضو انجمن بیهوشی ایران بود.

سوابق شغلی

دکتر محفوظی پیش از مرگ بیشتر وقت خود را در خیریه معلولین که خود موسس آن بود فعالیت می‌کرد. او برادر آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی بود که سال‌هاست در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند.

دکتر محفوظی متخصص بیهوشی بود که در سابقه و کارنامه شغلی او معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران ، عضویت در شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، عضویت در هیئت امناء درمانگاه‌های خیریه کشور، عضویت در انجمن بیهوشی ایران و… دیده می شود

این مرحوم همچنین در اوایل شهریور ماه سال ۱۳۷۲، با حکمی از سوی وزیر وقت بهداشت به عنوان معاون اموراداری و مالی وزارت بهداشت منصوب شده بود و در اواخر دهه هفتاد و به مدت حدود دو سال تا اوایل دهه هشتاد ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور را بر عهده داشت.

همسر دکتر علی محفوظی

همسر مقتول که لحظاتی پس از تیراندازی خودش را به کوچه و بالای سر شوهرش رسانده بود، درحالی‌که شوکه و وحشت‌زده بود به مأموران گفت: همسرم با هیچ‌کس خصومت شخصی نداشت. او مرد خیری بود و در تمام طول زندگی‌اش به همه کمک می‌کرد و هیچ‌کس با او مشکلی نداشت. هنوز باورم نمی‌شود که شوهرم را از دست داده‌ام.

تیم جنایی در ادامه تحقیقات دریافت که او در پروژه‌های عمرانی یکی از دانشگاه‌ها همکاری داشت و ظاهرا در یکی از این پروژه‌ها با مسئول پروژه اختلاف مالی پیدا کرده بود و این احتمال مطرح شده که شاید اختلاف مالی، انگیزه این جنایت مرموز باشد.

حزئیات قتل و گلوله باران دکتر محفوظی

ایسنا نوشت: پس از کشته شدن دکتر محفوظی، سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد حوالی ساعت هفت صبح پیرمردی حدودا ۸۵ ساله مقابل در منزل مسکونی‌اش مورد شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسید. پلیس بدون اشاره به سوابق این فرد، نام او را «دکتر محفوظی» اعلام کرده است.در پی انتشار این خبر اما خبرهایی مبنی بر سوابق مدیریتی این فرد نیز منتشر شد.

عامل یا عاملان قتل دکتر محفوظی کیست

بر اساس فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته اطراف خانه دکتر علی محفوظی، قاتل صورت خود را با ماسک بهداشتی پوشانده بود و کلاهی به سر داشت. او با خروج دکتر محفوظی از خانه، زمانی که مقتول در پیاده رو و زیر سایه درخت ایستاده و منتظر بود راننده شخصی‌اش برسد، خود را به او رساند و با خارج کردن اسلحه از کیف خود از پشت سر به این پزشک شلیک کرد و از محل حادثه فرار کرد.

گفته می‌شود قاتل به کمک مرد موتورسواری که همراهش بود توانست از محل فرار کند.

جسد دکتر محفوظی نیز برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند. تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داده و سرنخ‌هایی نیز در این خصوص به دست آمده، اما تاکنون عامل یا عاملان قتل این فرد بازداشت نشده‌اند و جستجوها و تحقیقات در این خصوص در جریان است.

تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داده و سرنخ‌هایی نیز در این خصوص به دست آمده، اما تاکنون عامل یا عاملان قتل این فرد بازداشت نشده‌اند و جستجوها و تحقیقات در این خصوص در جریان است.

با دستور محمدتقی شعبانی؛ بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌جنایی، جسد دکتر محفوظی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند.

اظهارات نگهبان محله

نگهبان محله، تنها فردی است که مرد تیرانداز را دیده اما چهره‌اش را به‌خوبی به‌خاطر نمی‌آورد. او می‌گوید: «ساعت ۷:۱۵ بود که مانند همه روزها از کانکس نگهبانی خارج شدم تا برای آب دادن گل‌ها به خانه دکتر بروم. در نزدیکی خانه دکتر و درست همانجایی که او به قتل رسید، یعنی زیر درخت، مردی در حال قدم‌زدن بود که حدودا ۳۵، ۳۶ ساله به‌نظر می‌رسید، با قدی متوسط. کلاه بر سرش بود و ماسک بهداشتی سیاه رنگ به‌ صورت داشت. به‌نظر می‌رسید که منتظر کسی است. تا به حال او را در محل ندیده بودم. از کنارش عبور کردم و با کلید وارد حیاط خانه آقای دکتر شدم تا باغچه را آب بدهم. همان لحظه دکتر را دیدم که در حال خروج از خانه‌اش بود تا به محل کارش برود. با هم سلام و علیکی کردیم و او با خوشرویی به من صبح به‌خیر گفت و احوالم را پرسید. پس از رفتن او شروع کردم به آبیاری باغچه.»

او ادامه می‌دهد: «آقای دکتر معمولا هر روز به مقابل در می‌رفت تا راننده‌اش برسد و او را به محل کارش ببرد. دقایقی از خروج دکتر از خانه‌اش می‌گذشت که ناگهان صدای تیراندازی شنیدم. وحشت‌زده شلنگ آب را رها کردم و به بیرون از خانه رفتم. آقای دکتر خون‌آلود در پیاده‌رو زیر درخت و در فاصله کمی از خانه‌اش افتاده بود و همزمان همان مرد مرموز را دیدم که به سمت کوچه روبه‌رویی فرار کرد. من دستم را روی زنگ آیفون خانه دکتر گذاشتم و موضوع را به همسرش اطلاع دادم. سپس به اورژانس و پلیس زنگ زدم و بعد فورا بالای سر آقای دکتر رفتم. اما توان صحبت‌کردن نداشت و بعد از حال رفت. زمان زیادی هم طول نکشید که اورژانس رسید اما دکتر دیگر نفس نمی‌کشید و جانش را از دست داده بود.»

1 دیدگاه در “دکتر علی محفوظی کیست / بیوگرافی و ماجرای قتل و علت کشته شدن دکتر محفوظی

  1. دوست گفت:
    2
    1

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

    نه
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات