بیوگرافی جیوان جانووا بازیگر ترک و همسرش با علت فوت + ماجرای درگذشت

0

بیوگرافی جیوان جانووا بازیگر ترک و همسرش با علت فوت + زندگی و ماجرای درگذشت

جیوان جانوا بازیگر پیشکسوت ترکیه متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۵۵ در آنکارا ۲۰ اوت ۲۰۲۲ در سن ۶۷ سالگی درگذشت در ادامه به معرفی و بیوگرافی جیوان جانووا بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش با عکس ها و زندگی شخصی وی همراه درگذشت و علت فوت جیوان جانوا هنرپیشه سینمای ترکیه را از مجله حرف تازه ببینید:

جیوان جانووا درگذشت

بیوگرافی جیوان جانووا

جیوان جانوا، در ۲۸ ژوئن ۱۹۵۵ در آنکارا به دنیا آمده، نمایشنامه و فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر اهل ترکیه است، او با بازی در سریال فاطما گل و سریال‌های تاکسی گل ، شکسته ، کارادایی، بازگشت به خانه و گوزل به شهرت رسید و از سال ۱۹۷۴، فعالیت هنری خود را در سینما تئاتر و تلویزیون ترکیه آغاز کرده است.

جیوان جانوا, بازیگر مرد ترکیه ای، بر اثر ابتلای ناگهانی به بیماری ریوی در سن ۶۷ سالگی در ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ درگذشت.

آثار جیوان جانووا

سوابق هنری

جیوان جانووا از کودکی و از دوران دبستان وارد حیطه بازیگری شد و در مدرسه تئاتر اجرا می کرد و سپس وارد رادیو شد و برنامه های کودک به اجرا و گویندگی مشغول شد.

اما فعالیت حرفه ای جیوان از سال ۱۹۷۹ در تئاتر آغاز شد و علاوه بر بازیگری در زمنیه نویسندگی نمایش نیز موفق عمل کرد، تا جایی بدلیل نوشتن نمایشنامه های تئاتر دهه ۱۹۹۰ برنده جایزه شود.

این هنرمند در سال ۲۰۰۶ موفق به دریافت جایزه پرتقال طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در نقش پلیس شکنجه شده در فیلم بازگشت به خانه شد. علاوه بر این، در جوایز تئاتر عفیفه نیز جایزه موفق ترین بازیگر مرد سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص داد.

او در سال ۱۹۷۳ پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آنکارا در فیلم ییلماز گونی و فیلم نهیر (۱۹۷۷) به کارگردانی شریف گورن به ایفای نقش پرداخت.

جیوان جانوا درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

جیوان جانووا درگذشت + علت فوت و بیوگرافی

این بازیگر هفته گذشته، چند روز پیش از مرگ خود، ویدیویی در حساب اینستاگرامش منتشر کرد و از بستری شدنش در بیمارستان خبر داد.

او از روی تخت بیمارستان خطاب به هوادارن و دوست‌دارانش گفت:

«زیاد نگران من نباشید و فکرش را نکنید. فقط خوبی و سلامتی من را بخواهید. دوستتان دارم.»

به گفته خود جیوان جانووا، او به دلیل دست‌دردی که داشت به بیمارستان مراجعه کرد اما نتایج آزمایش ام آر آی توده ای در ریه او تشخیص داده بود.

علت فوت و درگذشت جیوان جانووا

بازیگر سریال فاطما گل گفت:

«همه چیز از زمانی شروع شد که در سال ۲۰۱۴ در اطراف ساحل گشت می زدم. در مسیر رفتن به کافه، روی یک سگ سیاه پا گذاشتم. حیوان هم بی اختیار پرید، مرا روی زمین انداخت. روی دست راستم افتادم. دچار مرگ استخوان، پارگی تاندون و تحلیل عضلانی شدم. ام آر آی گرفته شد و دکتر گفت پروتز نیاز داری. من پروتز نمی خواستم، اهمال کردم. ۲.۵ تا ۳ ماه پیش، من درد وحشتناکی را تجربه کردم که تا صبح مرا بیدار نگه داشت. به بیمارستان آمدم و ام آر آی گرفتم. گفتند بازویم پروتز نیاز دارد. اما الان در مرحله برنامه دوم هستم. زیرا هنگام گرفتن عکس قفسه سینه مشخص شد که توده نامشخصی در ریه من وجود دارد. ۱۵ روز است که در بیمارستان هستم. خانواده ام کنار من هستند. تا چند روز دیگر ترخیص می شوم.»

درگذشت بازیگر سریال جدید اوچ کروش (سه سکه)

سریال جدید اوچ کروش (سه سکه)

آخرین فعالیت هنری جانووا در سریال اوچ کروش (Üç Kuruş) بود که هم اکنون دوبله آن از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در حال پخش است. او در این سریال به نقش پدر کارتال با بازی اوراز کایگیلار اوغلو به ایفای نقش پرداخته بود.

درگذشت بازیگر سریال فاطما گل و گوزل

اوراز کایگیلار اوغلو، که در سریال سه سکه نقش پسر جیوان جانوا رو بازی میکرد، پس از درگذشت این بازیگر متنی احساسی پست کرد و نوشت:

«آه بابام … فکر میکردم خوب میشی. برای دیدنت یک گروه تشکیل دادیم، دو دسته شدیم و بحث کردیم. یک گروه میگفتن بریم حتی شده ۲-۳ دقیقه اونو ببینیم، اون گروه دیگه هم از ترس کرونا نگران بودن با خودشون میکروب انتقال بدن. من جزو گروه دوم بودم… خیلی ناراحتم خیلی. انسان خیلی مهربونی بودی، مثل پنبه آرام و راحت بخواب»

همسر و فرزندان جیوان جانووا

از زتدگی خصوصی و همسر و فرزندانش اطلاعی در دست نیست

همسر جیوان جانووا

فعالیت دیگر

جیوان جانوا بازیگر سریال فاطما گل علاوه بر بازیگری در زمینه تئاتر نیز تبحر داشت و یک نمایشگاه از نقاشی های خود را در سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت.

 

نظرات