۷ تکنیک برای افزایش فروش با جلب اعتماد مشتریان

1

کلید تبدیل بازدیدکننده به مشتری، جلب اعتماد اوست. حتی اگر محصول اصلی شما خیلی هیجان‌انگیز نباشد، زمانی که بازدیدکنندگان بدانند شما بهترین فروشنده و تامین‌کننده آن محصول هستید، از شما به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

بنابراین، چگونه مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین یا سایت شما قابل اعتماد به نظر می‌رسد؟ یا در واقع چگونه اعتماد مشتریان را به خود افزایش دهید؟

ما لیستی از هفت نکته را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا با آن شروع کنید. حتما ادامه مطلب را بخوانید!

سئو سایت خود را بهبود دهید

اولین جایی که اکثر مخاطبان برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات از آن استفاده می‌کنند، گوگل است. حتی با وجود گسترش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، هنوز هم جست و جو در گوگل با اختلاف چشم‌گیری، اصلی‌ترین روش خریدهای اینترنتی است.

اگر دنبال محصولی در اینترنت باشید، به سایتی که جزو سه سایت اول صفحه اول گوگل است، اعتماد می‌کنید یا سایتی که در صفحه دوم است؟ اصلا چند درصد مردم صفحات دوم به بعد گوگل را مشاهده می‌کنند؟

ضرب‌المثل معروفی میان سئوکاران وجود دارد که اگر به دنبال جایی برای پنهان کردن یک جسد می‌گردید، بهترین جا صفحه دوم گوگل است. حدود ۹۰ درصد افراد حتی به صفحه دوم جست و جوها نمی‌روند، چه برسد به صفحه‌های بعدی. نکته جالب این‌جاست که حتی در بین سایت‌های صفحه اول گوگل، سه سایت اول، بیش از پنجاه درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

پس اگر می‌خواهید که مشتریان بیشتری به شما و خدماتتان اعتماد کنند، در صفحه اول گوگل و جزو سایت‌های اول قرار گیرید. با انجام چنین کاری، افزایش فروش شما تضمینی است. با تولید محتوای متنی جالب و سئو محور، رتبه سایت خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که سئو فرایندی زمان‌بر ولی نتیجه‌بخش و سودده است. پس از بهبود و تقویت سئوی سایت خود غافل نشوید.

 تولید محتوای سئوشده

به زبانی ساده با مخاطب صحبت کنید

به زبان مخاطب با او صحبت کنید. به احتمال زیاد، مخاطبان شما اصطلاحات پیچیده و بسیار خاص را درک نمی‌کنند. به همین دلیل استفاده از سبک نوشتاری واضح و مستقیم مهم است.

برای مخاطب شما چندان مهم نیست که محصول شما چند جایزه را برده ولی برای او مهم است که چگونه محصول شما بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. بر ارائه دلایل محکم در مورد اینکه چرا کیفیت زندگی آنها پس از خرید محصول شما بهبود می‌یابد، تمرکز کنید.

و مهمتر از همه: مخاطب خود را در نظر داشته باشید. وقتی بازدیدکنندگان سایت شما متنی را می‌خوانند که برای آن‌ها و به زبان آن‌ها نوشته شده است، بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. هر چه مخاطبان بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند، احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری شما نیز بالاتر است.

نظرات مشتریان درباره خدمات خود را بنویسید

خودتان از محصولاتتان و خدماتتان تعریف نکنید. ما درک می‌کنیم که شما از طرفداران کسب و کار خود هستید اما این کار سبب جلب اعتماد مخاطب نمی‌شود. چرا؟ زیرا بازدیدکنندگان می‌دانند که نظرات شما مغرضانه و جهت‌دار است. آیا فردی از محصولات و برند خودش بدگویی می‌کند؟ مسلما خیر.

به همین دلیل اکثر افراد به نظرات مشتریان درباره یک محصول بیشتر از نظرات صاحب کسب و کار اعتماد دارند. احتمالا حتی خودتان هم برای خرید یک محصول آنلاین، ابتدا به نظرات توجه می‌کنید. پس نظرات مشتریان درباره برند و محصولتان را در سایتتان قرار دهید. در صورت امکان نام و شرکت مشتری را هم ذکر کنید و در صورت موافقت از تصویر آن‌ها استفاده کنید.

بررسی پرسونای مخاطب

هم‌چنین ارائه نظرات برگزیده درباره محصولاتتان نیز گزینه مناسبی است. بسیاری از سایت‌ها از ویدئوهای نظرات مشتریان برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می‌کنند.

توصیفات و نظرات راهی عالی برای ایجاد اعتماد است. اما اگر آنها فقط در صفحه گواهی‌ها یا در یک صفحه فرعی و مطرود باشد، به احتمال زیاد مخاطبان شما آن‌ها را پیدا و مشاهده نمی‌کنند. بنابراین توصیفات خود را در صفحاتی قرار دهید که مردم به راحتی آنها را پیدا کنند!

به عنوان مثال در صفحه اصلی سایتتان یا در قسمت خرید محصول، جای مناسبی است. با تست حالت‌های مختلف، بهترین جا در سایتتان را برای ارائه نظرات برگزیده پیدا کنید.

نماد اعتماد الکترونیک را کسب کنید

خودتان را جای مشتری بگذارید؛ چند درصد احتمال دارد که از سایتی خرید کنید که نماد اعتماد الکترونیک ندارد؟

اگر به دنبال فروش از طریق سایت خود هستید، تمامی مجوزهای لازم را اخذ کنید. با این‌کار اعتبار خود را به مشتری ثابت می‌کنید و اعتماد او را جلب می‌کنید.

یكی از عوامل مهم افزایش خریدهای اینترنتی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی است. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت‌های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

با کسب نماد اعتماد الکترونیک توسط سایت‌ها، مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف‌كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌كنند.

نماد اعتماد الکترونیکی

از تصاویر واقعی استفاده کنید

شرکت‌ها و برندهای بسیار زیادی از عکس‌های استوک (عکس‌های رایگانی که در سایت‌های دانلود رایگان عکس موجودند) استفاده می‌کنند. اما این کار زیاد جالب نیست. بازدیدکنندگان ممکن است فکر کنند با استفاده از عکس‌های استوک، زیاد  معتبر نیستید! یا شاید هم اصلا برند شما وجود خارجی ندارد.

بنابراین، توصیه می‌‌کنیم که از تصاویر واقعی خود و یا کارمندانتان استفاده کنید. این کار باعث ایجاد اعتماد در میان مخاطبان شما خواهد شد.

آدرس فیزیکی شرکت خود را در سایتتان بنویسید

مردم می‌خواهند بدانند که آیا سایت شما مکانی دارد که در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سوالی به آن مراجعه کنند. به زبان ساده: اطلاع از آدرس شرکت، اطمینان‌بخش است. علاوه بر این، داشتن یک فروشگاه واقعی علاوه بر یک فروشگاه آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بالقوه زیادی را جذب کنید.

پس حتما آدرس خود را در سایتتان ذکر کنید. هم‌چنین آدرس شرکت خود را در نقشه‌‌های آنلاین مانند گوگل مپ، بلد و نشان هم ثبت کنید تا مشتریان آسان‌تر شما را پیدا کنند.

بعد از تسویه حساب چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر تا به حال چیزی را به صورت آنلاین خریداری کرده باشید، احتمالاً درست قبل از اینکه روی گزینه پرداخت کلیک کنید، آن لحظه با تردید و شک رو به رو می‌شوید. شما فکر می‌کنید: حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مالیات یا هزینه‌ ارسال اضافه از من دریافت می‌شود؟ اگر کالای خریداری‌شده مشکلی داشت، چگونه آن را مرجوع یا تعویض کنیم؟

با توضیح اینکه پس از پرداخت چه اتفاقی می‌افتد، این تردیدها را برطرف کنید. این تضمین می‌کند که شما حساب‌شده و درست عمل می‌کنید. با این کار مشتریان می‌توانند که به شما اعتماد کنند.

این کار را فقط با چند خط کوتاه می‌توان انجام داد: «این سفارش ۱۰۰% تضمین شده است. پس از تحویل، هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نخواهید شد.» یا مثلا چنین جمله‌‌ای :« در صورت اشکال در کالای ارسال‌شده یا نارضایتی شما، بخشی یا کل وجه به شما بازگشت داده می‌شود.»

چنین پیام‌هایی باعث آرامش بسیاری از مشتریان شما خواهد شد و تکمیل سفارش را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

نشان دهید که به چیزی بیشتر از پول درآوردن اهمیت می‌دهید

با این حال، مهمترین چیز این است که سایت شما منعکس‌کننده اعتقاد شما به محصول یا خدماتی است که ارائه می‌دهید، باشد. به مشتریان خود در مورد شرکت، ارزش‌های اصلی یا اهداف خود بگویید. به آنها نشان دهید که فقط به خاطر پول، در این کار نیستید. در ادامه اهداف یک شرکت معتبر در زمینه ترجمه، ویرایش و تولیدمحتوا را بررسی می‌کنیم.

ترجمیک، معتبرترین سایت ترجمه تخصصی ترجمه در ایران

یکی از نمونه‌های موفق برندهای ایرانی، ترجمیک است. ترجمیک بستری آنلاین برای ارائه خدمات ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است. ترجمیک به عنوان یک شرکت ترجمه تخصصی، هدف خود را ایجاد فضایی موثر برای مترجمان و مشتریان می‌داند.

در واقع ترجمیک از سویی، خانه مترجمان، ویراستاران و نویسندگان محتوا ایران است. ترجمیک می‌کوشد تا فضایی مناسب برای فعالیت مترجمان فراهم کند. فضایی که در آن مترجمان، ویراستاران و نویسندگان محتوا بدون دغدغه به فعالیت تخصصی خویش می‌پردازند. در این فضا، مترجمان نیازی به صحبت مستقیم با مشتری و صحبت درباره دریافت دستمزد ندارند، بلکه صرفا بر روی انجام سفارش تمرکز می‌کنند.

از سویی دیگر، ترجمیک این بستر امن را برای مشتریان و کارفرمایان نیز فراهم آورده است. کارفرمایان نیازی به نگرانی بابت کیفیت، زمان تحویل و جزئیات ندارند. چون ترجمیک برای کلیه سفارش‌ها تضمین زمان و کیفیت دارد.

ترجمیک به عنوان رتبه یک ترجمه، ویرایش و تولیدمحتوا، به مشتریان این تضمین را می‌دهد که مترجمان به هیچ عنوان از گوگل ترنسلیت و ترجمه ماشینی در سفارش‌هایشان استفاده نمی‌کنند. هم‌چنین سفارش‌ها در راس موعد به کارفرمایان تحویل داده می‌شود.

یکی دیگر از مزایای سایت ترجمه تخصصی ترجمیک، تحویل بخش به بخش پروژه‌هاست. بدین صورت که سفارش شما به صورت بخش به بخش در پنل شما قرار می‌گیرد و اگر شما نیاز به ذکر تذکر و نکته‌ای داشتید، آن را به مترجم پروژه خود متذکر می‌شوید. هم‌چنین اگر از کیفیت سفارش راضی نبودید، می‌توانید که مترجم، ویراستار یا نویسنده محتوا پروژه خود را تغییر دهید.

یکی دیگر از مزایای ویژه ترجمیک، پشتیبانی ۲۴ساعته است. در واقع اگر کارفرما یا انجام‌دهنده سفارش هرگونه سوال یا مشکلی داشته باشد، با ارتباط با بخش پشتیبانی ترجمیک می‌تواند که آن را رفع کند.

هم‌چنین سایت ترجمه تخصصی ترجمیک، انواع خدمات زبانی مختلف مانند ترجمه، ترجمه رسمی، ویرایش و تولید محتوا را ارائه می‌کند. در واقع مهم‌ترین هدف ترجمیک، هم کسب رضایت مشتریان و هم کسب رضایت مترجمان، ویراستاران و نویسندگان محتوا است.

سخن پایانی

حالا نوبت شماست! قبل از شروع، کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید تا برند و سایت خود را قابل اعتمادتر کنید، در نظر بگیرید. سپس، به چیزهایی که باید بهبود یابند، نگاه کنید.

به یاد داشته باشید که این امر، روندی مداوم و مستمر است. شما می ‌خواهید که اطلاعات سایت خود را به روز نگه دارید، پس برای این امر برنامه‌ریزی کنید. از همین الان شروع کنید تا موفق شوید.

1 دیدگاه در “۷ تکنیک برای افزایش فروش با جلب اعتماد مشتریان

  1. بهتا پایپ گفت:

    سلام تو فروش ریدایرکت مهمه
    بهتا پایپ

نظرات