فیلم کامل ماجرای اجرای آهنگ حمیرا در ارکستر سمفونیک تهران را ببینید

0

فیلم کامل ماجرای اجرای آهنگ حمیرا در ارکستر سمفونیک تهران را ببینید

فیلم کامل ماجرای اجرای آهنگ حمیرا در ارکستر سمفونیک تهران و واکنش ها را ببینید در ویدئوی لحظه اجرای آهنگ همزبونم باش حمیرا در ارکستر سمفونیک بزرگ تهران همراه جزویات و حواشی در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

آهنگ حمیرا ارکستر سمفونیک تهران

ویدئوی اجرای آهنگ حمیرا توسط گروه ارکستر سمفونیک بزرگ تهران در برج میلاد به نام هم زبونم باش با آهنگسازی ناصر چشم آذر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است و از سوی کاربران فضای مجازی با واکنش های متفاوتی همراه بوده است تا جایی برخی به شدت تحسین و استقبال کردند و برخی مورد انتقاد قرار دادند. فیلم کامل اجرای آهنگ همزبونم باش حمیرا در ارکستر سمفونیک تهران در برج میلاد را ببینید:

ارکستر سمفونیک بزرگ تهران پیشتر به یاد زنده یاد ناصر چشم آذر شاعر و ترانه سرا آهنگ بی کلام همزبونم باش حمیرا در دو دی ماه ۱۳۹۷ در کنسرت یاد بود ناصر چشم آذر در برج میلاد تهران اجرا کرد و حالا این ویدئو به تازگی از روز گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در حال انتشار است.

آهنگ همزبونم باش از بانو حمیرا توسط این گروه در برج میلاد باعث همخوانی مردم با این اهنگ خاطره انگیز شد. این گروه پس از ۴۰ سال قطعه ای بی کلام از ترانه هم زبونم بش حمیرا، خواننده قدیمی پیش از انقلاب را نواخت و حاضران و تماشاگران در سالن با اجرای موزیک شروع به خواندن ترانه کردند و رهبر ارکستر و نوازندگان نیز با حرکات موزون و با نشاطی خاص تا پایان برنامه مردم را همراهی می‌کردند که در ویدئوی بالا مشاهده می کنید.

هم زبونم باش با ترانه سرایی هما میرافشار و با آهنگساز و تنظیم کننده مرحوم ناصر چشم آذر است که خواننده قبل از انقلاب آن را اجرا کرده است.

لازم به ذکر است که ارکستر سمفونیک تهران بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک ایران است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین‌باشیان و با نام ارکستر بلدیه آغاز به فعالیت نمود. فعالیت ارکستر سمفونیک تهران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ با وقفه روبرو شد تا این‌که در اسفندماه ۱۳۹۳ مجدداً با رهبری علی رهبری آغاز به کار کرد.

این ارکستر که ۴۰ نوازنده داشت، نخستین کنسرت خود را در مهرماه ۱۳۱۳ در سالن سینما هما به مناسبت جشن هزاره فردوسی برگزار کرد. با اضافه شدن ۱۰ نوازنده اهل چکسلواک، ارکستر به اجرای برنامه ادامه داد. در ۱۳۲۴ به وسیله پرویز محمود تجدید سازمان و به شکل کنونی‌اش درآمد. پرویز محمود در آن زمان رئیس هنرستان عالی موسیقی (کنسرواتوار تهران) بود و چند تن از همکاران و دوستانش مانند غلامحسین قریب گرگانی (نوازنده کلارینت) و روبیک گریگوریان (نوازنده ویلن و رهبر آواز گروهی) در این کار با او همکاری داشتند.

در سال ۱۳۶۹ فریدون ناصری (نوازنده سازهای کوبه‌ای) رهبر ارکستر شد. پس از کناره‌گیری و سپس درگذشت وی، ثبات رهبری در ارکستر سمفونیک کاهش قابل ملاحظه‌ای نشان داد، چنان‌که پس از او نادر مشایخی، ایرج صهبایی و علی رهبری هر یک به مدت حدود یک سال رهبری ارکستر را در دست داشتند. رهبری این ارکستر تا خرداد ۱۳۹۹ بر عهده شهرداد روحانی بود.

نظرات