بیوگرافی محمود فاطمی پزشک دوبلور و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

0

بیوگرافی محمود فاطمی پزشک دوبلور و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

محمود فاطمی دوبلور قدیمی متولد ۲۹ آبان ۱۳۲۰ در تهران ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه زندگی شخصی و بیوگرافی محمود فاطمی دوبلور و همسرش و فرزندان تا علت فوت و درگذشت محمود فاطمی دوبلور فیلم محمد رسول الله همراه با سوابق هنری و فیلم ها تا ماجرای درگذشت همسر و درگذشت و فوت محمود فاطمی یک روز پس از همسرش با عکس و آثار دوبله از مجله حرف تازه میخوانید:

محمود فاطمی, محمود فاطمی دوبلور , درگذشت محمود فاطمی دوبلور, محمود فاطمی کیست, درگذشت دوبلور محمد رسول الله, همسر محمود فاطمی

بیوگرافی محمود فاطمی

محمد فاطمی از یکی از دوبلور ها و صداپیشه های معروف و خوش صدا و قدیمی سینما و تلویزیون است که آثاری چون محمد رسول الله و پزشک دهکده را به عنوان دوبلور حضور داشته است.

او متولد ۲۹ آبان سال ۱۳۲۰ در تهران، پزشک داروساز و صداپیشه با سابقه اهل ایران بود. محمود فاطمی دوبلور پیشکسوت شامگاه ۲۶ مرداد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.وی عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم ایران بود.

بیوگرافی محمود فاطمی پزشک دوبلور و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

ایشان فرزند سید محمدتقی فاطمی استاد ریاضی ایرانی بوده‌ و اصالتاً نائینی بود . دوران ابتدایی را در دبستان‌های ۱۵ بهمن و ابن یمین تهران به تحصیل پرداخته، دوران دبیرستان را در البرز گذرانده و پس از سیکل در رشته طبیعی مشغول به تحصیل شده‌ بود. فاطمی در بهمن ماه سال ۱۳۴۴ از پایان‌نامه دکترایش در رشتهٔ داروسازی دفاع کرده‌ بود.

محمود فاطمی دوبلور پیشکسوت درگذشت [+ بیوگرافی و سوابق]

 محمود فاطمی دوبلور پیشکسوت درگذشت [+ بیوگرافی و سوابق]

به گزارش مجله حرف تازه؛ شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان ‌و سرپرستان گویندگان فیلم از درگذشت محمود فاطمی دوبلور و گوینده فیلم‌ها و مستندهای تلویزیونی و سینمایی خبر داد.

بانکی درباره درگذشت این دوبلور باسابقه بیان کرد: روز گذشته ۲۶ مرداد همسر آقای فاطمی درگذشت، در فاصله‌ای کوتاه وضعیت و حال خود آقای فاطمی هم نامساعد می‌شود او را به بیمارستان می‌برند و در بیمارستان فوت می‌کند.

همسر و فرزندان محمود فاطمی

همسر و فرزندان محمود فاطمی دوبلور

همسر این دوبلور یک روز قبل از فوت ایشان از دنیا رفته بود و مرحوم فاطمی یک روز پس از همسرش دارفانی وداع را وداع گفت. از تعداد فرزندان ایشان خبری در دست نیست

سوابق از پزشکی تا دوبله

مرحوم محمود فاطمی فارغ التحصیل رشته پزشکی بود و در رشته پزشکی درس خوانده بود و علاوه بر گویندگی فیلم ها و برنامه‌های مستند، از زمان‌های قدیم تاکنون در چند اثر داستانی معروف از جمله سریال‌های پزشک دهکده، مک میلان و همسر، پیتون پلیس، امام علی (ع) و «مرد ۶ میلیون دلاری» نیز گویندگی کرده است.

محمود فاطمی, محمود فاطمی دوبلور , درگذشت محمود فاطمی دوبلور, محمود فاطمی کیست, درگذشت دوبلور محمد رسول الله, همسر محمود فاطمی

بخشی از گفتگوی محمود فاطمی با جام جم انلاین

بنده متولد ۲۹ آبان ۱۳۲۰ در تهران هستم . در خانواده ای نائینی که بیشتر ساکن اصفهان بودند، به دنیا آمدم . پدرم ، پروفسور فاطمی ، اولین استاد ریاضی ایران بودند و بسیار عاشق کارشان که سعی می کردند وظیفه شان را به نحو احسن انجام دهند. من و خواهر و برادرهایم هم عشق به کار و درست زندگی کردن را از ایشان آموختیم .

عکس های محمود فاطمی دوبلور

در دوران کودکی و نوجوانی در کجا درس خواندید؛

در دبستان های ۱۵بهمن و ابن یمین تهران درس خواندم و همیشه جزو ۳نفر اول کلاس بودم . دوران دبیرستان را در البرز گذراندم و پس از سیکل رشته طبیعی را انتخاب کردم ؛ البته به ریاضی هم علاقه داشتم ؛ اما متاسفانه در سال دوم دبیرستان در درس جبر تجدید شدم که اثر بدی بر من گذاشت.
چرا در دانشگاه ، رشته داروسازی را انتخاب کردید؛
چون برای سایر رشته های پزشکی ، می بایست ۷ تا ۱۰ سال درس می خواندم ؛ اما دوره داروسازی ۵سال بود و زودتر وارد کار می شدم .

علت درگذشت محمود فاطمی دوبلور

ورود به کار هنری

در سالهای آخر دبیرستان ، معلم یکی از کلاسهای فارسی هر چند وقت یک بار از بچه ها می خواست که هر چه دوست دارند؛ بگویند و هر کاری دوست دارند، انجام دهند. یکی از بچه ها به نام حمید عاملی – که بعدها گوینده رادیو شد – با صدای بسیار خوبش چیزهای شنیدنی تعریف می کرد و یا انتقادها را بیان می نمود. من دوست داشتم شخصیت های رادیویی را تقلید کنم و یا برای بچه ها داستان و لطیفه تعریف کنم و با انجام دادن حرکاتی آنها را بخندانم ؛ البته در همین دوران در یک نمایش مدرسه ای هم بازی کردم. ابتدا شیوه خاص حرف زدن دکتر سعید اعتصامی – برادر پروین اعتصامی – استاد فیزیولوژی را تقلید کردم و بعد ادای دکتر قریب ، استاد فیزیک را درآوردم که بسیار تند حرف می زد و درس می داد.

زندگینامه محمود فاطمی دوبلور فیلم محمد رسول الله

ورود به دوبله

من از اولین موقعیتی که پیش آمد و مربوط به کار مورد علاقه ام بود، استفاده کردم . اواخر سال دوم دانشگاه (سال ۱۳۴۱) بودم که در روزنامه ها آگهی دادند به دوبلور نیاز دارند. به استودیوی البرز رفتم که مرحوم محمدباقر توکلی در آنجا فیلم دوبله می کردند. از جمع حدود ۲۴نفری که رفتیم ، پس از مدتی فقط من ماندم تا مدتی فقط به گویندگی دیگران نگاه می کردیم . بعد تمرین کردیم و به جای نقشهای فیلمهایی که قبلا دوبله شده بود؛

اولین نقش بزرگتان چه بود؛

نقشی که ریچارد اندرسون در سریال بسیار طولانی «مرد ۶میلیون دلاری» بازی می کرد و رئیس لی میجرز بود؛ البته من تیتراژ و گفتار ابتدای سریال را نیز می گفتم که بین بچه ها و جوانها خیلی گل کرده بود. آنهایی که می دانستند گوینده این سریال من هستم ، هر وقت من را می دیدند می خواستند تا آن چند خط را برایشان بگویم .

اوایل دهه ۶۰ شمسی مدتی در دوبله فعالیت نمی کردید؛

من در ۲دوره عمدا فعالیت هایم را کم کردم . از زمان پیروزی انقلاب تا حدود ۴سال کار دوبله را کمتر انجام دادم ؛ زیرا کار کم بود و بسیاری از همکارانم که دوبله تنها شغلشان بود بیکار بودند؛ اما من شغل و حقوق ثابت داشتم . دوره بعدی اوایل دهه ۷۰ بود که به دلیل شغلم فرصت نمی کردم کار دوبله انجام دهم و فقط گاهی پنجشنبه ها و روزهای تعطیل به سراغ دوبله می رفتم.

نظرات