چطوری کفش های اورجینال خودمون رو تمیز کنیم؟

0

بعد از خرید کتونی اورجینال، هیچ احساسی جذاب تر از باز کردن جعبه کفش های کتونی اورجینال نو نیست. وقتی که کفش های اورجینال تازه خودتون رو در میارید، بوی نویی و ظاهر تمیز اونا دل هر آدمی را آب می کنه! اما بدون شک تمیز نگه داشتن اونها کار سختی هستش. به محض اینکه این کفش‌های کتونی جدید از جعبه بیرون اومدن و بخواید اون‌ها را در فضای باز بپوشید، جایی که پر از خاک، گل و لکه است، ممکنه کفش های کتونی اورجینال شما کثیف بشن.

  کفش اورجینال

برای اطمینان از اینکه کفش‌های ورزشی اورجینال شما در طول زمان بهترین کارآیی رو داشته باشن، مراقبت و نگهداری مناسب از اون ها از جمله تمیز کردنشون رو به شما توصیه میکنیم. قبل از تمیز کردن اصولی کفش های اورجینالتون که میتونه یه کفش اورجینال ریباک باشه یا حتی یه کفش اورجینال آدیداس، داخل کتونی هاتون رو با یه روزنامه مچاله شده پر کنید تا موقع تمیز کردن شکل و فرم اصلیشون رو از دست ندن.

این نکات به شما کمک می کند کفش های اورجینال خودتون رو تنها تو چند مرحله ساده تمیز کنید و همیشه نو نگه دارید!

چجوری کفش های اورجینال خودمون رو تمیز کنیم و نو نگه داریم؟

تمامی این موارد برای کفش اورجینال مردانه و زنانه صدق می کند و تفاوتی در این زمینه ندارند.

 از برس خشک استفاده کنید

با یک برس کفش خشک و نرم، کثیفی هایی که به زیره، میانه و رویه کفش چسبیده رو پاک کنید.اگر برس کفش ندارید، هیچ عیبی نداره، میتونید از یه مسواک برای تمیز کردن کتونی های اورجینالتون استفاده کنید.

یک محلول پاک کننده ملایم آماده کنید

یه مقدار آب گرم رو با مقدار کمی مواد شوینده ملایم یا صابون مخلوط کنید.  برای کفش‌های سفید و رنگ‌های روشن‌تر، می‌تونید با مخلوط کردن مقدار مساوی جوش شیرین و آب، خمیر تمیزکننده‌ موثری برای کفش های اورجینالتون بسیارید. (یک شوینده ملایم معمولاً باعث ایجاد لکه زرد در اثر سموم نمیشه).

بند های کفشتون رو با دست بشویید.

بندها رو بردارید و مقدار کمی از محلول شوینده ملایم را روی اون ها بمالید. بندهارو را با دستای خودتون ماساژ بدید و بعد با یک پارچه نرم بشویید و خشک کنید.

کفی کفش اورجینال رو بشویید.

محلول ملایمی که بالاتر براتون گفتیم رو روی یک برس نرم، مسواک یا پارچه بمالید. زیره کتونی اورجینال رو تمیز کنید و برای تمیز کردن هر قسمت با دقت وقت بذارید و بعد با یک پارچه نرم خشکشون کنید.

توجه: اگر نیاز به شستن کفی ها دارید، اول اونها را بیرون بیارید و با محلول دست سازتون تمیز کنید. قبل از اینکه دوباره اونها رو در کفشتون قرار دهید، مطمئن بشید که کفی ها خشک شدن.

کفش اورجینال

تمیز کردن زبانه کتونی اورجینال

زبانه کفش همون نوک کفش هستش که میتونید اون قسمت رو هم به کمک شوینده ملایم و یه مسواک تمیز کنید.

وقتی که از تمیزی ظاهر رضایت داشتید، از یک پارچه میکروفایبر خشک یا پارچه نرم استفاده کنید تا بتونید رطوبت و کثیفی صابون را تا حد امکان پاک کنید. اگر لازم بود مجدد این کار رو انجام بدید. سعی کنید از مالش خشک خودداری کنید، چون این کار میتونه پارچه کفش را فرسوده کنه یا ذرات کثیفی باقی مانده رو پراکنده کنه.

کفش هاتون رو در هوای آزاد خشک کنید.

کفش ورزشی خود را در دمای اتاق یا تو هوای آزادی که افتاب مستقیم یا برف و بارون مستقیم رو به کفشتون نیست، خشک کنید. همیشه قبل از پوشیدن کفش های خود برای تمرین یا فعالیت بعدی، اجازه بدید کاملا خشک بشن. اکثر کفش ها حداقل ۸ ساعت طول می کشه تا کاملا خشک بشن.

اگر تموم این مراحلی که بهتون گفتیم رو با دقت انجام بدید، کفش‌های کتانی شما همیشه تمیز و نو میمونن، ولی باید این نکترو بگیم که بعضی پارچه‌ها و مواد ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشن که در ادامه نکاتی که برای تمیز کردن جنس های مختلف باید رعایت کنید رو براتون قرار دادیم:

نحوه تمیز کردن کفش های چرمی

کفش های چرمی به راحتی کثیف میشن، بنابراین تمیز کردن مرتب اونها خیلی مهمه. علاوه بر استفاده از برس خشک و محلول ملایم صابون ، می تونید از پاک کن های جادویی یا نرم کننده چرم برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. حواستون باشه که کفش چرمیتون رو خیلی محکم مالش ندهید وگرنه ممکن است به چرم آسیب برسونه.

نحوه تمیز کردن کفش های جیر

تمیز کردن جیر شاید خیلی دشوار باشه. اگر متوجه آثار آب، خراش، کثیفی یا لکه شدید، احتمالاً زمان اون رسیده که کفش های جیر خود را تمیز کنید. از این ترفندهای توصیه شده و ابزارهای ویژه برای انجام این کار استفاده کنید:

-از یک برس یا پارچه جیر برای پاک کردن کثیفی سطح استفاده کنید و در همون جهت کار کنید نه  در جهت مخالف

-برای لکه های سرسخت، از یک پارچه آغشته به سرکه سفید برای مالش پارچه در جهت های متناوب استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کفش بافتنی

مثلا کفش‌های اورجینال نایک مدل فلای‌کنیت پارچه ظریفی دارن و موقع استفاده از پاک‌کننده‌ها نیاز به مراقبت زیادی دارن. یک محلول با آب و صابون ملایم و یا صابون بدون مواد شیمیایی درست کنید. هرگز از سفید کننده یا سایر مواد شوینده خشن استفاده نکنید چون میتونن به کفش آسیب برسونن. یک پارچه تمیز بردارید و محلول را در همان جهت پارچه بافتنی بمالید.

استفاده از لباسشویی برای شستوشوی کفش

بعضی از کفش های اورجینال که دارای چسب یا اکسسوری خاصی نیستن و جنس چرم یا جیر ندارن و پارچه ای هستن رو میتونید اول کفی و بندشو ازشون جدا کنید و بعد داخل یه پارچه مشبک قرار بدید و بذارید داخل لباسشویی و با شوینده لباسشویی ملایم و آب سرد بشورید.

در ادامه نکته هایی بهتون میگیم که اگر همیشه رعایتشون کنید، نیازی به تمیز کردن اساسی کفش هاتون پیدا نمیکنید!

کفش اورجینال

نکته هایی برای همیشه تمیز ماندن کفش ها اورجینال

اولیش اینه که هر دفعه که میرسید خونه، کفش هاتون رو چک کنید. اگر همون لحظه کثیفی هارو از کفشتون پاک کنید، دیگه نیاز نیست کلی زمان بذارید تا کفشتون رو اساسی تمیز کنید و اینجوری کفش هاتون هم همیشه تمیز و آماده استفاده ان.

دومیش اینه که اگر لکه ای روی کفشتون افتاد، اگر همون لحظه لکه رو پاک کنید، دیگه لکه باقی نمیمونه و نیاز به شست و شوی سخت ندارید.

در نهایت امیدواریم بتونید از تموم راهکارهایی که براتون نوشتیم، نهایت استفاده رو ببرید و همیشه کفش های اورجینالتون تازه و تمیز بمونن!

منبع رسمی ای موضوع فروشگاه اورجینال مایندز می باشد.

جهت بازدید از محصولات اورجینال از اونواع برند های معروف از جمله، ریباک، آدیداس، نایکی و …. می توانید به وبسایت مایندز که در زیر آدرس اون رو قرار میدهیم مراجعه نمایید.

https://mindz.ir

نظرات