الیزه لانژه؛ آیا داشتن خال روی صورت نشانه‌ی سرطان است؟

0

افراد به طور معمول بیش از یک خال در صورت و یا بدن خود دارند. برای از بین بردن خال صورت در  کلینیک الیزه لانژه می‌توانید از بهترین دستگاه‌ها و لیزرها برای برداشتن خال و لک‌های خود بهره‌مند شوید. باید بدانید که بیشتر خال‌ها سرطانی هستند و جای نگرانی ندارند مگر اینکه خال سرطانی باشند. به طور کلی نیازی به برداشتن خال‌ها نیست ولی اگر تاثیر آن‌ها را بر روی ظاهر خود نمی‌پسندید در کلینیک‌ها و مجموعه‌های معتبر زیر نظر پزشکان متبحر می‌توانید با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها خال‌های صورت خود را از بین ببرید.

چگونه بفهمم خال سرطانی است؟

بهترین راه برای تشخیص سرطانی بودن خال، مراجعه به متخصص پوست برای غربالگری سالانه سرطان پوست است. اگر سابقه سرطان پوست دارید، در صورت مشاهده خال هایی با ویژگی‌های زیر، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

– نامتقارن هستند

– دارای مرزهای نامنظم می‌باشند

– از نظر رنگ یکنواخت نیستند

– قطری بزرگ‌تر از پاک کن مداد دارند

– در حال تکامل یا تغییر در اندازه، شکل یا رنگ هستند

اینها به عنوان ABCDE چک های خال شناخته می‌شوند.

این نوع خال ها باید توسط یک متخصص پوست بررسی شوند و سپس تصمیم گیری می‌شود که آیا آنها باید برای سرطان پوست آزمایش شوند یا خیر.

 

برداشتن خال در مجموعه‌های زیبایی چگونه انجام می شود؟

یک متخصص پوست معمولاً می تواند خال را در طول یک ویزیت معمول مطب از بین ببرد ولی گاهی اوقات برای تکمیل برداشتن خال به یک ویزیت بعدی نیاز است.

دو نوع عمل جراحی اصلی برای برداشتن خال استفاده می شود:

– انجماد: در این روش از مقدار کمی نیتروژن مایع برای برداشتن خال غیرسرطانی استفاده می‌شود.

– سوزش: در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن لایه های بالایی یک خال غیر سرطانی استفاده می شود.  ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشد تا برداشتن خال کامل شود.

– اصلاح: این روش شامل استفاده از تیغه جراحی برای تراشیدن خـال از سطح پوست است.

– برداشتن: این روش عمیق‌تر از اصلاح است تا کل خـال را از بین ببرد و پوست را دوباره بخیه بزند.  این نوع برداشتن معمولاً اگر خـال سرطانی باشد استفاده می شود.

در صورت لزوم، متخصص پوست می تواند خـال برداشته شده را از نظر سرطان پوست ارزیابی کند.

از بین بردن خال صورت-الیزه لانژه

آیا راه های موثری برای از بین بردن خال در خانه وجود دارد؟

تعدادی از وب‌سایت ها نکاتی را برای برداشتن خـال در خانه ارائه می دهند. کارایی این روش ها ثابت نشده است و برخی ممکن است خطرناک باشند.  قبل از اینکه هر گونه درمان خانگی برای برداشتن خـال را امتحان کنید، باید با پزشک مشورت کنید.

برخی از این روش های اثبات نشده عبارتند از:

– سوزاندن خـال با سرکه سیب

– سیر را به خـال بچسبانید تا آن را از داخل بشکنید

– استفاده از ید روی خـال برای از بین بردن سلول های داخل

– بریدن خـال با قیچی یا تیغ

از بین بردن خال صورت-الیزه لانژه

سایر درمان‌های خانگی که ادعا می‌کنند خال‌ها را از بین می‌برند عبارتند از:

– مخلوطی از جوش شیرین و روغن کرچک

– پوست موز

– روغن کندر

– روغن درخت چای

– آب اکسیژنه

– آلوئه ورا

– روغن بذر کتان

داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین نیز کرم های رفع خال را می فروشند.  گفته شده برای استفاده از این کرم ها ابتدا قسمت بالایی خـال را بخراشید و سپس کرم را به خـال بمالید.  این محصولات ادعا می کنند که ظرف یک روز پس از استفاده از کرم، پوسته ایجاد می شود و به مرور از بین میرود ولی باید بدانید که هرگز نباید خـال را در خانه بردارید.  برداشتن خـال باید توسط یک متخصص پزشکی مانند یک متخصص پوست انجام شود که می تواند آن را برای بررسی سرطان به آزمایشگاه نیز بفرستد.

به طور کلی برای اینکه به صورت مطمئن و با خیال راحت زیبایی پوست خود را دو چندان کنید و از وجود خال‌هایی که زیبایی ظاهر شما را کمتر کرده خلاص شوید باید تحت نظر یک پزشک معتبر و حرفه‌ای ویزیت شوید. پیشنهاد من به شما مراجعه به یکی از برترین کلینیک‌ها به نام کلینیک زیبایی الیزه لانژه است.

نظرات