ارز دیجیتال TRX چگونه تولید می‌شود؟

0

پروژه‌های فراوانی در سطح بازار ارز‌های دیجیتال وجود دارند که هر یک هدفی ویژه را دنبال می‌کنند اما ساختاری مشابه به هم دارند. ارز ترون یکی از این پروژه‌هاست و علاقه‌مندان فراوانی در بازار رمزارز‌ها این روز‌ها به دنبال خرید ترون هستند. ارز TRX در حقیقت یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز است. ارز ترون را با نام ارز Tronix نیز شناسایی می‌کنند. این ارز در همان بستر بلاک چین تولید شد و از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد. می‌توان گفت که این رمز ارز ابتدا در میان آسیایی‌ها محبوب شد زیرا در آغاز در سنگاپور متولد گردید ولی بعد‌ها توانست جایگاه خود را جهانی کند. در این مقاله قصد داریم تا آشنایی بیشتری با ارز TRX داشته باشیم از قیمت ترون با خبر شویم.

 نحوه تولید و خرید ترون

نکاتی مهم که باید درباره ارز Tronix بدانیم

ارز ترون از طریق استفاده از شبکه‌های بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز خود را موظف می‌داند که اینترنت غیر متمرکز را توسعه دهد. شبکه ترون در سال ۲۰۱۷ توسط جاستین سان (justin sun) ایجاد شد؛ از بازگشایی جهانی‌اش در سال ۲۰۱۸ تا به امروز توانسته همچنان قدرت خود را حفظ کند. بنیاد ترون که معمولاً به نام TRX شناخته می‌شود، ارز Tronix را ایجاد شد که بر اساس پروتکل ترون بود. درون بلاک چین ترون، توکن‌ها یا ارز TRX هر کدام به عنوان جزئی مهم در حساب‌ها شناخته می‌شود و ارزش تمام کوین‌هایی که از ترون خارج می‌شود از آن‌هاست.

ترون از سیستم اثبات سهام یا PoS استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بر خلاف رقبای دیگرش انرژی کمتری مصرفش می‌شود. توان عملیاتی بالاتر ترون سبب شده که این این ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار باش. یکی دیگر از نکات جالب توجه پیرامون ارز TRX این است که ابتدا کار خود را روی شبکه بلاک چین اتریوم آغاز کرد به همین دلیل از برنامه‌های غیرمتمرکز و قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند. قیمت ترون نسبت به دیگر رقبایش بالا نیست اما آمار‌ها می‌گویند که کمتر از یک ماه بعد از راه‌اندازی ۱۰۸ میلیون دلار معامله روی آن صورت گرفته است.

بر خلاف بیت کوین، فرایند ماینینگ یا استخراج ندارد. برای استخراج بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از دستگاه‌های خاصی به نام ماینر، تراکنش‌ها اعتبارسنجی و تأیید می‌شوند و استخراج‌کننده در ازای ایجاد بلاک جدید، پاداش دریافت می‌کند. در اثبات کار برق زیادی مصرف می‌شود و مشکل مقیاس‌پذیری کم نیز مطرح است.

اما در شبکه ترون این مشکلات وجود ندارد، زیرا این شبکه از الگوریتم اثبات سهام از نوع محول شده استفاده می‌کند. در اثبات سهام، افرادی که در شبکه دارای ارز دیجیتال هستند، می‌توانند در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها شرکت کنند. آن‌ها مقداری از ارز خود را استیک کرده و آن را در اختیار شبکه قرار می‌دهند. این افراد در ازای کار انجام شده، پاداش دریافت می‌کنند.

 تولید ترون و خرید آن

ماجرای تولید ارز TRX چیست؟

حال شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که ارز Tronix چه مسیری را برای تولید شدن طی می‌کند. اول از همه باید گفت که شبیه به بیت کوین نیست یعنی برای به دست آوردن آن نیازی به ماین کردن وجود ندارد. بیت کوین از الگوریتم اثبات کار PoW استفاده می‌کند ولی همان طور که گفتیم ارز ترون از اثبات سهام PoS استفاده می‌کند. یکی از تفاوت‌های اساسی میان اثبات کار و اثبات سهام میزان مصرف برق و انرژی است که در اثبات کار بسیار بالاست.

ارز TRX به این صورت استخراج می‌شود که اشخاصی که در شبکه بلاک چین این ارز حضور دارند می‌توانند در ساختار و فرایندی که اعتبار سنجی تراکنش‌ها انجام می‌شود شرکت داشته باشند. آن‌ها ابتدا بخشی از ارز خود را باید به عنوان یک سهم کنند و در شبکه واردش کنند و هنگامی که این کار انجام شد، در ازای آن پاداشی به دست می‌آورند.

بلاک چینی که شبیه به ارز ترون باشد دارای سه لایه مختلف است تا داده‌های دریافتی را تبادل کند. اول لایه اصلی است که فرامین نوشته شده را حساب می‌کند و بقیه فعالیت‌ها به Tronix سپرده می‌شود. در لایه دوم یعنی لایه برنامه توسعه‌دهندگان در جهت به وجود آوردن کیف پول و برنامه‌های کاربردی با ارز TRX از این لایه استفاده می‌کند. لایه سوم به نام ذخیره‌سازی شناخته می‌شود و در آن اطلاعات دریافت شده بلاک چین و وضعیت آن در این لایه وجود دارد.

آیا باید ترون بخرم؟

شما برای خرید ترون می‌توانید از صرافی Wallex همانند coinmarketcap اقدام کنید. می‌توانید با حضور در صرافی‌های دیجیتال از قیمت ترون به صورت لحظه‌ای با خبر شوید. ارز TRX از جمله رمزارز‌هایی است که به نظر آینده‌ای در بازار خواهد داشت. به توجه به قیمت ترون می‌توان گفت که خرید ترون گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی اهمیت ارز ترون پرداختیم و گفتیم که خرید ترون می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد. قیمت ترون را می‌توانید در صرافی‌ ارز دیجیتال والکس مشاهده کنید. ارز ترون یک پروژه بزرگ است و می‌تواند در آینده نقش مهمی در خرید و فروش ارز‌های دیجیتال داشته باشد.

نظرات