بیوگرافی بهداد اقبالی تاجر ایرانی در چلسی و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

0

بیوگرافی بهداد اقبالی تاجر ایرانی در چلسی و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

بیوگرافی بهداد اقبالی مالک ایرانی چلسی

بهداد اقبالی : زاده ۶ می ۱۹۷۶ در ایران، سرمایه گذار، تاجر ایرانی الاصل و مالک جدید باشگاه چلسی می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی بهداد اقبالی و همسرش و فرزندانش و سوابق شغلی و ثروت و خانواده و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بهداد اقبالی مالک ایرانی چلسی و همسرش

بهداد اقبالی کارآفرین، تاجر، سرمایه گذار و مالک جدید چلسی اهل ایران، یکی از ثروتمندان ایران تبار است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان خریدار باشگاه چلسی معرفی شد. او همچنین صاحب چند شرکت تجاری بزرگ و مدیر عاملی موسسات بزرگ تجاری را بر عهده دارد. اقبالی در لیست ۴۰۰ نفره‌ی فوربس در سال ۲۰۲۱ در جایگاه ۳۴۰ قرار دارد و جزو ۴۴ نفر جدیدی است که در این سال برای اولین بار وارد فهرست فوربس ۴۰۰ شده اند

فارغ التحصیل رشته لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه  برکلی کالیفرنیا می باشد و در حال حاضر به عنوان یکی از مالکین باشگاه چلسی در حال فعالیت دارد. او بنیانگذار و شریک مدیریت Clearlake Capital Group، LP می باشد

بهداد اقبالی در چلسی

خانواده

بهداد اقبالی در خانواده ای ایرانی به دنیا آمده و تا ۱۰ سالگی در ایران زندگی کرد، اما پدر و مادرش در سال ۱۹۸۶، در ده سالگی او را با ویزای توریستی به آمریکا فرستادند و او نیز پس از گذراندن دورات تحصیل و فارغ التحصیلی در همان جا ماند و حالا یکی از موفقترین تاجران در سطح دنیا می باشد.

همسر بهداد اقبالی کیست

بهداد اقبالی در سال ۲۰۱۴ با جولیا هریس ازدواج کرد. این دو نفر پس از آشنایی در وال‌ استریت، در جزیره الیس به سبک ایرانی – آمریکایی ازدواج کردند».

همسر بهداد اقبالی در مورد انتخاب این محل برای عروسی به «د کات» (The Cut) گفت: «من از یک خانواده جنوبی با سنت‌های فراوان و بهداد از اولین نسل مهاجران به آمریکا است که خانواده‌اش اهل ایرانند. این بهترین محل برای جشن گرفتن پیوند میراث دو خانواده بود…. از مهمانان خواسته شد که در مورد اجدادشان بگویند و در پایان فهمیدیم میان مهمانان ما افرادی بودند که اجدادشان از سال‌های ۱۶۰۰ تا همین اواخر در سال ۱۹۹۳ وارد آمریکا شده بودند.»

همسر بهداد اقبالی کیست

وی در خانه‌ای مجلل را به قیمت حدود ۲۱ میلیون دلار در محله اعیانی برنتوودپارک لس‌آنجلس با هفت خواب با چشم‌انداز اقیانوس، در محله‌ای محفوظ در همسایگی چهره‌های معروفی مانند کریستین بیل و لبرون جیمز زندگی می کند.

بهداد اقبالی در چلسی کیست

پس از سلب مالکیت باشگاه چلسی از رومن آبراموویچ تاجر روسی به دلیل جنگ اوکراین و روسیه، حق مالکیت این باشگاه به مزایده گذاشته شد.به گفته تلگراف، اتلتیک و گاردین، پیشنهادی که تاد بولی برای خرید باشگاه چلسی داده است، برنده مزایده خرید این باشگاه شده و به زودی به طور رسمی قرار است که این ثروتمند آمریکایی مالکیت باشگاه چلسی را بر عهده بگیرد.

تاد بولی بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت هلدینگ صنایع الدریج واقع در ایالات متحده آمریکا است و اکنون دنیای فوتبال می تواند یک چالش جدید برای او باشد و باید دید در صورتی که به طور قطعی مالکیت باشگاه چلسی را بر عهده بگیرد، چه عملکردی در این حوزه خواهد داشت.پیشنهاد تاد بولی بیشتر از ۴ میلیارد پوند اعلام شده است که بیش از ۱٫۵ میلیارد پوند آن صرف توسعه استمفوردبریج خواهد شد.

بهداد نه تنها جزو مالکان چلسی است که در تصمیم‌گیری‌های باشگاه هم نقشی اساسی دارد. او همراه با تاد بولی برای مذاکره در مورد انتقال چند بازیکن به بارسلونا سفر کرد، همراه با او در یکی از رستوران‌های معروف لندن دیده شد و همچنین تصاویری از این دو نفر در حال سخن گفتن برای بازیکنان چلسی منتشر شد. عملکردی که در میان مالکان باشگاه‌های مطرح فوتبال نادر است و اغلب جزو وظایف مدیران میانی باشگاه (مدیر ورزشی یا مدیر فوتبال) است.

بهداد اقبالی در چلسی کیست

بهداد اقبالی سهام دار ایرانی-آمریکایی چلسی و یکی از مالکان باشگاه چلسی برای اولین بار در ورزشگاه استمفوردبریج حاضر شد.

گروه سرمایه‌گذاری تحت رهبری تاد بولی مالکیت باشگاه چلسی را در دست گرفت. در میان شرکای تاد بولی، نام بهداد اقبالی نیز دیده می شود. بنابراین یک میلیاردر ایرانی نیز بخشی از مالکیت سهام چلسی را در اختیار دارد. در جریان تساوی ۲-۲ چلسی مقابل تاتنهام در هفته دوم فصل ۲۰۲۲/۲۳ لیگ برتر، بهداد اقبالی در کنار مهرداد قدوسی و همسرش آماندا استاولی که از سهامداران باشگاه نیوکاسل هستند، در استمفوردبریج

بیوگرافی بهداد اقبالی مالک ایرانی چلسی و همسرش

ثروت

شریه فوربز، این میلیاردر آمریکایی بیش از «۳ میلیارد دلار ثروت دارد و هشتصد و شصت و ششمین» ثروتمند جهان است. در واقع طبق آمار این نشریه، او از ثروتمند‌ترین ایرانی‌ تبار‌ دنیا پس از پی‌یر امیدیار، بنیان‌گذار شرکت ای‌ بی است. بهداد اقبالی ۴۶ ساله است و در ایران به دنیا آمده است. به نوشته فوربز،

بهداد اقبالی در کنار تاد بولی و رحیم استرلینگ

عکس های بهداد اقبالی

سوابق شغلی

او از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فارغ‌التحصیل شد و تا پیش از تاسیس شرکت اصلی‌اش، کلی‌یرلیک کپیتال، ریاست، حضور در هیات مدیره و سهام‌داری شرکت‌های مختلفی را در کارنامه داشت.

سوابق شغلی بهداد اقبالی مالک ایرانی چلسی

اقبالی همراه با جو فلیسیانو شرکت کلی‌یرلیک را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد. به نوشته فایننشال تایمز، گردش مالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۵ میلیارد دلار بوده است. بیشتر فعالیت‌های این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در فن‌آوری، نرم‌افزار و همچنین صنایع مختلف در بخش انرژی است.

نظرات