صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال چگونه انجام می پذیرد؟

0

امروزه خیلی از کشورها برای صادرات و واردات از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. بنابراین، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال چگونه انجام می پذیرد؟ بهتر است بدانید بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ است که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال اخیر داشته است، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته است و به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه تبدیل شده است. همچنین شما نیز می توانید وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید ارز دیجیتال سودهای زیادی به دست بیاورید. البته ابتدا باید آموزش های لازم را فرا بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

 صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی دارد و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی را برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده است. شما نیز می توانید از این نوسانات استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیاورید. همچنین ارزهای دیجیتال شباهت های زیادی با پول های واقعی دارند که از جمله از این ویژگی ها می توانیم به روش پرداختی اشاره کنیم. به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتال نیز همانند پول های واقعی می توانند به عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار بگیرند. در این میان صرافی ارز دیجیتال اینانس در تهیه و تامین رمزارزها تاثیر بسزایی دارد. امروزه نیز خیلی از کشورها برای صادرات و واردان از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. بنابراین در ادامه برای شما توضیح می دهیم که صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال چگونه انجام می پذیرد؟

ارز دیجیتال صادرات و واردات:

ارزهای دیجیتال شکل دیجیتالی و مجازی پول های واقعی هستند که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده و معامله قرار می گیرند. البتته با وجود تفاوت هایی که با پول های واقعی دارند، شباهت هایی نیز با آن ها دارند. برای مثال ارزهای دیجیتال می توانند همانند پول های واقعی به عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار بگیرند و در صادرات و واردات نیز بتوانند کمک کنند. به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین زمینه هایی که ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می تواند در آن راهگشا باشد، تسهیل پرداخت های بین المللی است.

جالب این است که بدانید ارزهای دیجیتال کاربردهای زیادی دارند و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهند. اولین کاربرد ارزهای دیجیتال انتقال پول با کارمزد کم و سرعت بالا است. به گونه ای که در برخی از موارد ۱۰۰ میلیون دلار را در کمتر از ۳ دقیقه با کارمزد کمتر از ۱ دلار منتقل می کند. همچنین استفاده از ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری های تجاری مانند استارتاپ ها و انجام معاملات در سطح بین امللی نیز مهم ترین موضوع بازار کریپتوکارنسی ها محسوب می شود که باعث حرکت بسیاری از کشورها به سمت استفاده گسترده از نوع رمز ارزها شده است. یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتالی که برای این منظور استفاده میشود تتر است. شما با خرید تتر با کارمزد کم از اینانس میتوانید با جوامع مختلف اقدام به تبادل کالا نمایید و با سرعت بسیار زیادی آن را انتقال دهید.

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال

ارزهای مناسب برای صادرات و واردات کدامند؟

در بازار کریپتوکارنسی ها دو مدل رمز ارز وجود دارد که عبارت هستند از ارزهای دیجیتال با قیمت متغیر و ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت. ارزهای دیجیتال با قیمت متغیر رمز ارزهایی محسوب می شوند که قیمت آن ها کاهشی یا افزایشی می شود و از معروف ترین آن ها می شود به بیت کوین، اتریوم و… اشاره کرد. بهتر است بدانید استفاده از ارزهای دیجیتال با قیمت متغیر در صادرات و واردات یا پرداخت های بین المللی غیر ممکن است و چرخه انتقال را با مشکلات جدی مواجه می کند. به همین دلیل اکثر تجارها و صادرکننده ها در زمان خرید ارز دیجیتال برای صادرات و واردات از رمز ارزهای با قیمت متغیر جلوگیری می کنند.

روش مناسب برای انجام امور انتقال پول یا صادرات و واردات، استفاده از ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت است که به آن ها استیبل کوین نیز گفته می شود. در بازار کریپتوکارنسی ها استیبل کوین ها زیادی وجود دارد که معروف ترین آن ها تتر است و شما می توانید اقدام به خرید تتر کنید. ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز تثبیت شده در بازار است و ارزش هر تتر معادل یک دلار آمریکا است که باعث توسعه روز افزون این رمز ارز شده است. بنابراین صادرکننده ها با خرید تتر می توانند فعالیت های خودشان را انجام دهند.

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال

مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در صادرات و واردات چیست؟

استفاده از ارزهای دیجیتال در صادرات و واردات مزایای زیادی به همراه دارد. به همین دلیل اکثر کشورها و صادرکننده ها با خرید ارز دیجیتال، فعالیت های تجاری خودشان را انجام می دهند. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در صادرات و واردات، موارد مربوط به کارمزد معاملات و انتقال هزینه است. همانطور که گفتیم، با خرید ارز دیجیتال و استفاده از آن ها هزینه تراکنش های تجاری و بین المللی بسیار کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، با توجه به غیر قابل بازبینی بودن تراکنش توسط دولت ها هیچ گونه مالیاتی نیز متوجه تجارت نمی شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در صادرات و واردات، تضمین امنیت پرداخت است. بهتر است بدانید، ارزهای دیجیتال با ماهیت رمزنگاری شده خود امنیت انتقال پول و اطلاعات در تمامی تراکنش ها را تضمین می کنند. به همین دلیل خیلی از کشورها با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال اقدام به خرید تتر یا خرید ارز دیجیتال کرده و تجارت های خودشان را با استفاده از رمز ارزها انجام می دهند. همچننین یکی از چالش های تجار و بازرگان ها در انجام معاملات برون مرزی تفاوت نرخ ارز کشورهای مختلف است. در این شرایط نیز ارزهای دیجیتال نرخ استاندارد و ثابتی را ارائه می دهند که در معاملات بین المللی پذیرفته شده است.

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال

چرا از ارزهای دیجیتال در تجارت های بین المللی استفاده می شود؟

بهتر است بدانید امروزه بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها به دریافت ارز دیجیتال به جای پول رایج بسیار راغب تر بوده و این موضوع فرصتی مناسب برای تجار داخلی محسوب می شود. به این ترتیب، شما نیز می توانید با خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی ارز دیجیتال، پرداخت های خودتان را با استفاده از رمز ارزها انجام دهید. در این روش شما دیگر ریسک کاهش ارز پول خود به دلیل افزایش قیمت ارز تا زمان مراجعه به بانک و صرافی رو نخواهید داشت و از طرفی به دلیل امنیت بالای شبکه بلاک چین، انتقال ارز دیجیتال با بالاترین امنیت انجام می شود.

نکته قابل توجه این است که شبکه بلاک چین یا شبکه انتقال ارز دیجیتال به نحوی طراحی شده است که هیچگونه کنترل و نظارت بر تبادلات ارزی شما امکان پذیر نخواهد بود، یعنی هیچ شخصی از درآمد و تبادلات مالی شما با خبر نمی شود و می توانید به راحتی تراکنش های خودتان را انجام دهید. این موضوع اگرچه باعث ایجاد نگرانی در مورد عدم وجود کنترل بر روی ارزهای دیجیتال می شود، ولی در آخر می توان به این نتیجه رسید که با وجود کمی ریسک در خرید و فروش با مبالغ پایین تر، می شود اعتماد بیشتری نسبت به این نوع ارز به دست آورد.

نظرات