روش های جلوگیری از کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال را بشناسید

0

امروزه کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرده و توصیه می شود تا روش های جلوگیری از کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال را بشناسید تا در دام این کلاهبرداری ها نیافتید و امنیت ارزهای دیجیتال و دارایی های رمزنگاری شده خودتان رو تضمین کنید.

 کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی دارد و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی را برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده است و شما نیز می توانید از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیاورید. البته به شرطی که بتوانید بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با سیگنال ارز دیجیتال مطمئن پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام دهید. همچنین قبل از وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا باید آموزش های لازم را فرا بگیرید و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازار آشنایی داشته باشید. علاوه بر این، برای اینکه بتوانید امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتان رو تضمین کنید، باید روش های جلوگیری از کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال رو بشناسید و بتوانید از کلاهبرداری ها دور بمانید.

کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال چیست؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، احتمالا اسم کلاهبرداری ارز دیجیتال رو شنیدید و خواستید که اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری ها به دست بیاورید و شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشه که کلاهبرداری ارز دیجیتال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که کلاهبرداری ارز دیجیتال روشی است که امروزه افراد زیادی با استفاده از آن ارزهای دیجیتال کاربران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به سرقت برده و آن ها را در دام کلاهبرداری خودشان قرار می دهند و اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال آن ها می کنند. بنابراین، توصیه می کنیم تا راه های جلگیری کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

بهتر است بدانید روند رشد تکنولوژی بلاک چین و بازار کریپتوکارنسی ها خیلی سریع بوده است و نوآوری های فنی و روش های جدید معاملاتی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند و همچنان کاربران زیادی را به سمت خودشان جذب می کنند. با این حال، فضای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال مورد سوء استفاده و کلاهبرداری زیادی نیز قرار گرفته است که همین موضوع نیز باعث شده است تا خیلی از سرمایه گذاران و افراد از سرمایه گذاری در این صنعت منصرف شوند. همچنین متاسفانه در کشورهایی مثل ایران که اقتصاد تضعیف شده دارند، این کلاهبرداری ها بسیار بیشتر به چشم می خورند و توصیه می شود تا امنیت دارایی های خودتان را افزایش دهید. برای افزایش سطح اطلاعات خود نیز بهتر است تا دوره ارز دیجیتال شرکت کرده تا آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرید.

کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

روش های جلوگیری از کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال کدامند؟

همانطور که گفتیم، امروزه کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین افزایش پیدا کرده است و اگر سادگی کنید و اطلاعات کافی را نداشته باشید، ممکن است در دام کلاهبرداری ها قرار بگیرید و ارزهای دیجیتال و دارایی های شما به سرقت بروند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت، روش های جلوگیری از کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال را برای شما معرفی کنیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشید.

  • افشا نکردن اطلاعات حساب

یکی از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که باید به آن توجه داشته باشید و آن را رعایت کنید این است که اطلاعات حساب کاربری خودتان در صرافی های ارز دیجیتال یا کیف پول های ارز دیجیتال خودتان را در اختیار کسی قرار ندهید و آن ها را فاش نکنید. به عبارت دیگر، رمز عبور خودتان را در اختیار هیچ کسی قرار ندهید و اگر شخصی به کلید خصوصی و کلمات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما دسترسی داشته باشد، می تواند در هر زمان که بخواهید، وارد کیف پول شما شده و دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما را سرقت کند.

  • استفاده از کیف پول های معتبر

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال این است که باید از کیف پول های معتبر و امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. برای این کار نیز می توانید از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی استفاده کنید که در این میان ولت های سخت افزاری بهترین گزینه محسوب می شوند. از جمله از این ولت ها می توانیم به تراست ولت، لجر، متامسک، اتمیک ولت، سیف پل و… اشاره کنیم.

  • فعال کردن تایید هویت دو عاملی

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال این است که تایید هویت دو عاملی یا دو مرحله ای خودتان رو برای حساب کاربری خود در صرافی های ارز دیجیتال فعال کنید. تایید هویت دو مرحله ای امنیت حساب شما را افزایش می دهد و تنها خودتان می توانید به حساب و دارایی های خود دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار نیز به حساب کاربری خود در صرافی مراجعه کنید و با انتخاب گزینه امنیت، تایید صحت دو عاملی را فعال کنید.

  • هوشیاری در برابر حملات فیشینگ

هوشیاری در برابر حملات فیشینگ نیز یکی دیگر از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. بهتر است بدانید در حملات فیشینگ کلاهبرداران با توجه به اعتماد یک شخص به سایت معتبر، از این اعتماد سوء استفاده می کنند و با درست کردن ظاهری همانند آن سایت، اقدام به گرفتن اطلاعات محرمانه فرد مثل رمز عبور می کنند. بنابراین، در زمان استفاده از سایت ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا پرداخت ها، حتما سایت را با سایت مورد نظر مقایسه کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

  • مراقبت در مقابل بدافزارها

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال این است که در مقابل بدافزارها مراقبت کنید. بدافزارها چهره مشخصی ندارند و به سادگی اطلاعات شخصی شما را برای کلاهبردار ارسال می کنند. همچنین بدافزار ممکن است یک ربات یا افزون مرورگر باشد. استفاده از این افزونه ها علاوه بر کاربردی که دارند، ممکن است عملکرد خلافی داشته باشند و زمانی که شما در حال وارد کردن اطلاعات حساب خود هستید، آن ها رو مشاهده کنند و از این طریق اقدام به هک کیف پول و حساب کاربری شما کنند.

  • اعتماد نکردن به سیگنال های ارز دیجیتال تلگرامی

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال این هست که نباید به همه سیگنال ارز دیجیتال اعتماد کنید. امروزه افراد زیادی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام اقدام به انتشار سیگنال ارز دیجیتال می کنند که اکثر آن ها الکی هستند و فقط قصد دارند تا پول حق عضویت در کانال ها را از شما بگیرند. این افراد با تبلیغاتی با عنوان های سیگنال ارز دیجیتال با رشد هزار درصدی، افراد را به سمت خود جذب می کنند و به آن ها سیگنال های الکی می فروشند. بنابراین، توصیه می کنیم تا از سیگنال ارز دیجیتال تلگرامی استفاده نکنید.

یکی از بهترین نوع سیگنال ارز دیجیتال اس تفاده از خدمات مجموعه ارزسنج است که با پایش بازار، ارزهایی که مستعد رشد هستند را معرفی میکند و نمودار آن را نمایش میدهد که میتوانید به عنوان سیگنال ارز دیجیتال از آن استفاده نمایید.

نظرات