علت خرابی کابل لایتنینگ اپل چیست؟

0

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از محصولات مختلف اپل استفاده می کنید، حتما نگران این موضوع هم هستید که چطور می توان از خرابی کابل لایتنینگ اپل جلوگیری کرد. خرابی کابل لایتنینگ اپل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

کابل لایتنینگ اپل

کابل لایتنینگ چیست؟

کابل لایتنینگ در واقع همان سیم شارژر است که برای شارژ کردن گوشی های اپل مناسب می باشد. این کابل شارژر جایگزین کابل شارژرهای قدیمی شده است و از محصولات مختلف اپل هم مانند آیفون ۵، آیپد مینی ۱، ۲، ۳، آیپد ایر ۱ و ۲ و آیپد تاچ نسل ۵ نیز پشتیبانی می کند.

به دلیل اینکه فقط از کابل لایتنینگ برای گوشی های آیفون استفاده می کنند، افراد باید از کابل لایتنینگ اپل به hdmi برای انتقال تصویر گوشی به تلویزیون یا هر نمایشگر دیگری استفاده کنند. از همین رو  کابل لایتنینگ اپل به hdmi را میتوانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا هیچ گونه آسیبی به گوشی تان وارد نشود.

دلایل خرابی کابل لایتنینگ اپل

کابل های اورجینال شرکت اپل یا همان کابل لایتنینگ ممکن است بعد از مدتی استفاده خراب شده و باعث شود شما هزینه ای را برای تعمیر یا خرید آن صرف کنید. این نوع کابل ها پس از گذشت مدتی استفاده، پوسته پوسته شده و خراب می شوند و این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی را داشته باشد. همچنین کابل های لایتنینگ می توانند به دلیل نرمی که دارند گره بخورند و خراب شوند.

یکی از دلایل خرابی کابل لایتنینگ اپل این است که اپل این محصولات را به صورت زیست محیطی طراحی کرده تا پس از اتمام کار از هرگونه آسیبی پیشگیری کرده و در واقع آسیبی به محیط زیست وارد نکند اما این مسئله هیچ کمکی به خراب نشدن کابل لایتنینگ نمی کند؛ در ادامه دلایل خرابی کابل لایتنینگ اپل و سپس مواردی را جهت جلوگیری از خراب شدن کابل لایتنینگ ارائه خواهیم کرد.

·        استفاده نادرست از کابل لایتنینگ

اگر در نگهداری از کابل شارژر سهل انگاری کنید، عمر و دوام آن بسیار کاهش می یابد. این کابل ها مدام در معرض کشیدگی و یا  گره‌ خوردگی هستند. قابل ذکر است که کشیده شدن کابل، باعث قطعی سیم ‌های داخلی می شود و کابل را از کار می ‌اندازد. پس باید از کابل خود خوب نگهداری کرده و به آن توجه کنید.

·        اتصال و قطع کابل لایتنینگ

نحوه اتصال و کشیدن کابل اگر یک باره و به صورت ناگهانی از دستگاه باشد، به کابل آسیب وارد می کند و ممکن است آن را به طور کلی از کار بیاندازد.

·        فشار های وارده بر کابل لایتنینگ

یکی از دلایل خرابی کابـل لایتنینگ اپل، فشارهای وارده بر کابل مانند، زیاد پیچاندن است که موجب می شود کابل شما هم از داخل و هم از خارج دچار آسیب‌ دیدگی و پارگی شود.

·        برخورد رطوبت یا مایعات به کابـل لایتنینگ

تماس کابـل لایتنینگ با رطوبت یا مایعات یکی دیگر از مواردی است که کابـل را در معرض خطر قرار می دهد. توجه کنید که اگر حتی دست شما رطوبت دارد، نباید با کابل خود برخوردی داشته باشید؛ البته اگر می خواهید طول عمر این قطعه را بالاتر ببرید.

·        دمای نامناسب نگهداری از کابـل لایتنینگ

این مورد، یکی از مواردی است که کاربران هنگام استفاده از کابل، به آن توجهی نمی کنند و به همین دلیل کابل لایتنینگ دوام و پایداری خود را از دست می دهد. اغلب افراد بعد از اینکه گوشی خود را شارژ می کنند، شارژر و کابل آن را در پریز برق رها میکنند که این کار بسیار خطرناک است. اگر به شارژر خود نیازی ندارید حتما آن را از برق جدا کنید؛ چرا که نوسانات برق یکی از دلایل خرابی کابل لایتنینگ اپل است.

همچنین به دمایی که در آن دستگاه خود را شارژ می کنید هم توجه کنید و هرگز تلفن و کابل را زیر نور خورشید قرار ندهید؛ به یاد داشته باشید که حتی دمای سرد هم مثل دمای گرم برای کابل شارژر مضر است.

·        تقلبی بودن کابل لایتنینگ

تقلبی بودن کابل، یکی از علل خرابی کابل لایتنینگ اپل است؛ کابل های تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد که علاوه بر اینکه این کابل ها عمر کوتاهی دارند، برای دستگاه شما هم مضر هستند و می توانند خسارت بسیاری را وارد کنند. پس حتما هنگام خرید به اصل بودن قطعه توجه داشته باشید.

کابل لایتنینگ اپل

عوامل موثر در افزایش عمر کابـل لایتنینگ

در مرحله اول شما می توانید با استفاده از یک مداد و یک سشوار و دو تکه فنر (فنرهایی که در خودکارهای فشاری استفاده می شوند مناسب تر هستند)، کاری را انجام دهید که باعث شود از کابل خود به خوبی مراقبت کنید و عمر استفاده از آن را افزایش دهید. شما می توانید فنر را در انتهای سر هر دو سیم قرار دهید و سپس فنر را بردارید و از یک سمت بر روی سیم بپیچانید تا درنهایت به انتهای سیم برسد. بهتر است فنری را برگزینید که محکم باشد و بتواند در دور سیم باقی بماند.

از آنجایی که کابـل لایتنینگ اپل نرم است به مرور زمان به دلیل اینکه گره می خورند به مشکل بر می خورند. در مرحله دوم میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید. برای این کار باید سیم لایتنینگ را به صورت کاملی به دور یک مداد بپیچید؛ به طوری که دو انتهای آن بیرون باشد. پس از انجام این کار با یک سشوار حرکتی را به کابل وارد کنید تا سیم به فنر تبدیل شود. در این صورت شما می توانید از یک کابـل لایتنینگ اپل با دوام برخوردار شوید.

کلام آخر

علت خرابی کابـل لایتنینگ اپل می تواند بسیار متفاوت باشد و دلیل ثابتی ندارد. شما باید موارد خطرناک و آسیب پذیر به کابل را شناسایی کرده و به آن ها توجه کنید. با نگهداری خوب و جلوگیری از انواع خطرات می توانید از این قطعه تا مدت ها استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید حتما به اصل بودن، جنس و دوام کابل توجه کنید و آنها را نادیده نگیرید. خریدن کابل شارژر اصل علاوه بر اینکه باعث می شود کابل شما طول عمر بالاتری داشته باشد، ایمنی دستگاه شما را نیز تضمین می کند.

نظرات