پخش زنده و زمان حرکت دسته عزاداری زینبیه زنجان یازده محرم ۱۴۰۲ ببینید

0

فیلم کامل دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان ۱۱ محرم ۱۴۰۲ با پخش آنلاین

دسته عزاداری زینبیه زنجان یازده محرم ۱۴۰۲ : زمان حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در روز ۱۱ محرم ۱۴۰۲ + پخش زنده مراسم عزاداری زینبیه زنجان یازدهم محرم ۱۴۰۲ روز شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ از شبکه های تلویزیون ساعت ۱۶ در ادامه مطلب میخوانید

دسته عزاداری زینبیه زنجان محرم 1401

ساعت و زمان حرکت دسته عزاداری زینبیه زنجان محرم ۱۴۰۲

دسته عزاداری زینبیه زنجان مانند همه ساله در روز ۱۱ محرم ۱۴۰۲ برابر با ۷ مرداد با حضور گسترده مردم از جای جای ایران و مردم زنجان در ساعت ۱۶ حد فاصل مسجد زینبیه زنجان با بیش از ۱۵۰۰ خادم افتخاری در خیابان امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم در خیابان امام خمینی (ره) زنجان یا به گفته اهالی شهر زنجان، چهارراه بالا برگزار می شود. در این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی و نوحه سرایی می پردازند.
دسته عزاداری زینبیه زنجان پس از دو سال وقفه ، روز شنبه ۷ مرداد ماه برگزار خواهد شد و از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شود

ساعت و زمان حرکت دسته عزاداری زینبیه زنجان محرم ۱۴۰۱

فیلم کامل پخش زنده مراسم عزاداری زینبیه زنجان محرم ۱۴۰۲

حرکت دسته عزاداری ساعت ۱۶ روز شنبه ۷ مرداد برگزار می شود و بخش هایی از این مراسم از شبکه های تلویزیونی روی آنتن می رود.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان گفت: دسته عزاداری ساعت ۱۶ روز شنبه با بیش از ۱۵۰۰ خادم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این عزاداری دسته همزمان با ۱۱ محرم از مقابل مسجد زینبیه اعظم زنجان آغاز و به سمت امامزاده سید ابراهیم حرکت می‌کند.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری در مسیردسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان فعالیت خواهند کرد.

محمدی تاکید کرد: خادمین زینبیه اعظم زنجان در بخش‌های جمع آوری نذورات، انتظامات، صوت و بخش‌های دیگر فعالیت خواهند کرد.

همچنین این دسته از مقابل مسجد زینبیه حرکت خود را آغاز کرده و در مسیر‌های زینبیه غربی، خیابان شهداء، چهارراه امیرکبیر و سبزه‌میدان حرکت و در امامزاده سید ابراهیم (ع) خاتمه خواهد یافت.

رئیس هیئات امنای زینبیه اعظم زنجان با اشاره به شاه‌بیت دسته امسال گفت: امسال بیت «بو انقلابینله حسین / دین مولکون آباد ایله دون / زنجیر استبدادیدن / انسانی آزاد ایله دون / جهل عرب یخدی سنی / باخ چوللره سالدی منی» به عنوان شاه‌بیت دسته عزاداری زینبیه زنجان انتخاب شده است.

تاریخچه

در روزگار گذشته باغچه ای درون کهن دژ زنجان قرار داشته و صاحب باغچه تصمیم می گیرد قسمتی از آن را به تکیه ای تبدیل کرده و نام آن را زینبیه می نهد و از این رو محلی که باغچه در آن قرار داشت از آن زمان تا کنون به محله زینبیه معروف می شود.

زینبیه اعظم زنجان بزرگترین میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام به نشانی زنجان – خیابان شهدا – کوی زینبیه واقع است.

محله زینبیه در استان زنجان و در محدوده‌ی مرکزی شهر زنجان واقع شده است. این محله از شمال با خیابان طالقانی و خیابان شهدا، از شرق با خیابان سعدی و خیابان زینبیه غربی، از جنوب با خیابان امام خمینی و از غرب با خیابان شهید قامت بیات محدود شده است و با محله‌های ‌امجدیه، خیام، دروازه رشت، دروازه ارک، چهارراه سعدی، انقلاب مجاورت دارد.
از اماکن مهم این محله می‌توان به موزه باستان شناسی زنجان، موزه مردان نمکی، بوستان سبزه میدان، پارک محله زینبیه، پارک محله زینبیه، موزه صنایع دستی، پارک محله زینبیه، مجتمع تجاری شهر راز کافه مو، رستوران نارنج و مجتمع تجاری هشت بهشت اشاره کرد.

در روز یازده محرم هر سال، دسته عزاداری مسجدزینبیه اعظم زنجان با حضور هزاران تن از اهالی شهر، محل گردهمایی آنهایی است که می خواهند همصدا با زینب (س) قیام عاشورا را به گوش جهانیان برسانند و به قولی بگویند: ” چه صدایی رسا تر از او می توانست فریاد حقانیت امام حسین (ع) را در طول تاریخ بشری طنین انداز کند؟

نظرات