خرید انواع ظروف فیروزه کوبی از فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

0

خرید انواع ظروف فیروزه کوبی از فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

ایران یکی از کشورهایی است که صنایع دستی گوناگونی در گوشه و کنار آن ساخته می‌شود که نشان از فرهنگ غنی و اصیل این مرز و بوم است. به دلیل ظرافت و دقتی که در ساخت این وسایل ایرانی به کار می‌رود، استقبال زیادی از این محصولات صورت گرفته است. ایرانیان بسیاری به دلیل اصالت بخشی به دکوراسیون منزل خود و مسافران و توریست‌ها برای داشتن یادگاری از کشور ایران اقدام به خرید صنایع دستی می‌کنند. در این مطلب درباره یکی از پرطرفدارترین نوع صنایع دستی یعنی محصولات فیروزه کوبی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

فیروزه کوبی چیست؟

 ظروف فیروزه کوبی

سنگ فیروزه یکی از سنگ‌های با ارزش و گرانبها است که در طول تاریخ استفاده‌های بسیاری از آن صورت گرفته، برای مثال در کتیبه داریوش سنگ فیروزه به کار رفته است. برخلاف قدمت دور و دراز سنگ فیروزه، هنر فیروزه کوبی قدمت آنچنانی ندارد. این هنر برای اولین بار حدود ۷۰ سال پیش توسط یک هنرمند مشهدی آغاز شد و رفته رفته در اصفهان به اوج خود رسید. محصولات فیروزه کوبی شده به دلیل دقت و ظرافتی که در ساختشان به کار رفته است ، همچنین به دلیل وجود سنگ‌های فیروزه در ساختارشان دارای ارزش فراوانی هستند.

انواع ظروف فیروزه کوبی شده

برخلاف زمان‌های گذشته که سنگ فیروزه را تنها در زیورآلاتی همچون گردنبند، انگشتر و غیره استفاده می‌کردند، امروزه برای مزین کردن ظروف از این هنر استفاده می‌شود. محصولات لوکس دکوری از نمونه‌های ظروف فیروزه کوبی شده هستند. در ادامه برخی رایج‌ترین ظروف فیروزه کوب را معرفی می‌کنیم.

آجیل خوری فیروزه کوب

این ظروف پایه دار معمولا دهانه بزرگی دارند و در طرح‌، رنگ و اندازه‌های مختلفی موجود هستند. معمولا از سنگ فیروزه برای زینت بخشی به قسمت بیرونی و دیواره‌های این ظروف استفاده می‌شود. فیروزه‌های استفاده شده در این ظروف از ناب‌ترین و خالص‌ترین فیروزه‌ها هستند.

آینه فیروزه کوب

ظروف فیروزه کوبی

یکی دیگر از صنایع دستی پرطرفدار ایرانی آینه فیروزه کوب است، این آینه‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در فرهنگ ایرانی آینه نماد روشنایی و بخت بلند است، بنابراین یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی دارد؛ اگر آینه را با سنگ گرانبهایی همچون فیروزه تزئین کنید اهمیت آن دوچندان می‌شود.

گز خوری فیروزه کوب

همان طور که گفتیم هنر فیروزه کوبی در مشهد آغاز و در اصفهان تجلی یافت، بنابراین یکی از هنرهای رایج در اصفهان به شمار می‌‌آید. گز از شیرینی‌ها و سوغاتی‌های محبوب اصفهان است، ظرف گز خوری فیروزه کوب اهمیت فرهنگ و اصالت ایرانی را به نمایش می‌گذارد. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید از این ظرف به عنوان شکلات خوری نیز استفاده کنید.

شمعدان فیروزه کوب

هنر فیروزه کوبی به دلیل محبوبیت فراوان علاوه بر ظروف بر روی محصولات دیگری همچون شمعدان‌ها نیز کاربرد دارد. شمعدان جز محصولاتی است که در مراسم‌های عقد و عروسی کاربرد دارد، شما می‌توانید با استفاده از شمعدان فیروزه کوب شده در مراسم عقد اصالت و فرهنگ ایرانی را به سر سفره‌های شادمانی خود ببرید.

سرویس شربت خوری فیروزه کوب

سرویس شربت خوری تشکیل شده از ۶ لیوان، یک تنگ و یک سینی است که با هنر فیروزه کوبی مزین شده‌اند. شما می‌توانید این ظروف را برای زیباسازی خانه‌تان در بوفه و دکور استفاده کنید. همچنین این سرویس به دلیل ارزش بالایی که دارد بهترین گزینه برای هدیه دادن است.

بشقاب فـیروزه کوب

یکی دیگر از وسایل پرفروش ایرانی، بشقاب فیـروزه کوب است. این محصول به دلیل اندازه کوچکی که دارد قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر محصولات دارد به همین علت می‌تواند گزینه خوبی به عنوان خرید یادگاری یا هدیه برای عزیزانتان باشد. شما می‌توانید این بشقاب‌ها را به دیوار اتاقتان بزنید و اصالت ایرانی خود را به نمایش بگذارید.

قندان فیروزه کوب

چای در میان ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، به عبارتی می‌توان گفت چای یکی از پرکاربردترین نوشیدنی‌ها است که در ایران به کار می‌رود. با توجه به اهمیت چای، در مراسم‌های چای خوری از قندان نیز استفاده می‌شود. قندان‌های فیروزه کوبی لذت نوشیدن چای را دو چندان می‌کنند، زیرا باعث اصالت بخشی به این نوع مراسم‌ها می‌شوند.

سنگاب فیـروزه کوب

یکی دیگر از پرطرفدارترین صنایع دستی ایرانی سنگاب است. ایرانیان بسیاری این محصول را در ابعاد و طرح‌های مختلفی خریداری می‌نمایند و در بوفه، کنار میز عسلی، در باکس ‌های دکوری اتاق‌هایشان از آن استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید به عنوان زینت بخشی به منزل خود سنگاب تهیه و استفاده نمایید.

مزایای استفاده از ظروف فیروزه کوب در دکوراسیون منازل

ظروف فیروزه کوبی

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی دارای کاربردهای بسیاری است که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

–         باعث افزایش قدرت بینایی در افراد می‌شود.

–         ظروف فیروزه انرژی منفی را از خانه دور می‌کنند.

–         باعث افزایش قدرت تفکر و تقویت ذهن می‌شود.

–         وجود این ظروف در خانه دور کننده دردها است و باعث گشایش و افزایش رزق و روزی می‌شود.

–         نگهداری از این ظروف در خانه بیماری‌های قلبی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

–         نشان دهنده اصالت و ایرانی بودن است.

قیمت محصولات فیـروزه کوب شده

یکی از نکات مهم در خرید صنایع دستی قیمت این محصولات است. عوامل بسیاری وجود دارد که بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با دانستن این موارد، مطابق با بودجه خود خرید کنید.

–         جنس اولیه: بسیاری از محصولات فیـروزه کوب شده دارای جنس زیر ساخت مس یا نقره هستند که این مسئله باعث افزایش قیمت محصولات می‌شود.

–         نوع سنگ: سنگ فیروزه از معادن متنوعی استخراج می‌شود که هریک خلوص متفاوت و قیمت مختلفی دارند که بهتر است در هنگام خرید به آن دقت کنید.

–         ظرافت و دقت: در این محصولات ظرافت حرف اول را می‌زند، هرچقدر با ظرافت بیشتری ساخته شده باشند دارای قیمت بالاتری خواهند بود.

سخن پایانی

در این قسمت با یکی از پرفروش‌ترین صنایع دستی ایرانی یعنی ظروف فیـروزه کوبی شده آشنا شدید. شما می‌توانید برای خرید این محصول به فروشگاه اینترنتی صنایع دستی مراجعه کنید. شرکت صنایع دستی آقاجانی یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این حوزه است که بیش از ۶۵ نمایندگی فروش در سراسر کشور دارد. این شرکت محصولات باکیفیت ایرانی را به خارج از کشور صادر می‌کند و دارای ۶ نمایندگی در خارج از ایران نیز است. تمامی محصولات این شرکت دارای جنسی عالی و باکیفیت هستند.

شرکت صنایع دستی آقاجانی محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند و گواهی ۱۰ ساله برای تمامی محصولات خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب این فروشگاه در تماس باشید.

نظرات