نصب ترمووود

0

نصب ترمووود

برای بالا بردن کیفیت و مقاومت چوب از روش سوزاندن و نیم سوز کردن چوب کمک می ‌گیرند تا بتوانند نمای شیک و جذاب در تمامی فضاهای مورد نظر ایجاد کنند. ترمووود نام تجاری است که برای این فرایند در نظر گرفته شده است که با حرارت دیدن چوب در برابر آب، خراشیدگی، فرسایش، حشرات موذی، کپک و قارچ مقاوم می‌ شود.

در زمان تولید چوب ترموود به هیچ عنوان از مواد شیمیایی و رزین در داخل چوب به کار نمی ‌برند و بعد از نصب در دکوراسیون و هر منطقه دیگری و با گذشت زمان زیبایی کار دوچندان می‌ شود.

نصب ترمووود

آشنا شدن با روش‌های نصب ترمووود

بهتر است بدانید که برای نصب چوب ترمو در کف‌پوش در زمان تولید چوب مراحل خاصی را طی می‌ کنند.

  1. خشک کردن چوب: در مرحله اول مشغول به بریدن چوب‌ها به شکل دلخواه می‌ شوند سپس آن‌ها را در داخل دستگاه ترمووود قرار می ‌دهند و در ابتدا تا ۱۱۰ الی ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد تحت شرایط بسیار خاص حرارت می ‌دهند. با انجام این کار موجب خشک شدن چوب شده و به طور کامل رطوبت چوب از بین می ‌رود و هیچگونه رطوبتی در چوب‌ها نمی‌ ماند.
  2. عمل‌آوری با حرارت: دما را برای چوب تا حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌ برند این کار را برای ترمو s انجام می ‌دهند. اگر حرارت به ۲۱۰ درجه برسد عمل ترمو D صورت می ‌گیرد که این حرارت با کمک بخار آب بالا می ‌رود. بعد از این که شرایط چوب به درجه ایده‌آل و دلخواه رسید چوب‌ها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در همین دما نگهداری می ‌کنند با این کار کمک می ‌کنند تا تمامی قسمت‌های چوب قهوه‌ای روشن شوند.
  3. تهویه و خنک سازی: شروع به کم کردن دمای چوب می ‌کنند و دما را تا حدود ۷۰ الی ۹۰ درجه سانتی‌گراد پایین می ‌آورند. در ادامه با اضافه کردن آب و بخار آب سعی در پایین آوردن دمای چوب می ‌کنند این کار را تا زمانی ادامه می ‌دهند که دمای چوب به دمای محیط برسد و ادامه دادن کار تا زمانی صورت می ‌گیرد که رطوبت نهایی چوب تقریبا بین ۵ الی ۶ درصد برسد. با انجام این مراحل بیش‌تر خصوصیات بد و منفی که در چوب وجود دارد از بین می ‌رود. این خصوصیات موارد زیر هستند.
  • با گذراندن مراحل بالا موجب از بین رفتن اسیدهای چوب می ‌شوند و این کار باعث از بین رفتن تمامی جانوران میکروسکوپی موجود در چوب و حشرات موذی می ‌شود.
  • تمامی زنجیره‌های سلولزی موجود در چوب با قرار گرفتن در دمای بالا نابود می‌ شوند.
  • بخش اعظم رزین موجود در چوب از آن خارج می‌ شود و مقدار کمی از رزین در چوب باقی می ‌ماند که به بلور تبدیل می‌ شود و کاملا بی‌خطر است.
  • بعد از حرارت دیدن چوب در مقابل بارندگی، سرما، گرما، رطوبت بالا و همچنین قارچ کپک و حشرات مقاوم می‌ شود.
  • در برابر تغییرات آب و هوایی نیز از مقاومت بالایی برخوردار می ‌گردد.

آشنایی با انواع مختلف چوب ترمووود

چوب ترموود به طور کلی به دو دسته نرم چوب‌ها و سخت چوب‌ها تقسیم می‌ شود که در زمان ساخت چوب ترمووود مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

به درختانی که دارای برگ‌های پهن هستند سخت چوب گفته می ‌شود مانند درختان گردو، انجیر، راش، اش، بلوط، افرا، تبریزی و سپیدار.

به درختانی که دارای برگ‌های سوزنی هستند نیز نرم چوب می ‌گویند که این درختان در تمامی فصل ساز برگ‌های سبز دارند مانند درختان سرو، سیاه کاج، کاج اروپایی.

تقسیم بندی ترمووود در تولید به دو کلاس عمل‌آوری استاندارد class thermo-s و class thermo-D می‌ باشد.

Class thermo-s

حرف s به جای کلمه Stability مورد استفاده قرار می ‌گیرد که به معنای پایداری و ثبات است. در کلاس عمل‌آوری thermo-s دارای اهمیت از لحاظ ظاهری می ‌باشد ثبات و پایداری نیز در این قسمت یک ویژگی مهم و کلیدی در کاربرد نهایی این محصولات است.

میانگین انقباض و تورم  در این محصولات حدودا بین ۷ الی ۹ درصد تخمین زده شده است. همچنین طبق استاندارد EN 112، دارای دوام بالا است به این منظور که مقاومت طبیعی محصول در برابر تجزیه شدن طبق ویژگی کلاس سوم تقسیم و دسته‌بندی می‌ شود.

Class thermo-D

در اینجا حرف D به جای کلمه Durability به کار برده می‌ شود و معنی دوام در کلاس عمل‌آوری thermo-D را دارا است که از نظر ظاهری نیز اهمیت دارد. همچنین کلمه دوام یک ویژگی مهم و کلیدی در کاربرد نهایی محصول می ‌باشد.

این محصول حدودا بین ۶ الی ۷ درصد خمش پذیری و انقباض دارد و طبق استاندارد EN 112 نسبتا بادوام شناخته شده است، به این معنا که مقاومت طبیعی این محصول در برابر تجزیه طبق ویژگی‌های کلاس دوم تقسیم و دسته‌بندی می ‌شود.

Class thermo-s در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌ گیرد؟

کاربرد thermo-s در روکش، درب‌های بیرونی، کف سازی، تجهیزات فضای سبز، پرچین، نرده، مبلمان، حمام و سونا، سازه زیست محیطی و… مورد استفاده قرار می ‌گیرد اما توجه کنید اگر قصد به کار بردن رنگ تیره برای مکان‌های بالا را دارید باید از thermo-D استفاده نمایید.

نصب چوب ترمووود

از چوب ترمووود در فضاهای داخلی و همچنین فضاهای بیرونی استفاده می‌ کنند. در فضاهای بیرونی از این چوب برای قسمت‌های نما، کف‌پوش تراس، مبلمان سازی فضای سبز، درب‌ و پنجره، پرچین و نرده، دور استخر، آلاچیق و پرگولا استفاده می ‌کنند.

اما از چوب ترمووود در فضای داخلی برای ساخت مبلمان، کف‌پوش، سونا و حمام، کف، پانل سقف و به عنوان پوششی مناسب برای دیوارها استفاده می ‌کنند.

آشنایی با مزایا و ویژگی‌های چوب ترمووود

  • چوب ترمووود صددرصد طبیعی است و از هیچگونه مواد شیمیایی و رزین در هنگام تولید در آن استفاده نشده است.
  • به دلیل آماده سازی چوب ترمووود با حرارت بالا آب در آن نفوذ نمی‌ کند و همین امر باعث شده طول عمر بالایی داشته باشد. چوب ترمووود عمر طولانی‌تر نسبت به چوب ترمو معمولی دارد و به دلیل نبود رطوبت در آن رشد کپک و قارچ به صفر رسیده است.
  • چوب ترمووود را از جنگل‌های تجدیدپذیر تولید می ‌کنند و هیچگونه خطری برای محیط زیست ندارد و به راحتی می‌ توان ترمووود را بازیافت کرد.
  • چوب ترمووود نسبت به چوب‌های معمولی حدود ۹۰ درصد خمش و چرخشش کاهش یافته است.
  • میزان انبساط و انقباض در چوب ترمووود بسیار کاهش یافته است.
  • دارای ثبات ابعادی بسیار بالایی است.
  • در چوب ترمووود امکان ایجاد سایه جدید در طرح‌ها وجود دارد.
  • به دلیل رطوبت کم ترمووود در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.
  • در برابر سوختن و حرارت بالا نیز از خود مقاومت خوبی نشان می ‌دهد.
  • چوب ترمووود به دلیل کم بودن رطوبتش دافع حشرات نیز می ‌باشد.
  • تنش در داخل چوب ترمووود نیز بسیار کاهش یافته است.

برای خرید و تمامی خدمات محصولات ترموود از مجموعه موگو وود هم می توانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید.

تلفن ما : ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۵۲ – ۲۶۸۵۷۳۶۰

نظرات