رمز ارزها چگونه تولید می‌شوند؟

0

رمز ارزها چگونه تولید می‌شوند؟

در دوران اوج خود، استخراج ارزهای دیجیتال یک مسابقه تسلیحاتی بود که منجر به افزایش تقاضا برای واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) شد. ارزهای رمزنگاری شده «استخراج» می‌شوند نه تولید. فرآیند استخراج نیازمند مقادیر زیادی سخت افزار کامپیوتری قدرتمند و نرم افزار انعطاف پذیر است. ماینینگ یا استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال تأیید می‌شوند و واحدهای جدید ارز دیجیتال ایجاد و تولید می‌شوند. با این حال، استخراج ارزهای دیجیتال همچنان می‌تواند سودآور باشد. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این سوالات دارد. رمز ارزها چگونه تولید می‌شوند؟ روند تولید آن چگونه است؟ و چگونه می‌توانید شروع کنید؟

 تولید و استخراج ارزهای دیجیتال

رمز ارز چگونه تولید می شود؟

هر بار که ماینرها معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، یک بلاک به بلاک چین در شبکه اضافه می‌شود. استخراج رمز ارزها یک فرآیند دشوار است که به دستگاه‌هایی با قدرت محاسباتی بسیار بالا نیاز دارد. همانطور در بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس در مقاله “ارز دیجیتال چیست” گفته شد، یک ماینر ارز دیجیتال، که به عنوان یک گره در زنجیره بلاکی که این تراکنش‌ها روی آن انجام می‌شود عمل می‌کند، سعی دارد بلاک حاوی اطلاعات تراکنش را رمزگشایی کند.

رمزگشایی بلاک نه تنها تراکنش را احراز هویت می‌کند، بلکه اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی چند بیت کوین را برای چه کسی و در چه زمان و تاریخی ارسال کرده است، ارائه می‌دهد. هنگامی که بلاک رمزگشایی شد و توسط اکثر گره‌های موجود در بلاک چین به عنوان بلاک معتبر پذیرفته شد، آن بلاک به بلاک چین اضافه می‌شود. برای اطلاعات بیش‌تر درباره فرایند تولید رمز ارز می‌توانید لینک زیر را مطالعه کنید :

https://www.geeksforgeeks.org/how-are-cryptocurrencies-created/

ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست؟

واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند. ماینینگ فرآیند اعتبارسنجی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و ایجاد واحدهای جدید ارز دیجیتال است. در فرآیند استخراج از سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری قدرتمند برای حل مسائل پیچیده ریاضی که رمز ارز تولید می‌کنند، استفاده می‌شود.

اکثر مردم استخراج کریپتوکارنسی را به عنوان راهی برای تولید ارز دیجیتال می‌دانند. با این حال، استخراج رمز ارز شامل اعتبارسنجی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین و افزودن آنها به دفتر کل توزیع شده است. مهمتر از همه، استخراج کریپتوکارنسی از هزینه مضاعف ارز دیجیتال در یک شبکه توزیع شده جلوگیری می‌کند.

مانند ارزهای فیزیکی، زمانی که یکی از اعضا ارز دیجیتال را خرج می‌کند، دفتر کل دیجیتال باید با برداشتن یک حساب و اعتبار دادن به حساب دیگر به روز شود. با این حال، چالش یک ارز دیجیتال این است که پلتفرم‌های دیجیتال به راحتی دستکاری می‌شوند. بنابراین، برای مثال دفتر کل توزیع شده بیت کوین، تنها به ماینرهای تایید شده اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را در دفتر کل دیجیتال به روز کنند. این به ماینرها مسئولیت مضاعفی برای ایمن کردن شبکه می‌دهد.

در همین حال، ارزهای جدیدی تولید می‌شوند تا به ماینرها برای کارشان در تامین امنیت شبکه پاداش دهند. از آنجایی که دفتر کل توزیع شده فاقد یک اختیار متمرکز است، فرآیند استخراج برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها بسیار مهم است. بنابراین، ماینرها با مشارکت در فرآیند اعتبارسنجی تراکنش که شانس آنها را برای برنده شدن ارز‌های تازه تولید شده افزایش می‌دهد، تشویق می‌شوند تا شبکه را ایمن کنند.

فرآیند استخراج رمز ارز چگونه است؟

استخراج کریپتوکارنسی تا حدودی شبیه استخراج فلزات گرانبها است. در حالی که استخراج‌کنندگان فلزات گرانبها طلا، نقره یا الماس را از زیر خاک بیرون می‌آورند، استخراج‌کنندگان کریپتو باعث انتشار واحد ارزهای جدید در گردش خواهند شد. برای اینکه ماینرها با ارزهای جدید پاداش بگیرند، باید دستگاه هایی را مستقر کنند که معادلات پیچیده ریاضی را در قالب هش‌های رمزنگاری حل کنند. هش یک امضای دیجیتال کوتاه شده از یک تکه داده است. هش‌ها برای ایمن سازی داده‌های منتقل شده در یک شبکه عمومی تولید می‌شوند. ماینرها با همتایان خود رقابت می‌کنند تا ارزش هش تولید شده توسط یک تراکنش ارز دیجیتال را به صفر برسانند و اولین ماینری که کد را می‌شکند، بلاک را به دفتر کل اضافه می‌کند و پاداش را دریافت می‌کند.

روش های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج رمز ارز با کارت گرافیک

روش‌های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال به زمان‌های متفاوتی نیاز دارند. برای مثال، در روزهای اولیه این فناوری، استخراج CPU برای اکثر ماینرها گزینه پیشرو بود. با این حال، بسیاری امروزه استخراج CPU را بسیار کند و غیر عملی می‌دانند، زیرا ماه‌ها طول می‌کشد تا حتی مقدار کمی سود به دست بیاورد، با توجه به هزینه‌های بالای برق و خنک‌کننده و افزایش سختی این روش مقرون به صرفه نیست.

استخراج GPU روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. قدرت محاسباتی را با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از پردازنده‌های گرافیکی تحت یک ریگ ماینینگ به حداکثر می‌رساند. برای استخراج GPU، یک مادربرد و سیستم خنک کننده برای دکل مورد نیاز است.

به طور مشابه، استخراج ASIC روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. برخلاف ماینرهای GPU، ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده اند، بنابراین واحدهای ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به GPU تولید می‌کنند. با این حال، آنها گران هستند، به این معنی که با افزایش سختی استخراج، به سرعت منسوخ می‌شوند.

رقابت بی پایان برای استخراج رمز ارزها

برای ماینرهای مشتاق استخراج ارز دیجیتال، کنجکاوی و میل شدید به یادگیری به سادگی یک امر ضروری است. با ظهور فناوری‌های جدید، فضای ماینینگ رمز ارز دائماً در حال تغییر است. ماینرهای حرفه‌ای که بهترین پاداش و درآمد را دریافت می‌کنند دائماً در حال مطالعه فضا و بهینه سازی استراتژی‌های استخراج خود برای بهبود عملکرد خود هستند.

از سوی دیگر، حامیان محیط زیست به طور فزاینده‌ای نگران شده اند، زیرا سوخت‌های فسیلی بیشتر و بیشتری برای سوخت رسانی به فرآیند استخراج مصرف می‌شود. چنین نگرانی‌هایی جوامع ارزهای دیجیتال مانند اتریوم را وادار کرده است تا از چارچوب‌های PoW به چارچوب‌های پایدارتر، مانند چارچوب‌های اثبات سهام، تغییر وضعیت دهند.

نظرات