بیوگرافی رضا درمیشیان کارگردان و همسرش + آثار سینمایی با عکس های جدید

0

بیوگرافی رضا درمیشیان کارگردان و همسرش + آثار سینمایی با عکس های جدید

بیوگرافی رضا درمیشیان

رضا درمیشیان زادهٔ ۱۳۶۰ در تهران کارگردان اهل ایران است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی رضا درمیشیان کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

رضا درمیشیان

رضا دُرمیشیان (زادهٔ ۱۳۶۰ در تهران) نویسنده، مستندساز، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است که با ساخت فیلم های جنجالی همیشه در حاشیه های زیادی قرار می گیرد.

سوابق هنری

درمیشیان فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۵ ساله بود به عنوان نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی در نشریات تخصصی سینمایی آغاز کرد و در کنار آن به عنوان دبیر تحریریه انتشارات سینمایی چندین کتاب سینمایی گردآوری و چاپ نمود. درمیشیان وقتی ۲۰ ساله بود به عنوان فیلمنامه‌نویس، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز وارد عرصه سینمای حرفه‌ای شد و با کارگردانان مطرحی چون داریوش مهرجویی، علیرضا داودنژاد و … همکاری نمود، مانند فیلم ملاقات با طوطی دستیار اول کارگردان؛ علیرضا داوودنژاد شد .

او از سال ۱۳۸۳ چندین فیلم مستند و کوتاه داستانی ساخته‌است. وی همچنین در کنار نگارش فیلمنامه، فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را به عنوان مجری طرح و تهیه‌کننده ادامه داد و به عنوان تهیه‌کننده و مجری طرح در چندین فیلم از جمله فیلم‌های داریوش مهرجویی حضور داشته‌است.

وی در سال ۱۳۹۰ نخستین فیلم بلند سینمایی خود با نام بغض را ساخت. این فیلم در حالی از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد که نمایش جهانی آن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال آغاز و در نزدیک به بیست جشنواره جهانی به نمایش درآمد و برنده جوایز متعددی شد. رضا درمیشیان برای بغض برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول و خلاقیت و استعداد درخشان از ششمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.

عصبانی نیستم (۱۳۹۲) دومین فیلم سینمایی رضا درمیشیان، جنجالی‌ترین فیلم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین دوره جشنواره برلین ۱۳۹۲ است که با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد. ایشان با همین فیلم به شهرت رسید و بر سر زبان ها افتاد. ایشان به تازگی به ساخت فیلم مجبوریم توانستند دوباره به شهرت برسند، این فیلم نیز جوایز زیادی گرفته.

رضا درمیشیان کیست

همسر رضا درمیشیان کیست

از زندگی شخصی ایشان چیزی در دسترس نیست اما به نظر می رسد ایشان متاهل باشند.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی rezadormishian در دسترس عموم قرار دارد.

فیلم ها

  • بغض
  • مجبورین
  • لانتوری
  • عصبای نیستم
  • و…

دیگر عکس های رضا درمیشیان

رضا درمیشیان در کنار نوید محمد زاده

آثار رضا درمیشیان

همسر رضا درمیشیان

بیوگرافی کامل رضا درمیشیان

عکس های رضا درمیشیان

رضا درمیشیان کارگردان فیلم مجبوریم

افتخارات رضا درمیشیان

عکس های خانوادگی رضا درمیشیان

همراه ما باشید

نظرات