پخش زنده و زمان حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم ۱۴۰۲ ببینید

0

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم ۱۴۰۲ : زمان حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم ۱۴۰۲ معروف به یوم العباس (ع) + پخش زنده مراسم عزاداری حسینیه زنجان هشتم محرم ۱۴۰۲ روز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ از شبکه های تلویزیون ساعت ۱۶ در ادامه مطلب میخوانید

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم 1401

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: حرکت دسته عظیم عزاداری حسینیه اعظم زنجان فردا چهارشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ۱۶ از حسینیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) با حضور مردم حسینی زنجان خواهد بود.

ساعت و زمان حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم ۱۴۰۲

مجتبی شهامی با اشاره به برنامه های حسینیه اعظم زنجان جهت برگزاری باشکوه دسته عزاداری در یوم‌العباس، اظهار کرد: مراسم عزاداری قبل از شروع حرکت دسته عزاداری از ساعت ۱۴ با حضور مردم عزادار از سراسر ایران در حسینیه اعظم برگزار می‌گردد.

وی افزود: حرکت دسته عظیم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۱۶ از حسینیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) با حضور مردم حسینی زنجان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه جهت خدمت رسانی به عزاداران حسینی تعداد ۳۰ موکب و جایگاه آب رسانی در مسیر دسته عزاداری توسط هیئات حسینی بر پا خواهد شد، بیان کرد: ۵۵۰ خادم افتخاری با ۵۹ ایستگاه ثابت و سیار کار جمع آوری نذورات مردمی را انجام خواهند داد.

شهامی خاطر نشان کرد: همچنین ذبح گوسفندان توسط ذابحین با حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی توسط ۱۴۰ نفر از خادمین این واحد از ساعت ۱۵ شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۱۵ عدد بلندگوی صوت، مسیر ۳ کیلومتری دسته عزاداری و خیابانهای اطراف را توسط ۲۷۰ خادم افتخاری پوشش خواهند داد، افزود: همچنین دوربین صداوسیما پوشش تصویری و پخش زنده این حماسه عظیم را برعهده دارد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ۸۰۰ خادم افتخاری برادر و خواهر کار انتظامات و نظم دهی دسته را انجام خواهند داد، افزود: طبق روال سال گذشته با هماهنگی انجام شده قطار ویژه‌ای نیز جهت انتقال عزداران از تهران به زنجان انجام شده است.

شهامی با بیان اینکه ستاد اسکان زائران حسینیه اعظم زنجان در راستای تکریم از زائرین حسینی با ۱۵ نفر خادم افتخاری شروع به کار کرده است، اظهار کرد: با همکاری ۱۰ دستگاه دولتی برای ۲۰۰۰ نفر و همراهی مردمی برای ۲۰۰ نفر در هر روز اسکان میسر شده است.

وی با بیان اینکه این ستاد از سوم الی هفتم مردادماه به زائرین ارائه خدمت خواهد کرد، بیان کرد: فضاهایی که برای اسکان عزاداران در اختیار آنها قرار می‌گیرد کاملاً رایگان است.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر اسکان، یک وعده غذای گرم تبرکی حسینیه اعظم به این افراد داده می‌شود.

شهامی خاطر نشان کرد: مسافرانی که قصد استفاده از فضاهای ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان را دارند کارت ملی به همراه خواد داشته باشند.

وی اظهار کرد: همشهریانی که مایل به همکاری با این ستاد برای میزبانی از زائرین حسینیه دارند میتوانند به این ستاد مراجعه کنند.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان مانند همه ساله در روز ۸ محرم ۱۴۰۱ برابر با ۴ مرداد ۱۴۰۲ با حضور گسترده مردم از جای جای ایران و مردم زنجان در ساعت ۱۶ حد فاصل حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سید ابراهیم در خیابان امام خمینی (ره) زنجان یا به گفته اهالی شهر زنجان، چهارراه بالا برگزار می شود. در این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی و نوحه سرایی می پردازند.
دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان معروف به یوم‌العباس (ع) پس از دو سال وقفه ، روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد و از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شود

پخش زنده مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم ۱۴۰۲

دسته بزرگ عزاداری حسینیه اعظم زنجان معروف به یوم‌العباس (ع) پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیع ویروس کرونا، محرم امسال ۱۴۰۲ برگزار شود.

علیرضا فیروزفر رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ، دسته عزاداری حسینیه اعظم روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه از ساعت ۱۶ در حد فاصل مسجد حسینیه تا آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد.

مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان از تغییر ساعت کاری ادارات زنجان در یوم‌العباس خبر داد و گفت: به منظور مشارکت حداکثری در این دسته عزاداری باشکوه ، ساعات ادارات از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

گفتنی است که هر ساله دسته حسینیه اعظم زنجان از نماز ظهر نماز مغرب در حد فاصل مسجد حسینیه تا امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می‌شد. اما امسال به خاطر رعایت برخی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی قرار است دسته عزاداری از ساعت ۱۶ برگزار شود. مداحانی همچون ولی‌الله کلامی زنجانی، مرتضی حیدری، مهدی رسولی، جواد رسولی و جلیل محمدی در این دسته باشکوه عزاداری مرثیه‌خوانی خواهند کرد.

از سوی دیگر هزاران از صبح امروز هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشورمان وارد استان زنجان برای حضور در دسته اعظم حسینیه شده‌اند و همچنان گردشگران در حال ورود هستند. همینطور علی سلیمانی معاون اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه‌اندازی قطار تندروی پردیس برای انتقال عزاداران حسینی از تهران به زنجان خبر داده است.قرار است این قطار ویژه روز شنبه مورخ ۱۵ مرداد ماه ساعت ۰۵:۴۰ صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت زنجان حرکت کرده و در ساعت ۲۰:۲۰ همان روز از ایستگاه زنجان به سمت تهران باز گردد./ ایسنا

بر این اساس طبق سنوات گذشته عزاداران فردا یک شاه بیت مخصوص را به یاد امام حسین (ع) و شهدای کربلا تکرار خواهند کرد.

متن نوحه به این شرح است:

ام بنین اوغلونا من نوکرم / سایه نشین علم حیدرم

لبیک ابوالفضل / لبیک ابوالفضل

تاریخچه

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی در شهر زنجان است که در خیابان فردوسی واقع گردیده و بیشتر به‌خاطر دسته‌ای که هر سال در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است. قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می‌رسد این حسینه توسط دو تن بنام‌های حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی وقف گردید.همه ساله روز هشتم محرم دسته عزاداری از محل مسجد در خیابان فردوسی تا امام زاده سید ابراهیم حرکت می‌کند، در طول مسیر حرکت دسته نذورات و احشام به صورت زنده و ذبح شده تقدیم دسته می‌شود روز هشتم محرم در زنجان به یوم العباس معروف است، علاوه بر مردم زنجان از استان‌های مختلف و افراد عالی‌رتبه کشوری و لشکری در این دسته عزاداری می‌کنند.

در سال ۱۳۹۱جمعیت این دسته افزون بر ۵۰۰ هزار نفر است و در سال ۱۳۸۷ ثبت ملی شده‌است. مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است

نظرات