بیوگرافی علی اکبر سلطانعلی بازیگر و خواننده تیتراژ مختارنامه و همسرش + عکس و آثار

0

بیوگرافی علی اکبر سلطانعلی بازیگر و خواننده تیتراژ مختارنامه و همسرش + عکس و اثار

بیوگرافی علی اکبر سلطانعلی

علی اکبر سلطانعلی متولد ۱۳۳۱ در روستای خیج شهرستان شاهرود، بازیگر و خواننده آهنگ برخیز که شور محشر آمد تیتراژ سریال مختارنامه است. در ادامه به معرفی بیوگرافی علی اکبر سلطانعلی بازیگر و خواننده و همسرش و فرزندان علی اکبر سلطانعلی همراه با سوابق هنری در بازیگری و موسیقی و آثار تا شهرت با سریال مختارنامه داوود میرباقری را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید:

علی اکبر سلطانعلی

اکبر سلطانعلی با نام کامل علی اکبر سلطانعلی، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۳۱ در روستای خیج شهرستان شاهرود، یکی از هنرمندان توانای موسیقی، تئاتر و سازنده ساز است که با بازی در نقش رستم غلام شمر در مختارنامه و خوانندگی تیتراژ سریال مختارنامه به شهرت رسید. وی پسر عمه «داوود میرباقری» است و از لحاظ چهره، رفتار و گفتار بسیار به حسین پناهی بازیگر فقید شباهت دارد.

سوابق بازیگری تا موسیقی

وی از بازیگران تئاتر و تلویزیون است که علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی فولکور نیز فعالیت دارد دو نوازنده قابلی نی می باشد. او اولین کار تصوری خود را در قاب تلویزیون در سریال مختارنامه ایفا کرد و سپس در آثاری چون پرده نشین و شاهگوش و سریال یلدا با داوود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون همکار کرد.

بیشترین فعالیت اکبر سلطانعلی در زمینه موسیقی فولکور است که سوط صدا و نحوه خواندنش او را از دیگر خوانندگان متمایز کرده است.

بیوگرافی اکبر سلطانعلی بازیگر و خواننده تیتراژ مختارنامه و همسرش + عکس و اثار

ازدواج، همسر و فرزندان عل اکبر سلطانعلی

از زندگی خصوصی و شخصی و همسر و فرزندان ایشنا خبری در دست نیست

بازیگر نقش رستم در سریال مختارنامه

علی اکبر سلطانعلی در سریال مختارنامه در نقش رستم غلام شمر به ایفای نقش پرداخته و همچنین خواننده تیتراژ ابتدایی این سریال است. او همچنین جزو گروه کارگردانی و سرپرست سوارکاران ویژه مجموعه هم هست.

آقای سلطانعلی درباره نقش «رستم» می گوید: رستم شیطنت مرموزی دارد و با ترفند و زیرکی که دارد خود را از دست مختار نجات می‌دهد. غلام مختار را طی مسیر می‌کشد و فرار می‌کند. البته این نکته را هم بگویم بازی در این نقش خیلی برایم سخت بود چون نمی‌توانستم آدم سنگدل و شیطانی باشم. افرادی مانند من که در کار هنر موسیقی هستند روحیه لطیف و مهربانی دارند و نمی‌توانستم این گونه مانند «رستم» باشم ولی روی نقش کار کردم تا توانستم آن را درآورم. این نکته را هم بگویم که «داوود میرباقری» در حین نگارش فیلم نامه نقش «رستم» را برای من نوشت.
«رستم» غلام شمر از شخصیت‌هایی است که وجود تاریخی دارد؛ چه قدر در تاریخ درباره این نقش تحقیق کردید؟
در تاریخ مطالعه کردم که «رستم» غلام شمر، ایرانی تبار است، او از همه جا مانده و رانده است و برای رهایی و نجات جانش و گذران زندگی روزمره دست به هر کاری می‌زند و عاقبت هم کشته می‌شود

ازدواج، همسر و فرزندان عل اکبر سلطانعلی بازیگر سریال مختارنامه

بخش از مصاحبه علی اکبر سلطانعلی

علی اکبر سلطانعلی متولد ۱۳۳۱ از روستای خیج در دامنه کوه البرز در شهرستان شاهرود هستم. حدود ۳۳ سال است که مدرس موسیقی فولکلور ایران هستم، در فرهنگ سرای مهر استان سمنان تدریس می‌کنم و سازنده و نوازنده حرفه ای ساز دوتار نیز هستم. از دوران کودکی هنگامی‌که مدرسه می‌رفتم علاقه مند به هنر بودم. وقتی بچه‌ها در مدرسه کاردستی درست می‌کردند من ساز دکوری با ذهنیت خود می‌ساختم و این علاقه هم چنان ادامه داشت تا اندک اندک توانستم ساز واقعی دوتار را بسازم. در همان دوران هم علاقه مند به خواندن بودم و در کنار ساخت ساز، می‌خواندم. تاکنون نیز در جشنواره‌های مختلف بین المللی شرکت کرده و جوایز مختلفی را هم به دست آورده ام. آخرین جایزه ای که دریافت کردم از جشنواره موسیقی خراسان شمالی بود که حوزه هنری این استان برگزار کرد. من موسیقی و هنر را ذاتی آموختم و البته پدرم نی نواز معروفی در منطقه خودمان بود.

قبل از این که وارد پروژه «مختارنامه» شوید آیا کار تصویری انجام داده یا در اثری خوانده بودید؟
خیر، اما چندین فیلم کوتاه را نویسندگی و کارگردانی کرده ام و فیلم «کوچ» من در جشنواره ای که در استان خودمان برگزار شد جایزه کسب کرد. جالب است بدانید که من همه هنرها را دنبال می‌کنم.

بیوگرافی علی اکبر سلطانعلی بازیگر نقش رستم در سریال مختارنامه

علی اکبر سلطانعلی خواننده تیتراژ برخیز که شور محشر آمد کیست

آقای «داوود میرباقری» پسر دایی ام است. ما از کودکی با یکدیگر بزرگ شده ایم و با خصوصیات من به طور کامل آشنایی داشت؛ یعنی هم با صدا و هم با هنر بازیگری و نوازندگی سازم آشنا بود. در تمامی ‌آثاری که «میرباقری» تاکنون ساخته است کنارش بودم، منتهی در پشت صحنه فعالیت می‌کردم تا این که قسمت شد به انتخاب او در مجموعه «مختارنامه» علاوه بر خواندن تیتراژ، سرپرست سوارکاران ویژه و جزو گروه کارگردانی باشم و به گفته عوامل گروه آچار فرانسه کار شدم. در فیلم «گرگ‌ها» ساخته «میرباقری» هم بازی کرده بودم.

علی اکبر سلطانعلی خواننده تیتراژ برخیز که شور محشر آمد کیست

شهرت با سریال مختارنامه

خیلی خوشحال هستم تاکنون کسی من را نمی‌شناخت و اکنون همه می‌شناسند و احساس غرور می‌کنم که در چنین مجموعه فاخری حضور داشتم و علاقه دارم پیشرفت کنم. «مختارنامه» مجموعه ای است که نگاه ائمه(ع) در آن بود. درباره موسیقی هم باید به شما بگویم که در ایران مورد توجه قرار گرفته است و از من هم استقبال کرده اند. تصور می‌کنم موفقیتم پاداش امام حسین(ع) به من بود چون ۳۵ سال است که خادم اباعبدا… الحسین(ع) هستم.

آشپزی برای هیئت

در روستای خودمان دهه عاشورا خادم مردم هستم و آشپزی می‌کنم و هیئتی هم به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) داریم که در ایام عزاداری امام حسین(ع) به خراسان و زیارت آقا امام رضا(ع) می‌رویم و به مردم تا پایان صفر خدمت می‌کنم.

سریال تلویزیونی

پرده نشین (۱۳۹۳)
یلدا (۱۳۹۱)
مختارنامه (داود میرباقری) (۸۹–۱۳۸۳)

شبکه نمایش خانگی

شاهگوش (داود میرباقری) (۱۳۹۲)

نظرات