آدرس سامانه ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ + آموزش دریافت سهام نوزادان ۱۴۰۱

4

سامانه ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ : شرایط و نحوه ثبت نام دریافت سهام عدالت نوزادان ۱۴۰۱ و چگونگی دریافت سهام متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت برای متولدین ۱۴۰۱ و سایت ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ به آدرس my.gov.ir» و سهام عدالت نوزادان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید:

آدرس سامانه ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ + آموزش دریافت سهام نوزادان ۱۴۰۱

والدین نوزادان متولد ۱۴۰۱ از دوشنبه ۴ اردیبهشت (۱۴۰۲) به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و ازطریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.

هر کدام از والدین می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت کنند.

ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱

طرح تشویقی فرزندآوری و جوانی جمعیت در قالب اختصاص سهام عدالت فرزندآوری در حال اجرا است. انجام رسمی تخصیص سهام عدالت به متولدین ۱۴۰۱ هم اکنون در سامانه my.gov.ir» انجام می شود. تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد.

در حال حاضر امکان ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ به آدرس my.gov.ir» فراهم است، برای متولدین ۱۴۰۰ با توجه به گذشت زمان باید برای تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام شود تا برای این گروه نیز شرایط ثبت نام و اختصاص سهام فراهم شود که به محض انجام مقدمات و تامین اعتبار اعلام خواهد شد.

سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

شرایط و نحوه ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ + زمان و سایت ثبت نام سهام عدالت نوزادان

خبر خوشحال کننده برای والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۱، سهام عدالت برای متولدین ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۵ میلیون ریال تعلق می گیرد و والدین این کودکان می توانند از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای ثبت نام فرزندانشان اقدام کنند. این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

والدین متولدین ۱۴۰۱ از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای دریافت سهام دولتی متولدین سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنند

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: بر مبنای قانون جوانی جمعیت، سهام تعلق گرفته به نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ به مبلغ یک و نیم میلیون تومان است که با فراهم شدن منابع آن این سهام آماده عرضه به والدین نوزادان است.

این قانون از ابتدای مهر ۱۴۰۰ لازم الاجرا بوده برای متولدین آن اما از آنجا که منابع آن تامین نشد لذا فقط به متولدین ۱۴۰۱ به بعد این سهام تعلق می‌گیرد.

این سهام در سن ۲۴ سالگی قابل برداشت توسط آن فرزند خواهد بود و یک سرمایه ارزشمند برای تشکیل زندگی او خواهد شد.

توجه داشته باشید که ثبت نام و واگذاری سهام عدالت نوزادان، به صورت اینترنتی، از طریق سامانه سهام عدالت، صورت می پذیرد.

بخش بزرگی از افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت را کودکان تشکیل می دهند و دلیل این امر این است که در هنگام اجرایی شدن دور اول ثبت نام سهام عدالت این کودکان هنوز متولد نشده بودند لذا سهام عدالت نیز به آن ها تعلق نگرفته است.

روز گذشته سهام عدالت سخنگوی دولت گفت: سهام عدالت به متولدین ۱۴۰۱، یک میلیون و پانصد هزار تومان (۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) سهام عدالت تعلق خواهد گرفت. ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

نکته مهم: توجه داشته باشید که تمامی متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت، می بایست در سامانه سجام، جهت دریافت کد بورسی، ثبت نام و احراز هویت انجام دهند. همچنین، شماره شبا حساب بانکی مربوط به خود را هنگام ثبت نام سهام عدالت، ارائه دهند در غیر این صورت، امکان ثبت نام برای آن ها، وجود نخواهد داشت.

تمامی افراد، بدون در نظر گرفتن شرط سنی آنان، که واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ می باشند، لازم است در زمان ثبت نام این سهام، با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت، از طریق سامانه و یا مرکز مربوطه، به منظور انجام امور مربوط به ثبت نام این سهام، شخصا اقدام نمایند. از آنجا که ثبت نام این افراد، منوط به داشتن شرایط مقرر بوده، لازم است تا متقاضیان با شرایط ثبت نام سهام عدالت آشنا شوند.

شرایط ثبت نام سهام عدالت فرزندآوری

از شرایط ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، می توان به این شرط که افراد، می بایست جزو گروه های واجد شرایط دریافت سهام عدالت باشند، اشاره نمود؛ همانند کودکان تازه متولد شده در خانواده های مشمول سهام عدالت. همچنین، شرط سنی برای ثبت نام جدید سهام عدالت، تعیین نشده است.

شرایط ثبت نام سهام عدالت برای متولدین ۱۴۰۱

در حال حاضر امکان ثبت‌نام متولدین ۱۴۰۱ فراهم است، برای متولدین ۱۴۰۰ با توجه به گذشت زمان باید برای تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام شود تا برای این گروه نیز شرایط ثبت نام و اختصاص سهام فراهم شود که به محض انجام مقدمات و تامین اعتبار اعلام خواهد شد. مطابق فرآیند مشخص‌شده در آیین‌نامه ماده ۱۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی منابع لازم را تأمین می‌کند.

بانک‌های ملی ایران و پست بانک به عنوان بانک عامل جهت واریز وجه ریالی به حساب نوزادان تعیین شده‌اند، کارگزاری بانک ملی وظیفه خرید سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس را بر عهده دارد، سازمان بورس و اوراق بهادار لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس را به صورت مرتب به‌روزرسانی می‌کند و در نهایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این اوراق سهام را برای متولدین جدید تا پایان ۲۲ سالگی بلوکه می‌کند.

سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد و انتظار می رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در

اما در ثبت نام جدید جاماندگان سهام عدالت, شامل مواردی، همچون کودکان تازه متولد شده در خانواده های مشمول سهام عدالت، افرادی که پس از پایان زمان ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند، افرادی که در دهک های پایین درآمدی یعنی یک تا شش قرار می گیرند، افرادی که در دور اول ثبت نام سهام عدالت، اقدام به انجام فرآیند مورد نظر کرده اما، به هر دلیلی ثبت نام آن ها، ناقص مانده است و موفق به دریافت سهام مورد نظر نشده اند، بدون در نظر گرفتن شرط سنی می باشند.

سایت ثبت نام سهام عدالت برای کودکان متولدین ۱۴۰۱

روند ثبت نام برای این سهام همانند دور اول بوده و والدیبن محترم نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس my.gov.ir» نسبت فه ثبت نام فرزندانشان اقدام کنند

زمان اعطای سهام عدالت نوزادان

این سهام تا  ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و در ۲۴ سالگی می توانند از آن استفاده کنند.

نحوه واگذاری سهام عدالت نوزادان متولد ۱۴۰۱

واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مهر ماه سال ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در آبان همان سال به تمام دستگاه‌های اجرایی ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه به منظور اجرا ابلاغ شد.

مطابق این قانون برای دستگاه‌ها وظایف عمومی و تخصصی تعیین شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اجرای ماده ۱۱ قانون فوق‌الذکر است. ماده ۱۱ دولت را مکلف کرده به متولدین از ابتدای سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰ میلیون ریال سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس را اختصاص دهد.

این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

مراحل ثبت‌نام والدین محترم متولدین ۱۴۰۱

مراحل ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان برای متولدین ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

  • «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»،
  • «ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف»،
  • «مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری»،
  • «مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱»،
  • «انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد»،
  • «ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند»،
  • « انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام»،
  • «مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تأیید» است.
  • بقیه مراحل توسط دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به کد سجامی انجام می‌شود و والدین موظف به دریافت کد سجامی برای فرزند خود هستند.

سهام متولدین ۱۴۰۱ چقدر است

به متولدین سال متولدین ۱۴۰۱، ۱.۵ تومان سهام تعلق خواهد گرفت.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰

برای جاماندگان سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰ و قبل از آن هیچگونه ثبت نامی در کار نیست

متولدین ۱۴۰۱ صندوق قابل معامله در بورس می‌گیرند

🔸وزارت اقتصاد اعلام کرد: واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ انجام می‌شود و سود این اوراق به حساب واریز خواهد شد.
🔸با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی فرد با سرمایه اولیه مطلوبی در بورس به فعالیت خود ادامه دهد.

مدارک موردنیاز جهت ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱

شناسنامه (کارت ملی) سرپرست + موبایل به اسم سرپرست + شناسنامه فرزند متولد ۱۴۰۱

سهام عدالت نوزادان متولد ۱۴۰۲

طبق تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ازای تولد هر فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون تومان سهام به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

خبر (۱۴۰۱/۱۲/۱۳) به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۲ موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی به تبصره ۲؛ دولت مکلف است ماهانه معادل ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و موسسات انتخابی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون که سود ده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب‌های آن‌ها برداشت و به پیوست شماره ۱۳۰۴۲۵ جدول ۵ این قانون واریز کند.

از منابع این محل، دولت مکلف به اجرای ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت براساس سازوکار اجرایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران رسانده است، خواهد بود. بر این اساس به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفاً جهت خرید واحد‌های صندوق سرمایه گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

خبر (۱۴۰۱/۰/۱۵) به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی ، هیأت وزیران در نشست روز چهارشنبه ۴ آبان ، رئیس جمهور به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ر) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، مبلغ اختصاص یافته برای متولدین سال ۱۴۰۱ برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

پیش از این دولت در مصوبه خود مقرر کرده بود به متولدین سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و متولدین سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام تعلق گیرد.

بهادری جهرمی گفت: مبلغی به‌عنوان سهام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به متولدین سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدین ۱۴۰۱، یک و نیم تومان تعلق می‌گیرد.

4 دیدگاه در “آدرس سامانه ثبت نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱ + آموزش دریافت سهام نوزادان ۱۴۰۱

  1. شهرام گفت:

    الان چند سال که اعلام می کنید به جا ماندگان و نوزادان ایرانی سهام عدالت می دهید پس گی محقق می شود؟؟؟؟!!!!!

  2. حسین گفت:

    وعده پوچ متاسفیم

  3. rezayazdan.cam@gmail.com گفت:

    چرا امید میدید کو سهام برای متولدین جدید پدر و مادرها را اسیر میکنید

  4. آلان بادنی گفت:
    1
    7

    می‌خوام ثبت نام سهام عدالت کنم

نظرات