برنامه و جدول نتایج رقابت های والیبال جام واگنر ۲۰۲۲ لهستان +ساعت بازی ها

0

برنامه و جدول نتایج رقابت های والیبال جام واگنر ۲۰۲۲ لهستان +ساعت بازی ها

نوزدهمین رقابت های والیبال جام واگنر ۲۰۲۲ در لهستان با حضور ۴ تیم مطرح جهان (ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین) از ۲۷ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در شهر کراکوف لهستان برگزار میشود و در اولین روز مسابقات تیم ملی والیبال کشورمان در جام واگنر ۲۰۲۲ در ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف لهستان می رود.

والیبال جام واگنر 2022 لهستان

مسابقات والیبال جام واگنر ۲۰۲۲ لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در این رقابت‌ها شرکت کرد و در هر دو دوره، به مقام چهارمی دست یافت.

کراکوف دومین شهر بزرگ بعد از ورشو و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای لهستان است که در جنوب این کشور قرار دارد و تا سال ۱۶۰۹ پایتخت لهستان بود.

تیم ملی والیبال ایران روز شنبه ۲۲ مردادماه تهران را به مقصد لهستان ترک خواهد کرد تا علاوه بر حضور در جام واگنر دو دیدار دوستانه با اوکراین در این کشور برگزار کند.

لهستان قهرمان این دوره از مسابقات واگنر در سال ۲۰۲۲ شد.

جدول نتایج جام واگنر ۲۰۲۲ (بروز شده امروز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱)

جدول نتایج جام واگنر 2022

 

تاریخچه

جام یادبود هوبرت جرزی واگنر (Memorial of Hubert Jerzy Wagner) در سال ۲۰۲۲ در منطقه لهستان بنیانگذاری شد و در همه ساله چهار تیم مطرح جهان در آن شرکت می کنند

یادبود هوبرت جرزی واگنر معروف به جام واگنر یک تورنمنت والیبال با شرکت تیم‌های ملی است که توسط بنیاد هوبرت واگنر در لهستان برگزار می‌شود، تیم‌های ملی توسط این بنیاد دعوت می‌شوند.
این تورنمنت توسط بنیاد هوبرت واگنر بنیانگذاری و اولین دوره آن در سال ۲۰۰۳ در الشتین برگزار شد. لهستان با پنج قهرمانی برترین تیم این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

هوبرت الکساندر واگنر معروف به هوبرت جرزی واگنر متولد ۴ مارس ۱۹۴۱ – ۱۳ مارس ۲۰۰۲) بازیکن و مربی والیبال لهستانی و عضو تیم ملی والیبال مردان لهستان بود که در ۱۳ مارس ۲۰۰۲ درگذشت.

او در سالهای ۱۹۶۳–۱۹۷۱ ،در بازیهای المپیک مکزیک ۱۹۶۸ حضور داشت و دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا ۱۹۶۷ بوده و بعنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان لهستان و یکی از محبوترین ربیان والیبال در لهستان شناخته میشد

در سال ۱۹۷۳ ، هنگامی که ۳۲ ساله بود به عنوان مربی تیم ملی والیبال مردان لهستان شد. واگنر در سال ۱۹۷۴ تیم ملی والیبال مردان لهستان را برای اولین بار قهرمان جهان کرد

برنامه کامل دیدارهای والیبال جام واگنر ۲۰۲۲ به وقت تهران:

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد
ساعت ۲۰؛ آرژانتین – صربستان ۳ -۱ به سود آرژانتین
ساعت ۲۲:۳۰؛ ایران – لهستان ۳ – ۰ به سود لهستان

جمعه ۲۸ مرداد
ساعت ۲۰؛ ایران – صربستان ۳ – ۲ به سود صربستان
ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – آرژانتین ۳ – ۰ به سود لهستان

شنبه ۲۹ مرداد
ساعت ۲۰؛ ایران – آرژانتین
ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – صربستان

تیم ملی والیبال لهستان در دومین مسابقه خود در جام واگنر از سد آرژانتین هم عبور کرد و عنوان قهرمانی این دوره را به دست آورد.

به این ترتیب اولین شکست آرژانتین و دومین پیروزی لهستان در این دوره از مسابقات ثبت شد و میزبان توانیت قهرمانی خود را در این دوره از مسابقات قطعی کند.

ملی‌پوشان والیبال ایران فردا در سومین مسابقه خود باید مقابل آرژانتین قرار بگیرند و لهستانی‌ها هم مقابل صربستان به میدان خواهند رفت.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین برگزار می‌شود.

نظرات