وکس، کرم موبر یا تیغ اصلاح؛ کدام مناسب پوست من است؟

0

در حال حاضر روش‌های متداولی نظیر وکس ، کرم موبر و تیغ اصلاح برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد. اما آیا می‌دانید در بین روش‌هایی نام برده کدام مورد نسبت به بقیه موارد بهتر است. یکی از مهمترین دلایلی که شما و هر فرد دیگری را ترغیب به اصلاح موهای زاید می‌کند، شادابی و طراوت بخشیدن به پوست است.

اما برخی از روش‌های حذف موهای زائد به دلیل عوارض نامطلوبی که روی پوست می‌گذارند، طراوت و شادابی آن را بین می‌برند. همچین با احساس ناخوشایندی نیر به همراه هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دغدغه انتخاب بهترین روش حذف موهای زائد بدن را دارید، تا انتها با ما همراه شوید.

 وکس صورت

بهترین روش حذف موهای زائد برای بدن من کدام روش است؟

معمولا همه افراد به پرسش فوق پاسخ یکسانی نمی‌دهند و هر کس با توجه به بینش و شرایط خود، بهترین روش را انتخاب می‌کند. به همین دلیل ما نیز در این باره گزینه‌ای خاص را به عنوان بهترین روش معرفی نمی‌کنیم.

اما در ادامه مطالب در مباحثی مجزا به معرفی برخی از روش‌ها نظیر وکس، گرم موبر و تیغ اصلاح خواهیم پرداخت. به این ترتیب قضاوت در این باره و انتخاب بهترین گزینه از بین موارد موجود را به خود شما واگذار خواهیم کرد.

وکس

·         حذف موهای زاید با کمک وکس

وکس یکی از بهترین روش‌‌های حذف موهای زائد به‌‌شمار می‌رود. این روش اصلاح به مرور زمان موهای روی بدن را کم کرده و پوست را نرم و روشن می‌کند.

وکس یا به عبارت دیگر اپیلاسیون موهای زائد بدن معمولا در آرایشگاه‌ها یا مراکز مخصوص اپیلاسیون صورت می‌گیرد. البته اگر شما تمایلی برای مراجعه به آرایشگاه ندارید، می‌توانید به شخصه خودتان نیز این روش را در منزل به کار بگیرید.

 

مزایای وکس

به جرات می‌توان گفت که وکس یا اپیلاسیون یکی از بهترین و کم عارضه‌ترین روش‌ها برای است. زیرا نسبت به سایر موارد فواید بیشتر و عارضه کمتری دارد. برخی از مهمترین فواید وکس به شرح زیر است.

  • استفاده از وکس به شما کمک می‌کند تا چند هفته بعد از اصلاح پوستتان لطافت و نرمی خود را حفظ کند.
  • هنگامی که شما به این روش روی می‌آورید، حداقل تا ۳ و حداکثر تا ۸ هفته از شر موهای زائد در امان بوده و نیازی به اصلاح مجدد ندارید.
  • برای حذف جوش‌های سرسیاه نیز این روش اصلاح بسیار مناسب بوده و پوستی صاف و بدون جوش را به شما هدیه می‌دهد.
  • وکس به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند و ذرات کثیف سطح پوست را نیز از بین می‌برد. پس اگر فقط این روش اصلاح را در پیش بگیرید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که منافذ روی دوستان کمتر و کوچکتر می‌شود
  • وکس امکان تمیزکاری اطراف ابروها را برای شما راحت می‌کند. به این ترتیب قاب ابروهایتان مرتب‌تر و خط ابروهایتان مشخص‌تر می‌شود.
  • وکس سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شفافی را به شما هدیه می‌دهد.

 

معایب وکس

همانطور که ملاحظه فرمودید، وکس مزیت‌های زیادی دارد. اما این دلیل نمی‌شود که از معایب این روش اصلاح قافل شد. این روش نیز یک سری معایب که شامل موارد زیر است، دارد.

  • اپیلاسیون برای پوست‌های حساس ایجاد جوش‌های قرمز می‌کند و اگر شما نیز با این معضل مواجه بوده و نمی‌توانید از مزایای واکس بهره ببرید، باید بدانید که پوست ظریف و حساسی دارید
  • اگر تاکنون تجربه استفاده از وکس را ندارید، بهتر است بدانید این روش نیز نیاز به دقت بالایی دارد و هرگونه بی‌توجهی پوست شما را در معرض سوزش و صدمه قرار می‌دهد.
  • وکس ممکن است موهای پوست شما را زیر پوستی کند. البته در پیش گرفتن یک برنامه منظم و برای اپیلاسیون از وقوع چنین عارضه‌ای به دلیل وکس پیشگیری می‌کند.

اصلاح صورت

·         استفاده از انواع کرم موبر برای اصلاح

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های اصلاح موهای زائد استفاده از انواع کرم موبر است. کرم‌های موبر در کمترین زمان و بدون هیچ‌گونه دردی موهای زاید را از بین می‌برند. اگر شما نیز تجربه استفاده از این روش را داشته باشید، می‌دانید که پس از هربار اصلاح با کرم‌های موبر پوست شما بسیار نرم و لطیف می‌شود.

هرچند این روش اصلاح سطحی بوده و موهای رائد از ریشه کنده نمی‌شوند اما موها بسیار کند رشد می‌کنند. این دسته از محصولات با استفاده از مواد شیمایی تولید می‌شوند و به همین دلیل با همه پوست‌ها سازگار نیستند.

پس اگر شما تاکنون تجربه استفاده از انواع موبر را ندارید، باید استفاده از آن را ابتدا روی قسمت کوچکی از بدن خود امتحان کنید. پس از آن که مطمئن شدید به کرم موبر حساسیت ندارید، برای اصلاح به سمت آن بروید.

 

مزایای کرم موبر

استفاده از انواع کرم موبر برای اصلاح با یک سری مزایایی به همراه است که در ادامه به بررسی و معرفی و آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از انواع کرم موبر برای اصلاح صورت و بدن ضخامت موها را به مرور زمان کم می‌کند
  • رفع موهای رائد با کرم موبر هیچ درد و ناراحتی به همراه ندارد
  • این دسته از محصولات موجب صافی و براق شدن پوست می‌شوند

 

معایب کرم موبر

کرم موبر جدا از فوایدی که برایش عنوان کردیم معایب خاص را نیز دارد که برخی از مهمترین آن‌ها به شرح زیر است.

  • بوی بدی دارد
  • موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود و پس از استفاده از این روش باید جهت حفظ لطافت پوست به آن کرم مرطوب کننده بزنید.
  • استفاده از آن برای صورت به دلیل شیمایی بودن نیاز به توجه و دقت بالای دارد
  • کرم موبر پوست را حساس می‌کند و استفاده از آن به صورت دایم توصیه نمی‌شود

 

·         حذف موهای زائد با استفاده از تیغ اصلاح یا ژیلت

یکی از رایج‌ترین، قدیمی‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی حذف موهای زاید بدن استفاده از تیغ یا ژیلت است. منتهی این روش نیز خالی از عیب نبوده و عوارضی را به همراه دارد. یکی از مهمترین معایب استفاده از تیغ اصلاح یا ژیلت احتمال بریدگی و ایجاد زخم در محل اصلاح است.

همچنین اصلاح به‌صورت سطحی صورت می‌گیرد و ظرف چند روز، نیاز به تکرار دوباره دارد. این روش اصلاح نیاز به توجه و دقت بسیار بالایی دارد و اگر جزو افرادی هستید که با مشکلات انعقاد خون دست و پنجه نرم می‌کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ روش‌های کم خطرتر بروید.

مزیت تیغ اصلاح و ژیلت

استفاده از تیغ اصلاح و ژیلت نیز با یک سری مزیت‌هایی به همراه است که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • این روش نیاز به زمان زیادی ندارد
  • نسبت به سایر روش‌ها هزینه کمتری دارد و حتی می‌توان گفت که اقتصادی‌ترین روش اصلاح به‌شمار می‌رود
  • استفاده از تیغ اصلاح بسیار ساده و راحت است.

معایب استفاده تیغ اصلاح

در توضیحاتی که در رابطه با این روش اصلاح ارائه دادیم کم و بیش معایب استفاده از تیغ اصلاح را ذکر کردیم در ادامه نیز به‌‌صورت خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • رویش مجدد موها پس از اصلاح به‌صورت تیز و زبر است و این امر ممکن است به شدت شما را آزار دهد
  • محل اصلاح همواره یک الی چند روز بعد از اصلاح با خارش و تورم شدید به همراه است
  • احتمال ایجاد زخم و جراحت در محل اصلاح بسیار بالا است
  • استفاده طولانی مدت از تیغ برای اصلاح لطافت و ظرافت پوست شما را از بین می‌برد و آن را خشن و زبر می‌کند.

نظرات